Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885718

    Sisådär ja! rygg och baksida ben på lunchen! Men S***N va det va tungt idag! Dock va det bara att bita ihop och svära sig igenom passet! Det känns dock att man har ätit god mat i helgen *klappar svullen mage*

    Chins i maskin (med rätt mycket minusvikt tyvärr), sittande rodd, hantelrodd och lastdrag i CC. Gjorde pers. i den sittande rodden idag! *glad*

    För baksidan av benen blev det som vanligt stela marklyft och sittande i sån där maskin! Det känndes rätt ordentligt att man körde ett hårt spinningpass i morse *s*

    Nu är det åter jobb som hägrar. I morgon axlar för lilla mig!

    Må så godis!

    #885719

    Axlarna är avklarade men en ”mental note” måste registreras, inte, jag säger inte köra axlar dagen efter ryggpasset, det va dumt!

    Nå väl, trots detta klantiga handgrepp så gick det över förväntan och det va precis lika roligt som det brukar vara! Jag tycker att om det är någonstanns som jag ser med blotta ögat att det faktiskt har hänt nått, så e det just där!

    Baksida axel i maskin, axelpress med stång framför huvudet samt flyes med hantlar stod det i skemat och det va det som gjordes!

    Nu skulle jag igentligen fått (ja utan att betala alltså) 1 timmes massage, men den va ja tvungen att avboka eftersom min chef tyckte att den här tiden passade perfekt till att ha möte på.. nu e frågan var e han då?

    Så mot mötet således!

    #885720

    Jaha… nu vet jag va som e galet med mig… jag har urinvägsinfektion! Inte konstigt att man kännt sig lite knasig i mitten delen av kroppen. Va igår eftermiddag på 34 000 mila service och då konstaterades detta!

    Nej, jag känner inte själv när jag har det (svider alltså inte) utan jag kan, om oturen är framme, gå med det längre än nödvändigt! Så nu skall jag lämna in odling och ha mig så jag får rätt antibiotika, och sen e det bara att köra hårt igen!

    Men jag bör nog vila någon dag eftersom jag ska knapra antibiotika. Detta kunde faktiskt inte komma mer ”lägligt” då jag ska på planneringsdagar torsdag.fredag och en ofrivillig vila ändå va plannerad. Så inget ont som inte har nått gott med sig (gäller att försöka se possetivt på allt ni vet).

    Må så gott mina vänner och tänk på att inte sitta kallt!

    #885721
    ~Frida~ wrote:
    Ta några välförtjänt adagars vila & kom tillbaka än mer motiverd (-om det nu är möjligt att vara mer motiverad än avd du är!:emo-thumb)

    Kry på re!!! Kram F!

    Tack ska du ha tjejen!

    Ja med lite medicin, eller om man vill citera Pippi: krumelurpiller, ska det här nog lösa sig! Och jag ser verkligen fram emot att kroppen skall bli sig själv igen, att ge men inte få något tillbaka kan vara tungt, men nu vet jag ju anledningen, så nu är motivationen åter där den skall vara ;)

    Stora kramar :friends:
    Pernilla

    #885722

    Hmmm… dax att gå till biktbåset! Jag har syndat, jag har tränat, men ja kunde ju inte låta bli! Men jag lovar jag tog det lungt och försiktigt. Ett 45 minuters ”gult” dvs förkoreograferat och lite ”lättare” spinningpass och så fick mina biceps visa sig från sin starka sida!

    Men NU lovar jag att det blir två dagars vila så att min antibiotika skall få verka i lugn och ro!

    Kramisar från mig!

    #885723

    Två dagars vila sa ja ju, å två dagar har det blitt! Detta med undantag för prommenader i solen, längst vattnet i Sigtuna!

    Det håller på att ordna upp sig me frk Svenssons kropp också, bytt antibiotika efter kontroll av proverna. Kroppen gör sitt bästa för att få bort infektionen och resten av systemet har gett med sig och gör nu som den ska!

    Ikväll väntar en date me tvättstugan (gud så man roar sig *s*) å i morrn hoppas jag på lite sol och prommenader!

    krama varandra

    #885724

    Det här med att äta penicilin är inte kul, men jag har lovat mig själv att vila i helgen och då ge kroppen totalt 4 dagars återhämtning. Men jag måste erkänna att att det bara spritter i benen och viljan finns att gå bort och få svettas lite!

    Det är rätt fantastiskt, hade någon människa sagt till mig för ganska exakt ett år sen, att jag skulle längta till träning och hantlar, hade jag skrattat gott och trott att man halicunerade. Men idag är det ju dagens sanning. Jag varken överdriver eller på annat sätt försöker sätta mig i en bättre dager, jag längtar faktiskt med hela mitt hjärta och varenda fiber i min kropp. Jag trivs med att ta hand om min kropp och den tackar mig med att må allt bättre (ja med lite bakslag som urinvägsinfektioner och annat), tillåter mig att springa till bussen utan att låta som att jag skall halvdö och gör så att jag kan böja mig ner och knyta skorna, UTAN att jag behöver sätta mig ner eller ”fastna” på halva vägen!

    Tänk va lätt det går bara man bestämmer sig, får stöttning och framförallt får possetiva sparkar i baken när det känns lite tungt.

    Njut av söndagen och ta hand om varandra!

    #885725

    Sällan har jag väll längtat så till en måndag morgon som denna men i morse va det inga som helst problem att kliva upp 04:45, äta frukost och åka iväg till spinningen! Gud så skönt det va att få svettas lite! Gud så skönt det va att få bli så där tok trött i benen ingen, och jag har ju bara vilat i 4 dagar! *skrattar*

    Nå väl, nu är det i alla fall gjort, jag är på jobbet och har fyllt upp tomma depåer igen. Kaffet finns i koppen och mailhögen väntar!

    Må så godis!

    #885726

    Sisådär ja! Då va dagens första del av träningen avklarad! Ett pass för framsida ben samt biceps på lunchen! Jag kan meddela att det redan nu svider som sjutton i biccarna samt att benen är lagomt möra!

    I eftermiddag är tanken att frk Svensson skall köra ett lugnt och fint spinningpass (till skillnad från gårdagens galenskaper) för att få tillbaka lite flås och svettdroppar!

    Dagens övningar bestod av:
    Knäböj med fir stång, benspark och benpress samt sittande hantelcurl, hammercurl i CC (med rep) och skivstångscurl!
    Det hela avslutades med 2 övningar på respektive muskelgrupp på ”skakmaskinen”, vilket gör att man liksom kramar ut det sista ur musklerna!

    Det är skönt att vara tillbaka på banan igen!

    #885727

    Ett skönt spinningpass blev det idag efter jobbet idag! 45 minuter som man redan innan vet hur dom kommer fördelas och var man kan/bör lägga krut och var man kan ”vila” upp benen! En perfekt avslutning på dagen helt enkelt!

    I morgon bitti blir det spinning/core träning och under lunchen är det ett gött pass för ryggen plannerat!

    Å nu lite off topic!
    Jag vet inte om ni såg programmet ”Vi äter oss till döds” idag. I programmet var en tjej vid namn Pernilla med och NEJ det va inte jag. Men det kunde ha varit det! För visst hade jag som hon provat varenda diet, gått på varenda mina, haft förhoppningar och förväntningar, som alltid slutat i platt fall!

    Nu hade hon, liksom jag, kommit på bättre tankar. Insett att underverk till kurer inte är underverk utan ett dåligt skämt! Att träning och mat är det som är tricket, inga piller och pullver. Jag hoppas och ber för att hon har folk som stöttar och hejjar på henne! Jag har mina vänner, min familj och framförallt alla ni här inne som jag vet sparkar mig i rumpan när det är tungt och gör vågen när det går bra! Man behöver sånt, jag behöver sånt! Så återigen Tack alla ni som läser, hejjar och ger mig inspiration och ett jävlar anamma!

    Nu ska Nilla slänga huvudet på kudden och få sin välbehövliga skönhets sömn, för i morgon bitti ringer klockan redan 04.45!

    kramas

    #885728

    Visst blev det både spinning och core i morse, men uj så trött man va!

    Nu laddas det med kaffe inför ryggpasset snart!

    #885729

    Vadå rygg??? Oj så fel jag hade! Men jag va ju så säker! Tittade dock i min egna lilla bibel dvs min träningsdagbok, och insåg att nähä… inte va det rygg idag, det va ju bröst, så det va bara att byta fokus och vända näsan åt ett annat håll!

    Passet gick å andra sidan välidgt bra, eller i alla fall så bra det kan gå om vi pratar bröstmuskulatur och Pernilla! För som vanligt så har jag så svårt för bröst träning! Men det beror nog på att jag är så fantastisk svag där och gärna tar hjälp av axlarna (som om ja vore starkare i dom då he he).

    Nu återstår bara 3½ timmes jobb för vidare färd mot syster yster som har vänligheten att bjuda sin storasyster på middag ikväll!

    Kramas med varandra!

    #885730

    Fick verkligen övertala mig själv idag för att gå till gymet idag, det tog emot i hela mig, men väl där, ja då va det som alltid kalas!

    Körde baksida ben och triceps. Å jäklarns va tungt det va! Tungt men kul! Tungt men kalas! Tungt men väldigt roligt!

    Efter passet blev det mars hem och äta mat (jag kan äta en häst idag), laga matlådor och nu sitter jag här!

    I morgon bitti blir det spinning igen följt av ryggpasset. Å ja, den här gången har jag läst rätt! :)

    Kramas

    #885731

    God morgon på Er!

    Nu är dagens första del av träningen avklarad, 45 minuter spinning arla morgon! Precis lika skönt som att börja veckan med morgonspinning är det att avsluta den med det samma, dock inte i lika högt tempo!

    Senare under dagen väntar ryggträning för Svensson, men sen ska hon nog ta lite paus i helgen då min kropp har träningsverk både här och där *aj aj* å sen har ja ju hört att det där med vila är viktigt me ;)

    Som sagt va, fredag är det och helgen står för dörren. 2 års kalas på söndag blir det och jag funderar faktiskt på att skuta min ”ätardag” en dag eftersom det e våffelsöndag och jag förmodar att jag inte kommer kunna stå emot en våffla eller två när det bjuds!

    Nu ringer mat och sovklockan här… dax för att fylla på föråden!

    Kramas med varandra och Rock On!

    #885732

    Tokigt tungt ryggpass på jobbets gym idag! Halleluja säger jag bara! Kroppen gav mig inte en endaste liten millimeter utan jag fick slita för allt! Huua huua! Men nu är det i alla fall lagt till handlingarna och jag ser fram emot lördagens vila *Zzzzzzz*! Skall bara jobba undan pappershögarna här lite först!

    Kramas med varandra!

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.