Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885613

    Gahhhh
    Vägde mig i morse! Jaja neråt går det, men 2 hg på en vecka? Nu vet jag iof varför det blev som det blev, det är en av de veckorna som man samlar på sig vatten, men det hade varit så skönt att få en spark neråt så här innan jul!

    Men en morgonprommenad blev det i alla fall! Jag och Piff och Puff (mina fina stavar) va ute en halvtimme i riktigt bra tempo innan klockan hade slagit 6 och inte änns tuppen hade vaknat!

    #885614

    God eftermiddag!
    Onsdag betyder morgonspinning i 45 långa minuter med en ”galning” vid microfonen och ingenting hade förändrats i morse! Man fick känna att man levde, men efteråt är det ju så skönt och gott med tanke på frukosten som hägrar! Innan brukar jag stoppa i mig en banan och en hink kaffe för att få upp mina små blå, men efter serveras det andra godsaker!

    Maten har väll inte varit 100% hittills, men jag ska försöka räta upp det innan dagen är slut, samt svänga förbi gym:et en gång till för att köra ett PUMP pass.

    Hittils har det inmundigats:
    1 dl lättmjölk 0,5 % fett 39 kcal
    1 msk kanel 0 kcal
    200gram AXA RiskKvikk Vaniljris 180 kcal
    1 st fralla 122 kcal
    1 skiva rökt skinka, 6 % fett 30 kcal
    1 port ost 28 % fett 54 kcal

    Lunch
    1 portion Nacho de luxe från Taco Bar 738 kcal

    Samt en apelsin och en banan!

    Totalt in idag: 1 279 kcal varav 22% prot, 42% fett och 36% kohlhydrater

    Kvarstår middag samt kvällsmål, återkommer till detta!

    #885615


    Body pump avklarat, jag kommer ha träningsverk i rumpan i morgon det är nått som är säkert!

    Till middag blev det fylld paprika med sallad och keso! Hur gott som helst.

    Slutnotan i kcal: 1541
    Prot: 26%, fett 42% (lite högt ja vet) och 32% kohl.

    Nu e det bara disken kvar….

    #885616

    Blä!
    Idag är en sån där dag som man igentligen inte velat ha kvar i almanackan, bara stryka över med stor röd penna och låtsas om att den inte hade varit!

    Min kropp är inte med mig, har ingen som helst kraft nånstanns! Är trött och utan energi! Men det är väll då man ska bita i och fortsätta, eller *S*

    Nå väl, det blev i alla fall morgonprommenad istället för spinning i morse och efter jobbet ett pass ”Muskel” på SATS. Precis lagom, men inte riktigt vad jag hade tänkt.

    Totalen för matintaget under dagen blev: 1535 kcal varav 21% prot, 35% fett och 44% kohlhydrater!

    #885617

    Måndag!
    Det betyder spinning för mig, gillar att börja veckan lite lugnt! Men lugnt va det inte idag, kan man tänka sig att 45 minuter kan vara så effektiva och långa!

    Maten har varit en katastrof hela helgen vilket resulterade i obefintlig matlåda till lunch. Hittade dock ett bra alternativ i lunchmatsalen!

    Totalen blev följande
    Frukost: hmm kaffe med en skvätt mjölk (inte bra jag vet)
    Lunch: Kyckling med 1½ dl råris och annanas sky
    Middag Wockade grönsaker med biff och nudlar

    Mellanmål: 4 st After eight (inte alls bra)
    6 koppar kaffe
    1 dl mellanmjölk
    1 dl kesella
    100 gram frysta jordgubbar

    Summa sumarum: 1103 kcal; 26% prot, 22% fett och 52% kohlhydrater

    Å så fick jag min nya träningsdagbok idag! Roligt!!!

    Imorgon: Morgonprommenad, Axlar/Bröst/Triceps samt vägning!

    #885618

    Precis färdigäten med dagens middag, Lax- och wasabi lasagne, med råkostsallad (morot, apelsin och vitkål) till! Ibland e det otroligt gott att ”banta” *s*

    Dagens träning: morgonprommenad vid 6 tiden, ca 30 minuter med mina stavar och Mp3 spelaren som sällskap! Sen va det meningen att det skulle bli styrketräning, men istället för det blev det buss safari i Solna i jakt på en Polisstation som ville ge mig ett pass!

    Slutsumman idag blev alltså 1456 kcal varav 16% protein, 27% fett och 57% kohlhydrater (jag misslyckades alltså totalt med kohlhydraterna idag!)

    Nu ska här göras kola, inte att äta själv utan att ge bort!

    #885619

    Resan är beställd och betalad till solen! Jag skiter helt enkelt i slask och nån slags dåligt midsommarväder och drar efter jul! Ska först bara åka Stockholm runt på julafton!

    7 dagar i solen, fira nyår med praraplydrink i handen och flipp-flopp på fötterna! Får dock se till att springa ett par varv på stranden *s* Å så va det de här med att man inte riktigt plannerat för bikini visning just nu! *s*

    Annars: körde armar igår med min ”nya” PT! AJ AJ AJ! att kamma håret i morse var en pina! Spinning och Core står på programmet idag och sedan hem för lussebulls bak till julafton!

    Sköt om Er och glömmer jag säga det så God Jul och Gott Nytt År till Er alla!

    #885620

    CyckelPuls pass igår på SATS! Satan i gatan va kul det va! Har aldrig kört ett sånt pass innan, utan bara med min egen puls-klocka, det här va nått annat! Jag var fullt koncentrerad på att hålla mitt hjärta inom nivåerna att jag faktiskt inte hann med att titta på klockan och undra när passet skulle ta slut! Detta skall defenitivt göras om!

    Känner mig uppsvullen som en balong! Vet inte alls vad det beror på och man kan ju säga att det kommer något olägligt eftersom bikini-sesången för min del börjar redan på onsdag! Nå väl, får väll helt enklet konstatera att det i alla fall bättre än i sommras och jag slipper gömma mig i vassen även fast jag hoppats på lite bättre resultat!

    Maten e en katastrof (ja där har vi nog svaret på föregående fråga)! Det här med jul, godis, glögg, lussebullar och tryffel e inte bra för mig! Men det e gott! Får bli skärpning efter nyår med nya tag och ny inspiration! Men jag försöker i alla fall vara ärlig mot mig själv och skriva upp allt som passerar min mage! Mmm man skall vara ärlig mot sig själv, har ja hört!

    Må så gott i julstressen!

    #885621

    Å va det va gott att köra ett svettigt spinningpass idag efter gårdagens överflöd av mat! Det va precis vad jag behövde!

    Å så vill jag önska alla ett gott nytt år! Själv drar jag till värmen en vecka och firar in det nya året med flipp-flopps och paraply drink!

    Vi ses igen 2007!

    #885622

    God fortsättning på Er!

    Nu är jag hemma igen efter en vecka på Teneriffa! Sol och värme är ju ingenting man e bortskämd med, så jag klagar inte! Att fira nyår i flipp-flopps kan jag göra igen!

    Tränat… hmmm nja… räknas ölhävning och springa på stranden efter söta pojkar? Men i morgon blir det nya tag på ett nytt år!

    Over and out!

    #885623

    NU har jag sparkat igång kroppen igen! Måste erkänna att den är både seg och tung efter jul och nyår, tung för att jag samlat på mig massa vätska, seg för att träningen inte har varit den allra bästa, men nu är jag alltså igång!

    Igår kväll körde jag ett SpinningPuls pass på SATS, fick dock kramp i vaderna efter cva 30 minuter, men efter att ha tagit det lugnt en stund kom jag tillbaka igen!

    I morse blev det 30 min spinning och 30 minuter core och ikväll e planen att jag skall köra ett varv genom kroppen på gymet!

    Har även tagit tag i min mat efter att ha slappat rätt rejält med det!

    Gårdagen slutade på 1396 kcal (22% protein, 26% fett och 52% kohlhydrater).

    Idag ser det ut som att jag stannar runt samma summa, men det får man se när man väl är där!

    #885624

    GRRRRRR

    Två dagar tog det, TVÅ dagar! Sen kom ”efter semester förkylningen” som ett brev på posten! Snuvig och sväljer mellan två pingisbollar i halsen! Jag blir så ARG!!!! Alltid så här efter semester och speciellt när man har varit utomlands *svära*
    Så min plannerade träning blir till intet idag…. ska istället mata min kropp med Espiritox, te och protein, sova som en bebis och hoppas på att det släpper tills i morgon! Men nu har jag i alla fall fått svar på min fråga varför jag har kännt mig så trött!

    Men en morgon prommis på 30 minuter har jag faktiskt gjort, dock i lungt tempo med både mössa över öronen och vantar på händerna!

    Nu, mot sängen!

    #885625

    Fortfarande krasslig! Blä!
    Gick i alla fall ut en sväng imorse, lungt och försiktigt men lite frisk luft har aldrig skadat!

    Det blir lungt och fint idag med, klappa katten och tvätta… inte riktigt vad jag hade plannerat, men allt gå ju som sagt va inte som just plannerat!

    Snörvel och host från lilla mig!

    #885626

    Idag mår jag bra! Jipiiii!
    För detta belönade jag mig först med ett par aldeles egna, fina, vita spinningskor! Sen va ja ju tvungen att prova dom, så då begav jag mig till Sats och körde ett 55 min CyckelPuls pass! Innan hann jag med tre övningar var för rygg och bröst i maskiner! Körde 3 set med 10 repetitioner i varje, och ja det börjar faktikst märkas att man tränat lite nu! Nån stans där bakom allt ”fluff” finns det muskler som faktiskt arbetar! *roligt*

    I orgon måndag, skall jag lägga börja bli sträng mot mig själv igen gällande maten! Inget mera ”det är ju jul” nu inte!

    Nilla e glad! Nilla har fina skor! Nilla har muskler som hon inte visste om att dom fanns och dom börjar visa sig för Nilla!

    #885627

    Idag har det hänt! Jag är under 70 kg *jipiiiiiiiiiiiiiiiiiii*!!!!!

    Så gårdagens spontana, men dyra inköp av spinningskor, va alltså en finfin nått ”fösta målet” present till lilla mig!

    Nilla rockar fett på kontoret!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.