Lågvolymsträning – en länksamling

Home Forums Allmänt om gymträning Lågvolymsträning – en länksamling

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 425 total)
  • Author
    Posts
  • #276562
    Stenne wrote:
    Tack för svaren, nu är den beställd och jag hoppas på att det ska gå bättre i min träning när jag får mer insikt! Även om jag inte tror på magiska program så måste jag hitta någon form av fungerande progression, ingen progression har hittills fungerat på mig. Så jag hoppas på boken!

    Finns inga magiska program i beyond brawn. Tvärtom!

    #276563
    Stenne wrote:
    Perfekt! Jag är trött på alla ”magiska program.” Ska bli spännande att läsa den :) Man kanske hittar en fungerande progression!

    Tror att du kommer att älska den.

    En i alla avseenden fantastisk bok.:)

    #276564

    Din fråga kommer bli besvarad av McRoberts om man säger så;)

    #276565

    Precis som Allan påpekar så kommer du inom en snar framtid att lära dig att betrakta träning ur helt nya synvinklar.

    Spoiler: Mindre träning innebär inte på något sätt ”lättare” träning.

    #276566
    Stenne wrote:
    Fint tack för det. Inte så bra att avslöja för mycket i och för sig, bäst att läsa boken :)

    Jag var väl trött igår, mindre träning kan ju faktiskt innebära hårdare träning istället för mer träning men lättare. Nåja, jag överlämnar resten åt boken och återkommer sen när jag läst den kanske!

    Gör det. Är lite nyfiken på vad du tyckte om boken. :)

    #276567

    Jag är också jättenyfiken. Stenne, har du läst the hardgainer faq som finns på länksamlingens första sida?

    #276568
    Stenne wrote:
    Japp, som jag svarade Jon så kommer mer uppdateringar när jag kommit lite längre i boken, under tiden fortsätter jag att träna efter min enkla tresplitt, sär man inte lägger böj och bänk eller mark och böj på samma pass liksom.

    Hardgainer faq tror jag det var jag som lade ut, jag har läst en hel del där ja :) Det som jag reagerade mest på var det att: ”Om du inte ökar i övningarna under en längre tid är det något som är fel” ungefär så, plus att det stod en del annat som stämde in på mig, så jag tror jag är en hardgainer.

    Det som konfunderar mig är att en hardgainer tydligen inte ska lägga på sig fett! Men jag lägger på mig fett mycket lättare än muskler! Jag är kanske en halvgainer? Haha!

    Men ökningarna är stillastående och har varit det i ett par år eller så. I alla fall ett år drygt. Kanske för mycket träning?

    Du vet på det andra forumet halso.info/forum eller vad det heter? Där verkar alla vara galna i volym! 25-30 set osv. Vad är det för märkligt forum?

    Hälsa.info är fyllt av folk med volymfetisch och ryggskador ;) Jag lyssnade förut rätt mycket till vad folk sa där, och de träningstips jag fick (variera set och reps! chocka! träna oftare!) tog mig ingenstans. De som svarar bra på t.o.m. de galnaste uppläggen har ofta lite eller ingen förståelse för att andra kanske måste göra saker lite annorlunda än de själv för att bli större och starkare.

    Om man är en hardgainer eller inte har inget att göra med om man lägger på sig fett lätt eller inte. Det är ett konstigt missförstånd från rätt mångas sida sida att hardgainern har ”svårt att gå upp i vikt”. Tro inte på vad folk säger om hardgainerträning, då de allra flesta är oupplysta grottbjörnar som hört det mesta av det dom ”vet” av någon gammal gubbe på gymmet.

    #276569

    Stenne, Hattes, Tord, StJohn, Cembalist, Nihilistic Terror, Lars-Börje, Hårig-Rygg, K.B., med mera, med mera.

    – ”Hur ska jag träna?”
    – ”Såhär, t.ex.”
    – ”Nej, fy fan, jag har provat en gång och det gick inte. Jag slutar nu!”

    #276570
    Stenne wrote:
    Uppdatering om mitt bokläsande :)

    Läsningen är väl hyfsat intressant, men inte något som är nytt för mig, det är grejer jag redan testat, av McRobert och det har inte funkat speciellt bra, inte bättre än nåt annat. Hans programupplägg var en besvikelse i boken i alla fall tycker jag, lårcurl och grejer, då tycker jag att jag kan göra mycket enklare program själv men lite i samma stil. Njae…Det var inget speciellt faktiskt. Jag tror jag får ge upp helt enkelt och enbart träna för nöjes skull och ge fan i att öka. Tränar jag så här kanske jag slipper gå bakåt i alla fall, för att sedan ta mig upp igen och sedan backa och upp igen, alltid till samma nivå.

    Excuse me? Har du ens läst boken?:

    #276571

    Var det en rekommendation överhuvudtaget? Du menar Stennes åsikt om boken eller?

    #276572

    Ja det programmet kan nog vara värt att prova. Verkar simpelt och effektivt.

    En annan bok som verkar mycket bra är Mark Rippetoe´s Starting strength. har inte läst den själv men däremot tagit del av delar av den.

    [http://aasgaardco.com/files/ppsp.pdf]

    I övrigt vill jag också rekommendera Beyond Bodybuilding av Pavel Tsatsouline.

    #276573

    Som vilka?

    #276574
    Stenne wrote:
    Tex dip.

    Texmex-dip?

    Gott!

    #276575

    pyramidträning, finns det kvar? 8,6,4,3,2,1 etc på tyngre och tyngre vikter …
    Funkade rätt bra på mig för 30 år sedan …

    #276576

    Självklart. Dock är denna tråd inriktad på träning av en lite lägre volym. Men pyramidträning a la lågvolym funkar alldeles utmärkt! T. ex 54321.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 425 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.