En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368247

    Knäböj: 4 set. 6 x 140 kg som bäst. Kunde kanske klämt en till men ena knät började jazza så jag nöjde mig.
    Benpress: 4 set.
    Benspark: 3 set.
    Rumänska marklyft: 4 set.

    Fick filmat knäböjen idag så jag kunde se att de verkligen är godkänt djupa. Det är ju så svårt att veta annars. Rumänska marklyft har jag aldrig testat förut, bara vanliga raka. Detta kändes faktiskt effektivare så den här varianten får nog hänga med ett tag. Benen känns väldigt möra nu, både fram- och baksidan.

    Ny vecka nya tag. Ser fram emot bänkpress och marklyft. Hoppas på lite nya rekord där. :P

    #368248

    Bänkpress: 3 set. 10 x 120 kg. PB Gött!!
    Golvpress: 3 set.
    Cablecross nedifrån: 3 set.

    Militärpressar, smith: 4 set.
    Drag till hakan, hantlar: 4 set.
    Shrugs, smith 4 set.

    Äntligen starkare än Yvonne Rosell. Hon gjorde tydligen en tia på 120 kg i bänk, fast med studs. Mina var strikta och fina. Jag spöade en tjej!! :D
    Testade lite golvpressar vilket innebar att stången aldrig kom ända ned till bröstet. Såg att Derek Poundstone körde den och han är ju ganska stark. Hoppas jag inte får lika brett ansikte som han bara.

    #368249

    Lyfter på hatten och säger grattis! Skön känsla va?

    #368250

    Starkt bänkat!

    #368251

    grymt stark du är i bänk! jag är impad.. den dagen jag klarar det kommer jag bli glad.

    #368252

    Tack ska ni ha. Visst är det roligt att öka, men man börjar alltid snegla på nästa vikt när man klarat målet. Det är väl iofs det som är en stor del av tjusningen med denna sport.

    #368253

    Kronlyft: 4 set. Fortfarande mör i benen sen i söndags så jag fick välja detta istället för marklyft.
    Rodd i maskin, brett grepp: 4 set.
    Latsdrag: 4 set.

    Stångcurl, rak stång: 4 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 4 set.

    Det var lite snopet att jag fick hoppa över marklyften idag men tyvärr tog knäböjen i söndags så hårt att jag fortfarande inte återhämtat mig riktigt. Detta får lösas eftersom dessa två övningar ofta ställer till det för varandra. Möjligen får jag köra knäböj varannan vecka i fortsättningen. FAAAN!!…nu spillde jag ut halva proteindrinken på bordet. Säkert knäböjens fel det också. Det är övningen från helvetet på alla sätt.

    #368254

    Pushdowns V-handtag: 4 set.
    Smala bänkpressar: 3 set.
    Dips: 3 set.

    Stående vadpress: 5 set. Supersetade vadövningarna. 140 kg var lagom att reppa på i smithen.
    Sittande vadpress: 5 set.

    Nu är det lördagkväll och chilinötterna står på bordet.

    #368255

    Det skaver lite i halsen idag och nysningarna kommer med jämna mellanrum. Ganska mild förkylning än så länge och jag var in i det sista inställd på ett pass idag, om än ett lugnt sådant, men till slut la jag ner den tanken och ser hur detta utvecklas först. Förhoppningsvis kan jag gå för fullt på tisdag istället. Då ska träningsvikten i bänkpress ökas till 130 kg och enligt min kalkyl bör det bli runt sju repetitioner. Ska bli spännande att se om det stämmer.

    #368256

    Förkylningen slog till som ett knytnävsslag så det blir till att ligga lågt idag också. Tror dock den peakade igår kväll och i natt för nu känner jag mig friskare och friskare allt eftersom dagen går. Detta var väntat att bli sjuk nu eftersom vi har en 8-månaders liten förkyld kille här hemma som växelvis petar i sin näsa och min mun.

    Några missade pass är inget att lipa för. Det är nog bara nyttigt ibland. Nu jävlar blir det nya tag när jag frisknat till.

    #368257

    Back on track efter veckans förkylning. Bara lite tät i näsan nu.

    Marklyft: 5 set. 8 x 180 kg. PB
    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Latsdrag: 4 set.

    Stångcurl, rak stång: 3 set.
    Maskincurl: 3 set.
    Alternerande hammercurl: 3 set.

    Marklyftserien måste ha varit imponerande för i sista setet smög det upp en liten tjej bakom mig som visade sig vara dopingkontrollant. Jag som hade varit på dass precis innan passet fick börja hinka vatten som en tok så det dröjde inte särskilt länge innan det gick att prestera ett prov. Det var en ny och lite kul upplevelse. Man kände sig liksom….utvald. :p

    #368258

    Pushdowns V-handtag: 3 set.
    Dips: 3 set. Hänger på 25 kg så blir det lagom.
    Smalbänk: 3 set.

    Sittande vadpress: 5 set. Supersetade vadövningarna.
    Stående vadpress i hacklift: 5 set.

    CoC: 5 set. 3 set på 1:an och 2 set holds på 2:an.

    Tog med mina CoC till gymmet eftersom det finns magnesium där och det var stor skillnad att köra med det. Dom får ligga kvar i träningsväskan nu. En annan fördel är att man slipper sitta i TV-soffan och bli svettig när man tränar grepp.

    #368259

    PB häromdagen ser jag, grattis! :)

    #368260
    Albin wrote:
    PB häromdagen ser jag, grattis! :)

    Tack för det. Inte för att vara en dryg jävel men i nuläget försöker jag (och lyckas oftast) sätta några PB varje vecka då jag är på kraftig uppgång för tillfället. Har ju varit stor och stark förut så det går ganska fort att ta sig dit igen.

    #368261

    Knäböj: 4 set. 7 x 140 kg. PB
    Benspark: 4 set.
    Liggande lårcurl: 4 set.
    Rumänska marklyft: 4 set. 130 kg var lagom träningsvikt. Bra att veta till nästa gång.

    Knäböj är verkligen det värsta som finns att köra. Redan i första repetitionen känner jag för att ge upp, varje gång. Vem uppfann denna vedervärdiga/effektiva övning? Jag skulle både vilja ge honom stryk och tacka.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.