Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512158
    Flessa wrote:
    Vilket sjukt jävla pass alltså! Du ser ut att vara riktigt stark, fattar inte hur du orkar köra så många övningar/set. Sjukt bra jobbat anyway!

    Tack så mycket.

    Blir lite väl mycket set ibland nu under deffen, dels för att jag inte är van vid att köra så många muskelgrupper per pass och dels för att jag kör riktigt kort vila. Hela dagens pass gick runt på ca 50minuter, plus cardion på 15 då förstås. Alla de senaste passen (två månader) är mellan 40min och 55min.

    #512159

    Fan vad härligt med PB i marken, grattis!
    och igen, fina vikter på marken! Du börjar komma i ordning med chinsen med va?
    Det är bara hänga där och dra, det släpper snart efter fler reps. :)

    Gillar dina morgonpromenader, jag hade aldrig kunnat ha den disciplinen över mig själv att knalla iväg och gå på sovtid! :p

    #512160
    C.Shady wrote:
    Fan vad härligt med PB i marken, grattis!
    och igen, fina vikter på marken! Du börjar komma i ordning med chinsen med va?
    Det är bara hänga där och dra, det släpper snart efter fler reps. :)

    Gillar dina morgonpromenader, jag hade aldrig kunnat ha den disciplinen över mig själv att knalla iväg och gå på sovtid! :p

    Tack! Marklyften rullar på bra, men hade nog som jag sa tidigare kunnat dragit 130kgx3 tidigare, men fortfarande ett PB.

    Chinsen går rätt så bra nu också. Synd bara att chinsställningarna vi har på gymmet suger pung. Där jag kör nu är det någon typ av ”2in1” ställning. Det är stång ovanför två armstöd och en dyna där man kan köra hängande benlyft, så knäna tar i själva dynan om man får något minsta gung.
    De har också gjort ett tappert försök till en ”3in1” och satt två handtag så man kan köra dips, det tråkiga är dock att handtagen sitter för långt ifrån varandra så man får världens oskönaste belastning på axlarna.

    Jag brukar ju också vara rätt trött efter marklyften så flåset inte det bästa när jag drar igång med chinsen, men känner att marklyften är viktigare.

    Morgonpromenaderna är riktigt sköna bara man orkar pallra sig upp ur sängen. Den svåraste delen av att kliva upp är sträckan från sängen till köket, efter det får man i sig lite kaffe och lite extra energi. Man får även en skön avslappnande känsla och blir piggare till resten av dagen. Den största anledningen att jag orkar med promenaderna är musiken också, jag försöker uppdatera min iPod dagligen med ny musik som jag endast lyssnar på under morogonrpomenaderna, så det blir som en extra push. Fötterna börjar dock bli lidande av alla promenader och springturer, men sånt man får ta. ;)

    Överdrivet långt inlägg, jag är rastlös.

    #512161
    nible wrote:
    Tack! Marklyften rullar på bra, men hade nog som jag sa tidigare kunnat dragit 130kgx3 tidigare, men fortfarande ett PB.

    Chinsen går rätt så bra nu också. Synd bara att chinsställningarna vi har på gymmet suger pung. Där jag kör nu är det någon typ av ”2in1” ställning. Det är stång ovanför två armstöd och en dyna där man kan köra hängande benlyft, så knäna tar i själva dynan om man får något minsta gung.
    De har också gjort ett tappert försök till en ”3in1” och satt två handtag så man kan köra dips, det tråkiga är dock att handtagen sitter för långt ifrån varandra så man får världens oskönaste belastning på axlarna.

    Jag brukar ju också vara rätt trött efter marklyften så flåset inte det bästa när jag drar igång med chinsen, men känner att marklyften är viktigare.

    Morgonpromenaderna är riktigt sköna bara man orkar pallra sig upp ur sängen. Den svåraste delen av att kliva upp är sträckan från sängen till köket, efter det får man i sig lite kaffe och lite extra energi. Man får även en skön avslappnande känsla och blir piggare till resten av dagen. Den största anledningen att jag orkar med promenaderna är musiken också, jag försöker uppdatera min iPod dagligen med ny musik som jag endast lyssnar på under morogonrpomenaderna, så det blir som en extra push. Fötterna börjar dock bli lidande av alla promenader och springturer, men sånt man får ta. ;)

    Överdrivet långt inlägg, jag är rastlös.

    I get get it, om du kollar på mina dips-filmer så är det något liknande jag kör dips på. Där finns med chins, ”stol” för benlyft och liknande och dipshandtagen.
    Våran är ganska skön att köra dips på iofs tycker jag men chinsen är inget att ha på den ställningen.

    Låter skitsoft!
    Har inga planer på deff eller liknande men morgonpromenader skulle nog göra gott för mig alltså!
    Hahaha!, jag inhandlade ett par kawasakiskor häromdagen, det värsta jag gått i, efter träskor, men dom är ju snygga.

    Nej nu ska vi inte kladda ner din tråd med en chat. Keep liftin’ !

    #512162
    C.Shady wrote:
    I get get it, om du kollar på mina dips-filmer så är det något liknande jag kör dips på. Där finns med chins, ”stol” för benlyft och liknande och dipshandtagen.
    Våran är ganska skön att köra dips på iofs tycker jag men chinsen är inget att ha på den ställningen.

    Låter skitsoft!
    Har inga planer på deff eller liknande men morgonpromenader skulle nog göra gott för mig alltså!
    Hahaha!, jag inhandlade ett par kawasakiskor häromdagen, det värsta jag gått i, efter träskor, men dom är ju snygga.

    Nej nu ska vi inte kladda ner din tråd med en chat. Keep liftin’ !

    Aha, ajo det är en liknande ställning som vi har. Dock är handtagen sjukt osköna också, så det går typ inte att köra där.

    Tycker du ska ge morgonpromenader en chans en vecka eller så och testa. :)

    #512163

    Igår blev det ingen träning, orkade bara inte. Klippte gräset och spelade lite basket gjorde jag. På kvällen var det meningen att jag skulle kika till en fest med några kompisar, jag skulle dock vara nykter men inte de andra. När jag kommer dit är det ganska dött så jag och en kompis drog och käkade en pizza. Jag tänkte liksom det är bättre att unna sig en pizza än att supa, så det gjorde jag.

    När jag kommer tillbaka börjar det bli lite mer drag där och nästan alla är fulla. Så på något vis så blev det så att jag och två kompisar till delade på 1 liter bacradi. Vi började shota den och innan jag märker ordet av det är jag rätt så kalas full. Drar sedan vidare till min brorsa som hade fest några hundra meter bort från där jag var. Stannade där kanske 20min.

    När jag sedan skulle dra tillbaka till första festen så går jag förbi ett fönster där det sitter en person jag känner igen, och av en ren reflex ropar jag Gustaf. Anledningen att jag ropade det var för att jag visste att Gustaf Lindberg här på forumet skulle hit till Hudik och supa, och det hade vi snackat lite om tidigare. Kan ju inte varit stora odds att jag skulle träffat på honom heller. Han hade precis gått och satt sig i fönstret också, annars hade jag aldrig sett honom. Aja, jag stannade och tjattra ett tag iaf. Har ett liten känsla av att jag är med på några bilder också, dom kommer säkert vara supersnygga med tanke på hur nykter jag var.

    Som ni kanske ser så gick det inte så bra att inte festa fram till sommaren, men vafan liksom, orka bry sig. Har bestämt mig för att köra dieten en vecka till, sen är det slut på skiten. På söndag eller måndag så ska en kompis fota lite bilder på mig också, så dom kommer upp i slutet på nästa vecka förhoppningsvis.

    Vägde mig igår och då hade jag nått målvikten, typ 60,2kg på morgonen efter toabesök. Men idag så väger jag 2.5kg mer utan att jag har ätit något idag, rätt sjukt. Men åt iofs en stor måltid innan jag gick och la mig igår.

    Idag har det blivit lite basket än så länge bara, ska nog iväg på gymmet och köra cardio ikväll om jag orkar. Måste plugga lite matte också eftersom jag har nationella på tisdag. Har bara druckit kaffe, ätit lite godis och en piggelin idag. Blir nog en rätt stor måltid till middag eftersom det är morsdag.

    #512164

    Haha, ja eller hur. Undra vad oddset var? Kul att snacka lite med dig trots att jag var typ komapackad haha. Slänger upp lite bilder här sen om det är lugnt? Orkar inte göra det nu för jag är så jävla sliten.

    #512165
    Gustaf Lindberg wrote:
    Haha, ja eller hur. Undra vad oddset var? Kul att snacka lite med dig trots att jag var typ komapackad haha. Slänger upp lite bilder här sen om det är lugnt? Orkar inte göra det nu för jag är så jävla sliten.

    Detsamma, kul att snacka lite.

    Jadå, släng upp några sen du även fast jag inte har den blekaste aning om hur jag ser ut på dem. :D

    #512166

    Blev en springtur nyss, runt 33min tog det. Samma runda som jag gick i fredagsmorse på 60min. Nu sitter jag och äter lite rabarberpaj och vaniljsås. Skulle ha behövt plugga idag också, men pallar fan inte, gör det imorgon istället.

    #512167

    Lägger upp denna trots att jag är så jävla äcklig på den haha, du är ju söt i alla fall.
    [img=http://i41.tinypic.com/2elytsz.jpg]Fattar inte vart dagen tog vägen, min alkoholpeak var någon gång runt 19-20 sen så försökte jag hålla i den tills jag la mig runt 5 imorse!

    (Edit, det är ascoolt att posa på fyllan)

    #512168

    Haha! Jag ser alltid så jävla nöjd ut på fyllebilder. :D

    #512169
    nible wrote:
    Haha! Jag ser alltid så jävla nöjd ut på fyllebilder. :D

    Svårt att inte vara nöjd när man springer på mig liksom.

    #512170
    Gustaf Lindberg wrote:
    Svårt att inte vara nöjd när man springer på mig liksom.

    Kan vara så. ;)

    #512171

    Satan i helvete vilken tung dag det har varit idag, ska berätta lite om den.

    Vaknade, tog en kaffe och drog ut på morgonpromenad ca 55min, samma sträcka som fredags men högre tempo. Kommer hem alldeles dyblöt i svett. Käkade 400g kesella när jag kom hem från den.

    Promenad till skolan. Lunchen blev 4st fiskpinnar, en potatis, sås och morötter. Käkade även två äpplen som jag köpte i caféterian. Promenad till Ö&B, promenad tillbaka till skolan, promenad till och från lillfjärden och promenad med hunden. Ca 80min.

    Sprang Cooper-testet eller vad det heter idag också, gick faktiskt rätt så bra, 7min och 33sec på 2km. Det var MVG tid och jag kom på 5:e plats av två klasser. Men jag tycker egentligen det är för kort sträcka för att man ska kunna konstatera om man har bra kondition eller inte.

    Efter jag kommit hem från idrotten tog jag mig en liten chokladbit och en kaffe och kollade en stund på Entourage.

    Sen drog jag iväg till gymmet, riktigt jävla otaggad var jag. Mådde illa, var skittrött och allmänt seg. Men så här såg passet ut iaf:

    Ben:

    Knäböj:
    41kgx10
    61kgx6
    81kgx3
    81kgx3
    81kgx3
    61kgx8
    41kgx15

    Sittande benpress:
    100kgx6
    120kgx4
    90kgx8

    Liggande lårcurl: – ett ben
    20kgx6
    20kgx6
    20kgx6

    Liggande lårcurl: – två ben
    35kgx6
    35kgx6
    30kgx8

    Vader:

    Vadpress i sittande benpressen: – Bred fotfattning
    90kgx12
    100kgx12
    100kgx12
    Smal fotfattning:
    100kgx12
    100kgx10
    80kgx15

    Mage:

    Liggande benlyft supersetat med liggande crunches, squeeze 2 sec:
    kvx8 -> kvx8
    kvx8 -> kvx8
    kvx8 -> kvx8

    Muslimen:
    30kgx8
    30kgx8
    30kgx8

    Crosstrainern 15 min, 226kcal.

    Kommentar: Bra pass med tanke på hur jag mådde. Trodde seriöst jag skulle spy eller svimma de sista seten i knäböjen, fyfan vad slut jag var. Illamåendet släppte ett tag under passets gång men kom tillbaka på crosstrainern, så jag körde 15min istället för 20min.

    Längtar så förbannat mycket till den här veckan är slut så jag kan börja käka vanligt igen. Ska försöka att inte svina för mycket, men får se hur det går. Det enda jag tänker på nu är mat känns det som, och då följer jag inte dieten slaviskt heller på något sätt. På söndag ska jag som sagt bli lite fotad av en kompis om jag har tur, efter det kommer det upp mycket bilder.

    Imorgon är det nationella prov på 4timmar (!) i matte B, kommer bli tungt. Sitter och klurar på om jag verkligen ska ta en morgonpromenad och vad jag ska ha med mig och käka under provet, kommer dö om jag inte får i mig något.

    Fan vad rörigt det blev, aja.

    #512172

    Fan kämpigt med provet där, är det inte jobbigt att köra crossen efter styrke passet varje gång? Jag tar den alltid början för det finns inte en chans att man orkar avsluta me den. Grattis till en snart avslutad diet.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.