Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512173
    Äggklockan wrote:
    Fan kämpigt med provet där, är det inte jobbigt att köra crossen efter styrke passet varje gång? Jag tar den alltid början för det finns inte en chans att man orkar avsluta me den. Grattis till en snart avslutad diet.

    Det är faktiskt riktigt jobbigt att köra den efter passet, men jag känner att det är viktigare att kunna ta ut sig helt på styrkepasset för att sedan köra slut på det sista i crosstrainern.

    Nu måste jag kila iväg till provet, har laddat med kvarg, cola light och ett äpple, lär behövas på ett 4-timmars matteprov.

    #512174

    Jag mår bra idag till skillnad från igår. Känns riktigt skönt faktiskt. Och som tidigare sagts så vet jag inte varför mitt humör går upp och ned så jävla mycket hela tiden, har inte ätit speciellt mycket, provet gick inte så bra, träningen gick väl helt okej men inget speciellt.

    Jag ska redovisa passet och skriva lite mer tjaffs senare, ska ner på stan strax och dra på en pizzeria med pappa, brorsan och min farbror och kusin som är på besök från Östersund. Jag ska äta en sallad givetvis. Lutar åt antingen räksallad eller kycklingsallad, får se.
    Ciao så länge!

    #512175

    Sådärja, tillbaka från pizzerian och är skapligt mätt och belåten.

    Tog ingen morgonpromenad imorse eftersom jag var sjukt trött och ville ladda till nationellaprovet i Matte. Så blev att jag sov lite längre och tog en liten enklare frukost, 350gram Kvarg och en kaffe. Sen tog jag en rask promenad till skolan eftersom jag var lite sen.

    Provet gick galant till en början, men när jag kom till del 2 med miniräknare så failade jag på de 3 sista uppgifterna. Jag satt ungefär 3 timmar, och sista timmen försökte jag fatta de 3 sista uppgifterna. Hade med mig 500g kesella, ett äpple och en cola light, åt bara äpplet.

    Efter provet hade vi lunch och jag åt lite makaroner med skinksås och massa grönsaker. Efter det gick vi till datorsalen för att spela lite CS, då åt jag upp ena burken kesella.

    Sen hade vi svenska med århundrades yraste lärare, det är helt sjukt. Han kan prata om ett ord i 30min, skojar inte heller.

    Sen gick jag hem, tog en liten längre tur med vovven eftersom morgonpromenaden uteblev, ca 3km blev det på 30min.

    Drack en kopp kaffe och tog en bit choklad och kikade entourage för att varva ner lite granna, dvs 20min. Sen drog jag i mig Ragen och drog iväg till gymmet, så här såg passet ut:

    Bröst:

    Incline hantelpress:
    12.5kgx10
    15kgx8
    17.5kgx6
    22.5kgx4 – PB (?)
    22.5kgx4
    17.5kgx6
    15kgx8

    Hantelpress:
    22.5kgx6
    22.5kgx5
    22.5kgx6
    17.5kgx7

    Cable crossovers:
    25kgx7
    25kgx6
    20kgx10

    Axlar:

    Sittande sidolyft (maskin):
    30kgx6
    25kgx8
    30kgx6
    30kgx6

    Sidolyft i CC:
    10kgx6
    5kgx8
    5kgx8

    EZ-stång lyft framåt:
    16kgx6
    16kgx6
    16kgx6

    Rotatorcuffar

    Triceps:

    Skullcrucher med EZ-stång:
    16kgx10
    26kgx6
    26kgx6
    26kgx6

    Dips i maskin: – same as allways, arslet långt fram och rak i ryggen
    35kgx8
    40kgx6
    45kgx6 – måste varit tyngre, jag fick nästan inte ner den med kroppsvikten
    40kgx6

    Sen lite pushdowns och lite annat

    20min på crosstrainern, nivå 11, 305kcal

    Kommentar: Bra pass. Mer motivation idag än igår, men fortfarande inte tipp topp. Ska fortsätta köra incline pressarna innan plana, fungerar mycket bättre för axeln. Tror det var PB jag satte där, men är inte säker. Kan mycket väl vara så eftersom jag nästan alltid kör den som övning nr2. Körde inga pressar för axlarna idag eftersom det har gått skit med dem de senaste passen. PB i dipsmaskinen var det också tror jag.

    När jag kom hem slängde jag mig i duschen och drog iväg till pizzerian för att möta min farbror och kusinen. Jag käkade en riktig god kycklingsallad med rhode islandsås och två bitar pizzabröd. Kusinen på 10år snackade tammefan hela tiden och gör det nu också, sjukt drygt. Gick ut med hunden en sväng på 15min till också, han fortsatta tjattra då också. Nu håller han på stå i dörren och drygar och jag har sagt att jag ska göra skolarbeten. Hoppas han somnar snart så jag kan kika lite serier och ta’t lugnt för första gången idag.

    Får se om jag äter mer ikväll, stor sannolikhet att jag käkar upp den färdigblandande kesellan.

    Imorgon blir det en kortare morgonpromenad eftersom jag måste ha hunden med mig, och han är så jävla degig och saktar ner mig när han är trött, dvs efter 10min.

    #512176

    Började dagen med en morgonpromenad med hunden på ca 3.5km, 45min tog det för jag fick släpa hundfan halva vägen för han är så förbannat lat. Käkade 280g kvarg när jag kom hem.

    Skapligt slapp dag i skolan idag, hade bara två lektioner. Käkade kycklingsallad till lunch, och lite sås.

    När jag kom hem så kollade jag på entourage och tog en kaffe och en bit choklad, as allways. Ca 30min senare gick jag ytterligare en sväng med hunden, typ 3km den här gången, 45min eller något tog det. Han var tammefan ännu degigare än i morse.

    Sen drog jag en powernap på 40min vid 15-tiden, skönt som fan. Drog i mig en shake Brutal FX direkt när jag vaknade. Sen bar det iväg till gymmet efter mycket grubblande om jag verkligen skulle träna eller inte, varit hemskt omotiverad den här veckan måste jag säga.

    Rygg:

    Chins: – strikta som faaaaen
    kvx12
    kvx5
    kgx6

    Marklyft:
    50kgx10
    80kgx8
    110kgx3
    120kgx4 – kan varit PB, vet ej.
    120kgx3
    120kgx3
    110kgx5
    80kgx8

    Hantelrodd:
    30kgx6
    30kgx6
    30kgx6
    30kgx6 -> 22.5kgx6

    Baksida axlar, Trapz & Ländrygg:

    Framåt lutande hantellyft supersetat med ryggresningar:
    5kgx8 -> kv+10kgx6
    6kgx8 -> kv+10kgx8
    6kgx8 -> kv+10kgx8

    Bakvända flyes liggandes på bänk supersetat med hantelshrugs:
    3kgx8 -> 25kgx10
    3kgx8 -> 30kgx8
    3kgx8 -> 30kgx8

    Shrugs i smiten:
    71kgx6
    71kgx6
    71kgx6

    Biceps:

    Växlande hantelcurls (sittandes):
    12kgx5
    10kgx10
    10kgx8
    10kgx6

    21an med ramstången:
    18.5kgx15 (fail)
    16kgx16 (fail)

    Crosstrainern 20min, 303kcal.

    Kommentar: Bra pass trots den bristande motivationen. Började med chins för en gångs skull och det var rätt skönt faktiskt, hade lite mer krafter än vanligt. Marklyften gick riktigt bra tycker jag, testade någon typ av pyramidset (tror jag), många set blev det iaf. Körde bara en övning för tjockleken idag men lite fler set där på hantelrodden, det kändes bra. Blev mycket set med baksida axlar, trapz och ländryggen där. Brukar inte köra ländryggen separat om jag kör marklyft, men slängde in det som superset så det gick rätt snabbt. Har inte kört baksida axlar så mycket tidigare, men det är riktigt skönt måste jag säga, kommer fortsätta med det. Bicepsträningen fakkade ur som vanligt, men hade rätt bra tryck där ändå. Var riktigt osäker på om jag verkligen skulle orka köra crosstrainern 20min, efter typ 5min var jag helt jävla slut. Men jag och mina knep för att orka med tunga situationer är griiimt, delmål och lura sig själv ftw!

    När jag kom hem slängde jag i mig en proteinshake, innan duschen, för första gången på många veckor, blandat med mjölk t.o.m. Anledningen var att jag skulle göra i ordning grönsakerna som skulle stå i ugnen i 30min och att jag måste iväg på affären för att handla lite. Maten idag blev tonfisksbiffar och ugnsgratinerade grönsaker.

    Grönsakerna:
    200gram squash
    80gram lök
    100gram paprika
    50gram tomat
    10gram rapsolja
    salt
    peppar

    Tonfisksbiffarna:
    200gram tonfisk
    70gram äggvita
    20gram äggula
    salt
    peppar
    oregano
    grillkrydda
    stektes i rapsolja
    20gram lohmanders bearnaisesås, cp gott.

    Om jag är lika trött imorgon så ska jag ta första vilodagen på två veckor, kommer bli skönt.

    #512177

    Faaan vad fint

    #512178

    Började dagen med att försova mig 1½ timme, tungt. Men kom inte så jätte sent ändå. Hade ställt klockan på 06:30 så jag skulle hinna med en morgonpromenad, men när jag vaknade och kollade ut på skitvädret så tänkte jag sova lite längre istället, dvs. till 07:30 (började 09:10). Men så smart man är och ställer klockan på 06:30 IGEN då, det är ju imorgons 06:30 den blev inställd på. Vaknade 09:15 iaf och slängde mig upp ur sängen, in i köket för att slänga ordning lite Fun Light, kvarg och kanel så kanelen skulle hinna bli lite fuktig, in i duschen sen på med kläderna. Halvsprang hela vägen till skolan. Var på lektionen typ 09:50 iaf, rätt bra gjort med tanke på att det är 15min promenad till skolan. Hade inte missat något viktigt heller, dom hade bara gått igenom Matte B:s nationella prov. Jag fick ett riktigt oväntat VG iaf, sjukt skönt.

    Blev som sagt en hel vilodag idag, första gången på riktigt, riktigt länge. Maten har skenat iväg och överskridit dagsintaget rejält idag. Inte ätit så mycket ändå, men under vilodagarna så ska jag få i mig typ 1200kcal, det är ingenting. Åt köttfärslimpa och lite rhode island sås till lunch, men åt rätt mycket tacos till middag. Dock så var det 3%ig köttfärs och kvarg istället för creme fraiche.

    Imorgon hoppas jag att vädret är någorlunda iaf så jag kan ge mig ut på en morgonpromenad, blir ju kladdkaka som vanligt efter skolan. Ett benpass ska jag försöka hinna med också, hoppar cardion den här veckan och kör bara efter passen.

    Två jävla pass kvar nu sen är dieten slut, sååå skönt ska det bli att slippa cardion efter styrkepassen. Ska splitta upp kroppen mycket mer då också, det kommer bli bra med lite omväxling. Sen blir det till att försöka hålla formen så gott det går under sommaren, kommer bli tufft dock.

    Blir till att lägga sig tidigt ikväll så man slipper gå hungrig så länge, kanske drar i mig ca 200gram kvarg om det är allt för illa. Ciao!

    #512179

    Nu är förmodligen sista morgonpromenaden avklarad.:yahoo:
    Fast jag vet inte om jag riktigt kan kalla det promenad. Började med att jag gick de första 30minuterna, sen bestämde jag mig för att ta den långa sträckan idag (60mins rundan). Slutade med att jag sprang de sista 15minuterna med pauser då och då. Totalt tog det 45minuter istället för 60minuter, sooft. Käkade 300g kesella när jag kom hem.

    Har haft redovisning nyss här i skolan, förmodligen det sista vi hade att gör för den här terminen, äckligt skönt. Bra gick det också. Käkade några saltapinnar som vi fick som fika också, men spar mig till kladdkakan som slinker i om ca 1 timme. Käkade kycklingklubbor (3st), lite ris, och någon typ av tacosallad till lunch, det var förvånansvärt gott faktiskt.

    Som sagt så blir det fika om ett tag, efter det blir det träning, ben/vader/mage står på schemat. Blir dock nere på stan några timmar skulle jag tro, många kaffekoppar ska pimplas.

    Till middag så ska jag göra en typ av fläskfiléwok till mig och pappa eftersom mamma och brorsan är borta och pappa suger på att göra mat. :D

    Skriver mer om passet och mer babbel senare, tjarrå!

    #512180

    Nu ska jag iväg på sista passet på innan dietfan är slut. Sista jävla cardion på crosstrainern efter passet också, fyfan så skönt. Är så sjukt less på dieten nu, om man kan kallar de senaste veckorna diet vettefan.

    Mer svordomar kommer efter passet.

    #512181

    Amen vafan, så klart att gymmet är stängt när jag ska köra ett tungt avslutningspass, tyyypiskt. Blev en äckligt lam avslutning med en 3km löprunda på 15min. Aja, bättre än ingenting iaf.

    Imorgon blir det nog en pizza och lite annat gott efter fotograferingen. Vet inte riktigt om jag ska trycka lite kolhydrater innan eller om jag ska köra på tom mage, spelar ingen större roll egentligen.

    Nu ska jag laga käk, fläskfilé med grönsaker, bajj.

    #512182

    Skönt för dig att dieten är slut Johan! Och man har ju sett klara resultat!
    Hoppas min diet blir bra, börjar på måndag :)

    #512183
    Zundinzpojken wrote:
    Skönt för dig att dieten är slut Johan! Och man har ju sett klara resultat!
    Hoppas min diet blir bra, börjar på måndag :)

    Verkligen skönt faktiskt, men den är inte ”officiellt” över förrens imorgon efter plåtningen. Men räknar inga kalorier idag. Det har varit 10 tuffa veckor nu.

    Ja, hoppas det går bra för dig, bara hojta till om du behöver nå hjälp. :emo-thumb

    #512184

    Tack Johan ! :up:

    #512185

    Nu var jag ju tvungen att kika in här med! Vad är det för plåtning? Jag blev nyfiken. :D

    #512186
    Insulinus wrote:
    Nu var jag ju tvungen att kika in här med! Vad är det för plåtning? Jag blev nyfiken. :D

    Äh, jag har nog hypat den för mycket, det är bara en plåtning med en kompis som går Foto/film inriktningen på gymnasiet. :p

    #512187

    Har blivit sjukt mycket snask idag, bl.a.
    ca 200g lösgodis
    choklad
    chips å dipp
    ostbågar å dipp – faktiskt riktigt gott
    popcorn

    Men gott har det varit, hoppas jag inte är för uppsväld imorgon bara.

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.