Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512188

    Här får ni ett smakprov från plåtningen idag, kommer fler bilder sen. Bilden är helt oredigerad

    #512189

    Ser bra ut Johan! :up:

    Hoppas du satsar en del på benen nu så dom får känna på lite ;)

    #512190
    Zundinzpojken wrote:
    Ser bra ut Johan! :up:

    Hoppas du satsar en del på benen nu så dom får känna på lite ;)

    Dom har fått lite stryk redan ;)

    #512191

    Jo jag såg det , fortsätt bygg :D

    #512192

    Kan skriva upp dagens mat också:
    En äpplemunk
    En chokladtopp
    Pizza, hawaii med bea
    En dricka
    En kladdkaka

    Och det är bara än så länge. :whistle:

    #512193

    Starkt jobbat haha, gissar på att dieten är över? Lr är detta någon ny variant? Måste testas såfall.

    #512194
    Äggklockan wrote:
    Starkt jobbat haha, gissar på att dieten är över? Lr är detta någon ny variant? Måste testas såfall.

    Tack.

    Haha, ja det är någon ny variant jag läste om på aftonbladet. :)

    #512195

    Aftonbladet är bra grejer det, den där varianten verkar iaf ha gjort sitt jobb.
    Snyggt hörru.

    #512196

    Tack krappar, kul att någon gillar det iaf. Mer om det imorgon.

    Kom precis hem från en fest, ganska mycket alkohol har förtäras. Men mer om det imorgon också, måste fan sova alltså.

    #512197

    Haha, urspårat igår säger jag bara. Så där mycket skit har jag aldrig fått i mig på en 24timmars ram som igår. Kan gå igenom den lite fort eftersom det var inte så detaljerat skrivit igår.

    Det här åt och drack jag igår:
    Frukost: 1st äpplemunk, 1st chokladtopp, lite godis
    Lunch: 1st Hawaii med bea, 1st trocadero
    Mellanmål 1: 2st koppar kaffe, 1st kladdkaka med grädde
    Mellanmål 2: Kesella
    Middag: ½st Hawaii med bea, 1st gott och blandat påse. Ca 35cl starksprit, 5st öl.

    Fy fan vad dåligt jag mådde igår kväll. Trodde först jag skulle somna vid 12-tiden, men istället var jag kvar på festen till kl 04:30, då började jag cykla hem. Vaknade upp vid kl 05:00 och kände att jag mådde skit, så jag sprang och hämtade en spyhink som jag ställde bredvid sängen.

    Blir inte fler såna här riktiga svindagar på ett bra tag nu, längtar till riktigt mat. Till veckan ska jag försöka hålla kosten på samma nivå som under dieten, men jag skippar all extra cardio.

    Har inte tränat nu på 3 dagar. Blir nog ingenting idag heller känner jag, min kropp säger ifrån redan nu.

    Bilderna från igår kommer upp lite senare idag.

    kaptenröd wrote:
    Har du någon inplanerad bulk under vintern då?:)

    Nja, bulk och bulk vet jag inte. Men någonting i den stilen kommer framåt vintern, ja. :)

    #512198
    Utvärdering, reslutat & analys[/b]

    Nu har jag tänkt skriva en liten utvärdering utav årets diet med bilder, kommentarer mm. Sakerna stämmer dock inte till punkt- och pricka, men ska försöka komma ihåg hur jag gjort så gott det går.

    VECKA 1-6 (2009-03-05 – 2009-05-03)
    Vi börjar med de första 5 veckorna. De veckorna gick hur bra som helst, vikten rasade i en skapligt jämn takt (ca 0.8kg i veckan, från 66.6kg till 61.7kg, se diagram längst ner) och jag gick varken hungrig eller tyckte det var jobbigt på något sätt. Vikten rasade också trots att det blev några fyllor och annat smått och gott på helgerna. Cardion bestod av morgonpromenader på 35-40minuter, alltså inte så långa sträckor. Började i de senare dagarna under den här 5 veckors perioden att köra cardio separat från styrketräningen som jag tidigare inte hade gjort på väldigt länge. Blev kanske högst 5-6ggr under de här 6 veckorna.

    Schemat har under dieten nästan varit lika hela vägen. Inte lika som innan dieten utan lika under själva dieten. Så här såg schemat ut:

    Dag#1: Ben/vader/mage
    Dag#2: Bröst/axlar/triceps
    Dag#3: Rygg/trapz/biceps
    Dag#4: Vila eller cardio (cardio kanske var 3:e gång)
    Dag#5: Ben/vader/mage
    Dag#6: Bröst/axlar/triceps
    Dag#7: Rygg/trapz/biceps
    Dag#8: Vila

    Som jag tidigare skrev så stämmer inte det till punkt och pricka, men tror att jag körde något i den ovanstående stilen.

    Maten var nästan lika under hela dieten, förutom att den varierade något på lunchen (skolans mat). Drog inte ner så jätte mycket på portionerna, utan åt fortfarande mer än vad mitt sällskap i matsalen gjorde. Frukosten var oftast Kesella, gröt kanske jag fick i mig 1-2ggr under den här perioden.

    Vecka 6-8 (2009-05-03 – 2009-05-17)
    De 2 följande veckorna efter den lyckade 6 veckors perioden gick lite trögare, vikten stod still under båda de här veckorna (se diagram längst ner). Anledningen är som tidigare mycket mat på helgerna och en och annan öl. Höjde dock cardion och försökte minska maten på veckorna, men vikten stod still. Motivationen började tryta och jag blev på sämre humör, även fast de stora mängder mat på diverse restauranger under den här tiden gav mig en liten boost under helgerna så varade det inte längre än till helgens bravader var över. Cardion bestod av morgonpromenader (vardagar) på ca 45minuter och crosstrainer efter passet på 15-20minuter. Schemat såg ut såhär:

    Dag#1: Ben/vader/mage
    Dag#2: Bröst/axlar/triceps
    Dag#3: Rygg/trapz/biceps (baksida axlar)
    Dag#4: Cardio
    Dag#5: Ben/vader/mage
    Dag#6: Bröst/axlar/triceps
    Dag#7: Rygg/trapz/biceps (baksida axlar)
    Dag#8: Vila (eller cardio, cardio varannan gång)

    Kom på att jag hade nästan helt glömt att lägga in baksida axlar under den tidigare delen av dieten. Det blev nytt för mig att köra 3-splitts schema eftersom innan körde jag 4-splitt.

    Vecka 8-10 (2009-05-17 – 2009-06-06), slutspurt.
    Under de 3 sista veckorna började det bli tufft. Vikten rasade 0.9 första veckan (2009-05-17 – 2009-05-24), men efter det stod den still en vecka (2009-05-24 – 2009-06-01). Sista veckan nådde jag målvikten, 60kg (se diagram längst ner). Det kändes som jag tänkte på mat hela tiden, och varför vet jag inte eftersom jag följde ingen slavisk diet och jag åt mycket mat. Morgonpromenaderna ökades från 45min till 60min ungefär varannan gång, ibland hoppade jag promenaderna helt om vädret inte var det bästa, men försökte gå åtminstone 4dagar i veckan. Maten var den samma som tidigare, men frukosten varierade de dagar jag tog längre morgonpromenader (60min) till gröt, ägg, hårdmackor, kaviar mm. Började experimentera med maten lite mer också, blev mer tonfisk under den här perioden, blev nästan bara kyckling i början av dieten. Crosstrainern blev 20minuter efter varje styrkepass, kan varit någon gång jag hoppade den. Schemat såg ut såhär:

    Dag#1: Ben/vader/mage
    Dag#2: Bröst/axlar/triceps
    Dag#3: Rygg/trapz/biceps (baksida axlar)
    Dag#4: Cardio
    Dag#5: Ben/vader/mage
    Dag#6: Bröst/axlar/triceps
    Dag#7: Rygg/trapz/biceps (baksida axlar)
    Dag#8: Cardio
    Kvällspromenader blev inlagda lite här och var under den här tiden (2-4ggr/vecka)

    Som ni ser blev det inte mycket till vila under de här sista veckorna, tror jag tog 2 vilodagar på 3 veckor. Och det kändes på kroppen ibland, men så farligt var det inte. De separata cardio dagarna bestod på ett ungefär utav:
    Crosstrainer, 5min
    Stretching
    Löpband, 30min, ett ungefärligt tempo var mellan 10km/h – 11km/h. Gick bitvis (2-3min sammanlagt)
    Crosstrainer, 10min.
    Stretching

    Så där såg de tidigare cardio dagarna ut på ett ungefär också, hoppade dock crosstrainern före/efter löpbandet i den tidigare delen av dieten. Hände ibland att jag gick ut och sprang istället för att dra till gymmet, men efter några löprundor utomhus så började vaderna säga ifrån. Kunde inte köra korta intervaller såsom fotboll, basket mm. under en tid eftersom mina vader började krampa.

    Slutsats[/b]

    En lyckad deff överlag, jag är nöjd med resultatet. Hade kunnat uppnått det önskade resultatet snabbare om det inte hade gått överstyr på helgerna. Men 10 veckor kändes som en ganska lagom längd på en diet, hade inte kunnat kört mycket längre än så. Skönt att ha det gjort iaf, nu vet jag att jag klarar det och eftersom det är min första deff så är jag nöjd. Nu ska det bli skönt att slippa räkna kalorier i allt man stoppar i sig. Men jag kommer fortfarande äta så nyttigt jag kan när jag har möjligheten, sen får vi se hur långt det räcker för att hålla formen.

    Nu blev inte det här skrivet på bästa sätt, dels för att jag inte orkar sitta flera timmar och skriva och dels för att jag är bakis som ett as.

    Här är lite bilder på diagrammen från formfixaren. Diagrammet på kcal intaget stämmer inte i närheten av exakt som ni kanske ser, vissa dagar har jag bara skrivit in en måltid osv.

    #512199

    Bilder

    [/b]

    DIETSTART till VÄNSTER, RESULTAT till HÖGER.

    #512200
    Bilder[/b]
    #512201
    Resultat bilder[/b]
    #512202

    Bild

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.