Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #512368
    nible wrote:
    Haha, ja, har fått kommentarer om mina kotor förut. Dom är lite freakig faktiskt.

    Om du menar de bilderna jag tog när en kompis fotograferade mig så postade jag det för någon dag sen i ”före och efterbilder”- tråden. Kan posta dem här också:

    :emo-thumb

    #512369

    Jag var typ fullast i världen igår. Spydde fan 20 gånger och det brukar jag tammefan aldrig göra. Måste ha någonting med den dåliga sömnen samt den dåliga kosthållningen de senaste dagarna att göra. Aja, mår inte så jättedåligt idag, lite jättetorr i halsen bara.

    #512370
    nible wrote:
    Jag var typ fullast i världen igår. Spydde fan 20 gånger och det brukar jag tammefan aldrig göra. Måste ha någonting med den dåliga sömnen samt den dåliga kosthållningen de senaste dagarna att göra. Aja, mår inte så jättedåligt idag, lite jättetorr i halsen bara.

    :D
    En sån djävla bläcka är aldrig trevlig.
    Men hoppas att du hade trevligt så länge det varade.

    #512371
    Rasmus Kjellberg wrote:
    :D
    En sån djävla bläcka är aldrig trevlig.
    Men hoppas att du hade trevligt så länge det varade.

    Hade ju sjukt kul den tiden jag inte hängde över räcket eller låg i fosterställning på trottoaren och spydde. Min kropp ballade inte ur lite heller. Tror jag inte spytt på fyllen på drygt 2-3år, men igår då jävlar.

    #512372

    Jävla skit. Jag skrev upp hela passet sen råkade jag trycka på bakåt. Aja, vaknade upp med halsont men tränade ändå.

    Rygg:

    Chins: – hittade inte kedjan så jag kunde inte köra med extravikt
    kvx10
    kvx10
    kvx9 (failure)

    Marklyft:
    70kgx6
    110kgx4
    110kgx4
    110kgx4

    Latsdrag: – Följande räknas som en repetition: Dra stången till bröstet, släpp tillbaka halvvägs, dra ner vikten till bröstet igen och sedan släppa tillbaka hela vägen.
    7 plattor x 8
    7 plattor x 10

    Skivstångsrodd:
    60kgx5 – pronerat
    60kgx5 – supinerat
    50kgx6 – pronerat (failure)

    Sittande kabelrodd:
    5 plattor x 10
    5 plattor x 12 (failure)

    Trapz & Baksida axlar:

    Framåtlutande sidolyft med hantlar -> Hantelshurgs:
    6kgx10 -> 26kgx12
    6kgx10 -> 26kgx12
    6kgx10 -> 26kgx12

    Shrugs i smithmaskin (bakom ryggen) -> Kryssdrag i CC:
    41kgx15 -> 2 plattor x 6
    41kgx15 -> 1 platta x 10
    41kgx15 -> 2 platta x 10

    Biceps:

    Pull-ups: – supinerat grepp (failure)
    kvx10
    kvx9

    Stående hantelcurls:
    13.5kgx6 – 8.5kgx8 (failure)
    11kgx8 – 8.5kgx8 (failure)
    13.5kgx6

    Framåtlutande hantelcurls: – en arm i taget. Failure på samtliga set
    8.5kgx15
    11kgx10
    8.5kgx15

    2 superset underarmar

    Kommentar: Helt okej pass idag. Halsontet släppte efter ett tag in i passet. Kände lite yrsel efter chinsen och efter marklyften, men inget farligt. Som ni ser så kommer jag börja skriva ut när jag kör till failure och inte. Har tidigare kört till failure i de flesta övningarna, nu blir det ändring på det.

    Till veckan kommer jag förmodligen få svar om jag kommer in på John Bauer gymnasiet i Sundsvall. Om allt går som det ska kommer jag börja andra året där på Hälsa & Idrotts programmet. Hoppas verkligen det går som det ska, orkar inte gå kvar på Teknikprogrammet.

    #512373
    nible wrote:
    Till veckan kommer jag förmodligen få svar om jag kommer in på John Bauer gymnasiet i Sundsvall. Om allt går som det ska kommer jag börja andra året där på Hälsa & Idrotts programmet. Hoppas verkligen det går som det ska, orkar inte gå kvar på Teknikprogrammet.

    Nä, nä.

    #512374
    David Eriksson wrote:
    Nä, nä.

    Jo jo. :nod

    #512375

    Sundsvall is teh shit!

    #512376
    Gustaf Lindberg wrote:
    Sundsvall is teh shit!

    Säger killen som är på väg att flytta därifrån, din bitch.

    #512377

    Jasså, visste inte att man kunde byta program och samtidigt hålla samma årskurs, ja ville byta från min skit linje till hotel och resturang men då skulle jag få gå om 1.an:( Aja hoppas du kommer in på din linje, styrketräning passar ej teknik snubbar, dom skall ha glasögon, väga run 40, va finniga, å gilla cs.

    #512378
    FrLi wrote:
    Jasså, visste inte att man kunde byta program och samtidigt hålla samma årskurs, ja ville byta från min skit linje till hotel och resturang men då skulle jag få gå om 1.an:( Aja hoppas du kommer in på din linje, styrketräning passar ej teknik snubbar,

    Jag är inte säker, om jag nu kommer in, att jag får börja tvåan. Det återstår att se. Om det då blir så att jag börjar ettan igen kommer jag ha typ tre lektioner i veckan eftersom jag gjort klart typ allt de gör där.

    FrLi wrote:
    dom skall ha glasögon, väga run 40, va finniga, å gilla cs.

    Två av fyra iaf. 8)

    #512379

    Effektiv dag från min sida – redan hunnit med att rasta hundarna (är hundvakt åt kusinens hund), tränat och jobbat i ett par timmar.

    Framsida lår:

    Knäböj: Uppvärmning = kursiv stil
    Stången x 8
    40kgx6
    50kgx5
    70kgx3

    70kgx6
    80kgx4
    70kgx12

    Frontböj: – andra gången
    40kgx8
    50kgx6-8

    Sittande benspark: – Strikt äs häll, squeeze i toppläget 2-3sec
    30kgx12
    35kgx12
    35kgx12
    15kgx12 – ett ben i taget (failure)

    Baksida lår:

    Raka marklyft:
    50kgx12
    80kgx6
    80kgx6
    50kgx12

    Sittande lårcurl: – riktigt strikt här också
    55kgx12
    70kgx8 – PB
    50kgx10

    Vader:

    Stående vadpress i Hacksquaten: – vikten är bara den som jag hänger på.
    0kgx15
    50kgx12
    50kgx12
    50kgx15

    Stående vadpressmaskin -> Sittande vadpress:
    52.5kgx10 -> 35kgx12
    52.5kgx8 -> 35kgx12
    52.5kgx8 -> 35kgx12

    Mage:

    Magmaskin:
    25kgx12
    35kgx8
    35kgx8

    Crunches på declinebänk: – första 12orna gjordes med rotation, varannan höger-vänster
    kv+10kgx12 + 12
    kv+10kgx12 + 12 – kvx10

    Muslimen:
    12plattorx40 :yikes: – snabba reps

    Kommentar: Kändes riktigt bra idag. Knäböjen var lika rolig som alltid och gick som den skulle. Körde utan passare idag igen så det fick bli lite lättare vikter. Frontböjen kändes sådär, fick så ont av att ha stången på axlarna. Och ja, jag vet att sittande vadpress är inte den mest optimala vadövningen men den tar så förbannat bra, speciellt i superset.

    #512380

    Sämsta passet på mycket länge idag, axeln spökade hela tiden. Tänkte testa lite bänkpress men då var den upptagen så då fick vi ta den lutade bänkpressen, ingen bra övning för mig det inte. Aja, sen gick militärpressarna åt helvete också efter det, fick knappt upp 30kg, hemskt tråkigt.

    Blir att ta kontakt med någon annan sjukgymnast/naprapat framöver då han jag var hos senast har med stor sannolikhet givit mig en feldiagnos.

    #512381

    Blev en värdelös springtur nyss med hunden. Efter ett par hundra meter fick jag ont vid hjärtat. En stund efter det fick jag ont vänstra delen av magen. Tror det är min kropp som säger ifrån utav all träning. Körde iaf lite intervaller på slutet, men hunden hängde inte riktigt med då.

    Nu ska jag jobba lite.

    #512382

    Ingen träning idag heller, känner mig inte helt hundra så jag väntar till imorgon istället.

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.