wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513197
    Andreas Guiance wrote:
    De saknar en reliable low-post scorer. Hade de kammat till sig och värvat Pau hade de varit en contender, men nu blev det ju inte så;)

    Vilket iofs betyder att vi får en fräsch Pau till EM istället och därmed redan nu kan räkna in guldet, så jag gråter inte direkt:|

    Skulle nog säga att Pau är en sjukt bra spelare, hade inte varit dumt om Bulls fått han, och troligen fixar han EM guldet.

    #513198
    wesaft wrote:
    Hallå Andreas, vi har Smith nu!
    Bara dumpa in bollen där så har vi två lätta :)
    Han har en underbar jumper från mellandistans också.

    True, men han är ingen Pau =)
    men jag fattar inte vad som hände med Pistons, två raka vinster i ecf, och sen bara tokdö, helt sjukt. Hoppas folk förstår att det inte bara är Flip Saunders fel

    #513199

    Var en tidsfråga innan det skulle komma massa Spanien, MVP och VMsnack här, vad gav vi oss in på :)

    Smith kommer passa in perfekt i vårat anfallsspel, vänta bara så ska ni få se :)

    #513200

    Dagsformen på kaffet :)
    [img=http://wesaft2.myftp.org/pics/kaffe/blandat/JN_decaf_gammaldags_cappu_rosetta.jpg]Hade tänkt gymma idag, men tar det i morgon istället, tror jag får en bättre formtopp på måndag så. Ska ta mig in och simma istället.

    #513201

    Underbar dag idag :)

    Simning idag

    Skönt att simma utan att ha gymmat dagen innan.
    10x50m med 70s per vända, tex simma 45 sekunder, vila 25.
    Det var nog inga 1500m sist som jag chansade,
    var riktigt trött idag och var uppe på 50s längder.
    Ökade tiden till 80s efter första 5 för att hinna återhämta mig.

    Sen varvade jag ner lite, följde upp med några lite snabbare längder runt 40s
    Sen vilade jag en stund och testade maxa, underbar känsla,
    förstår nu varför det är så viktigt att värma upp med många längder innan man kör sprints.
    50m: 30 sekunder PB!
    Överraskande roligt, oväntat, blev glad.
    Andning var tredje, även om jag fick tre halvmissade andningar på raken matade jag bara på.
    hade ork att skippa sista andningen och spurta in.
    Hehe, körde till och med en liten segergest likt Frölander när jag kom imål :D

    Undra hur många sekunder man tjänar på att starta från pallen? 2 kanske, ska fråga någon simmare.
    Sist jag dök i hoppade axeln till rätt illa så det blir inget mer med det.

    Borde väl nämna lite mer kring kosten och IF, det funkar bra.
    Jag sover 10-12h per natt så det är inte alls svårt att ha ett uppehåll på 16h.
    Räknade i början för att få en känsla, nu kör jag bara på känsla och äter nyttigt, det går bra.
    Laddar in mycket mat efter träningarna.

    #513202

    Nice work baby! Bra m sömn och mycket mat!/ lilla b

    #513203

    Grattis till PB:n!!! Härligt jobbat där!!

    He,he här har vi en till som glider från planeringen när det gäller träningen, skönt att jag inte e ensam:D dvs,Boxning istället för löpning å gym för mig idag!

    Kaffet såg ju mummma ut! Den koppen såg ut att hålla formen bra!

    #513204

    tack Johanna och Denicé.

    Kaffet var smaskens, cappuccinon baserades på J&N Decaf och Arlas gammaldags ekologiska mjölk. Konsten på mjölken håller rätt hyffsad form, nöjd med den :)
    Idag laddade jag upp med nya bönor, J&N FTO(rättvisemärkt blandning) och Isola.
    Japp, ni gissade rätt, jag är även en kaffenörd :P
    (spana gärna in [www.riktigtkaffe.se] om ni är nyfikna)

    Klart man får lov att vara lite flexibel med träningen.

    #513205
    stefanh wrote:
    True, men han är ingen Pau =)
    men jag fattar inte vad som hände med Pistons, två raka vinster i ecf, och sen bara tokdö, helt sjukt. Hoppas folk förstår att det inte bara är Flip Saunders fel

    Nej det var märkligt. Trodde aldrig att Cavs skulle kunna ta dem. Men det är klart, när BronBron är på det humöret är han svårstoppad;)

    Sam: Snyggt pb:nod

    #513206

    Bulls tröttade ut Pistons, där har ni förklaringen ;)
    (såg inte en match efter att Chicago åkt ut så jag ska inte uttala mig egentligen)

    Idag blir det gymmet.
    Simning är verkligen helkroppsträning, tar överallt känner jag idag.

    Ännu lite mer offtopic, bytt bönor i kvarnen idag.

    FTO från J&N, rättvisemärkt blandning av Yirgacheffe, Harar och Sumatra Gayo Mountain.
    Ser lugnt och fint rostade ut för att behålla smak och karaktär.

    [img=http://wesaft2.myftp.org/pics/kaffe/blandat/FTO_bonor.jpg]

    #513207

    Gympasset idag

    Boxsquat
    60kg x4
    80kg x4

    Sittnade boxsquat hopp till bänk med hantlar
    17,5kg x8

    Marklyft
    60kg x6
    80kg x6

    Roddmaskin
    80kg x10

    Situps på boll

    Tuck Front Lever
    Kallat den monkey chinups innan,
    hängandes i stång med handflatorna bort från kroppen.
    Fötterna upp mot stången, sen försöka stanna parallellt med kroppen mot golvet så länge det går, upprepa.
    x5

    Bröst, pressmaskin
    x10

    Bröst, flymaskin
    x10

    Axelpress enhands
    20kg x8

    Baksida axlar i maskin
    x12

    Underarmar

    Vader, lätt

    #513208

    Hade väldigt bra kontakt igår på de lätta bröstövningarna, kombination med att jag inte kör bröst alls nästan gav mig en underbar träningsvärk som belöning idag.

    Tur jag inte körde tyngre igår, musklerna i ländryggen har hört av sig också :)

    Idag blir det lite högintensiv kondition, sen ev. lite lättare simning i morgon för att vänta på en miniformtopp:)
    På måndag smäller det med uttagningen, ska bli roligt för jag känner mig i bra form.

    #513209

    Hehe, vilka typer det finns på gymmet.

    Igår, när jag är i full gång med att köra i roddmaskinen, då kommer en kille fram och börjar prata och frågar om han får köra mellan. Tjena?! även om jag inte ser så skräckinjagande ut kan du väl vänta tills jag kört klart?

    Sen sist jag körde styrkevändningar, när jag är mitt uppe i ett set så går en kille förbi max 1dm bakom mig, farligt och irriterande.
    Försöker lyfta explosivt, hmm undra hur det ser ut egentligen, hoppar bakåt ca 5cm varje lyft.
    Det såg säkert ut som att jag hade full koll, men man kan väl tänka efter lite så man inte stör folk som tränar.

    Nu kanske det lät som jag är irriterad och sur idag, nähäpp, jag är på strålande humör :)
    tänkte bara dela med mig.

    #513210

    Basket + kondition idag.
    Dagsformen är väl sådär, fick en oroväckande känning i höften/ljumsken, så fick ta det lite lugnt.
    Avslutade med att testa 500m på roddmaskinen: 1.30

    #513211

    He,he ja de finns ju folk till allt, även på gymen.

    De är bara att bita ihop och hålla god min, eller….:D

    Tjingeling!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.