wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513212
    Andreas Guiance wrote:
    Nej det var märkligt. Trodde aldrig att Cavs skulle kunna ta dem. Men det är klart, när BronBron är på det humöret är han svårstoppad;)

    Sam: Snyggt pb:nod

    Lebron var riktigt bra de sista matcherna, men ärligt talat, så gav ju Pistons segern till dem, spelade inte alls bra efter de två första matcherna, och de två första var kanske inte lysande heller.

    #513213

    Simning 30 minuter
    All min hybris efter rekordtiden är borta nu.
    Efter att ha sänkt min tid med 5 sekunder på en månad på 50m undrade jag hur snabb jag borde bli innan jag ska bli simproffs :D

    #513214

    Premiärträningen är nu avklarad, 25-30 bra spelare där, kommer säkert bli en rolig säsong.
    Kändes rätt bra, fast jag fick sämre tider än väntat på diverse test, kände mig väldigt snabb iaf :)
    Mer kondition hade inte skadat, pust.

    Vaderna var lite stela ett tag, men under kontroll, peppar peppar.
    Lite sliten i ljumskarna nu, men de är hela.
    ny 3h träning på onsdag.

    #513215

    Kul att träningen satt igång:D träna tillsammans med laget är (tyckte jag när jag spela i lag, för 100 å sedan) är oftast skitkul!! Man blir pushad av varandra. Tävlar ju lite med varandra också:)

    Önskar faktiskt att jag var mer intresserad av lagsport….men inget har fallit mig på läppen.

    See ya!!

    #513216
    Denicé wrote:
    Kul att träningen satt igång:D träna tillsammans med laget är (tyckte jag när jag spela i lag, för 100 å sedan) är oftast skitkul!! Man blir pushad av varandra. Tävlar ju lite med varandra också:)

    Önskar faktiskt att jag var mer intresserad av lagsport….men inget har fallit mig på läppen.

    See ya!!

    here! Jag är ingen lagspelare jag heller, för mycket EGO för det:o men men…. that´s me;) take it or leave it!
    KUL att du håller igång!
    Kämpa på Weste! Ett och två!
    KRAM

    #513217

    Tjena tjejer, ni är för goa som tittar in här och lämnar kommentarer.

    Ljumskarna känns inte bra, men ändå hyffsade, det ska väl gå med 3h till i morgon om jag värmer upp.

    Ja, det är skoj med lagsport, även om jag kanske mer är en social anpassningsbar erimit i övrigt ;) Hoppas det blir ett bra lag iår med sporrande träningar.
    Tränade ihop med samma lagkompisar i ca 8 år när jag var yngre, 2h varje dag nästan, det blir automatiskt vänner för livet.

    Känner hur styrketräningen har hjälpt mig redan på basketplanen. Jättenöjd med mitt upplägg i sommar.

    Weste, det var ny Johanna, men jag kan ta ett smaknamn till.
    Ni kan kalla mig Sam om ni vill.

    #513218
    wesaft wrote:
    Premiärträningen är nu avklarad, 25-30 bra spelare där, kommer säkert bli en rolig säsong.
    Kändes rätt bra, fast jag fick sämre tider än väntat på diverse test, kände mig väldigt snabb iaf :)
    Mer kondition hade inte skadat, pust.

    Vaderna var lite stela ett tag, men under kontroll, peppar peppar.
    Lite sliten i ljumskarna nu, men de är hela.
    ny 3h träning på onsdag.

    3 hs träning ? Vad gör ni då egentligen ? Mycke fastbreak grejer och spring eller lägger ni grunden för anfall och försvar också?

    #513219

    Tur att vi har begränsade halltider under säsongen iaf :)
    1,5h styck, en 2h.

    Våran coach föredrar ännu längre pass, typ 4h träningar, han är skolad i NCAA, de tränar ofta länge.
    Han kört med juniorerna och lite blandat folk nu i sommar 9-14 fast med paus, varje dag.

    Men det är inte så farligt som det låter, blir mycket drills mm.

    Nu igår, var det uppvärminng, olika tester i grupper, blev en del dötid.
    Uppdelat guardövningar, centermoves.
    Sen lirade vi 4-4-4-4 sista 20 min.

    Aj, nu brände jag mig på ungsfomen till laxen, men det var bara på vänstern :)

    Simmade 40 minuter med 4 andetag vid varje sida
    Avslutade med växlande bastu och kallbad, blodcirkulation mums.

    #513220
    wesaft wrote:
    Tur att vi har begränsade halltider under säsongen iaf :)
    1,5h styck, en 2h.

    Våran coach föredrar ännu längre pass, typ 4h träningar, han är skolad i NCAA, de tränar ofta länge.
    Han kört med juniorerna och lite blandat folk nu i sommar 9-14 fast med paus, varje dag.

    Men det är inte så farligt som det låter, blir mycket drills mm.

    Nu igår, var det uppvärminng, olika tester i grupper, blev en del dötid.
    Uppdelat guardövningar, centermoves.
    Sen lirade vi 4-4-4-4 sista 20 min.

    Aj, nu brände jag mig på ungsfomen till laxen, men det var bara på vänstern :)

    Simmade 40 minuter med 4 andetag vid varje sida
    Avslutade med växlande bastu och kallbad, blodcirkulation mums.

    Ahh ok, låter som ett rätt typiskt och välfungerande upplägg. Enligt vad jag förstått är det ett vanligt sätt på high school och college lag.

    #513221

    Helvete alltså, Kevin Garnett till Boston. På papper ett starkt lag nu, Ray Allen, Paul Pierce och Garnett himself är enligt mig en av världens fem bästa spelare, med Duncan, Bryant, Nash och Wade

    #513222

    ååååå så trevligt att din styrketräning ger resultat när du spelar!!! :emo-thumb Samma som jag kände med boxningen, jag orkade mer nu när jag har löptränat en del:D Sånt känns bara GÖTT,GÖTTIGÖTTGÖTT!!

    U´r doing it right!!!

    #513223

    stefanh, jag trodde Ainge hade tänkt att förstöra celtics, men vänder från idiot till geni? på en femöring.
    Det är McHale den gamla Bostonräven som vill att Boston ska bli bra igen ;)
    Bulls, vi försökte få KG flera gånger, la bud förra året, även nu i sommar.

    Boston, på pappret ser ut som att de tar sig till ECF iaf, men det ska spelas också.

    Över till dagens träning, fick avbryta efter ca 2h pga ljumskarna, de känns inge bra nu, men jag tror de är ok efter 3-4 dagars vila.

    Men det fanns positiva bitar, hann med att ha bäst i laget på ett 2 minuters test :) spring mellan korgarna och gör så många mål du hinner.

    Denice, ja, visst är det en go känsla när tränignen ger resultat. boxningen är ju väldigt intensivt konditionsmässigt, så det förstår jag har gett resultat, bra jobbat.

    #513224
    wesaft wrote:
    stefanh, jag trodde Ainge hade tänkt att förstöra celtics, men vänder från idiot till geni? på en femöring.
    Det är McHale den gamla Bostonräven som vill att Boston ska bli bra igen ;)
    Bulls, vi försökte få KG flera gånger, la bud förra året, även nu i sommar.

    Boston, på pappret ser ut som att de tar sig till ECF iaf, men det ska spelas också.

    Jag har haft svårt att förstå McHales tankegångar i Timberwolves också, visserligen hade han skaffat Sam Cassell och Latrell Sprewell och då gick det väl bra för dem, men sen… ingenting

    #513225

    Vilodag igår.

    Dagens gympass var lågintensivt, ljumskarna är långt ifrån bra, men känns bättre.

    Chins
    BW x13

    Marklyft på ett ben, ca 1dm under knät
    50kg x8

    Ryggresningar
    x6

    Baksida, knäna i marken
    x10

    Baksida, fot på boll, höft mot taket + curl
    x10

    Roddmaskin
    80kg x8

    Framsida lår, curlmaskin, ett ben
    25kg x5

    Bröst, cable cross
    x8

    Styrkevändningar
    50kg x6

    Stöt
    50kg x6

    Axelpressar, enhands
    17,5kg x8

    Underarmar

    Vader

    #513226

    gött pass där mannen, keep on pumping the weights getting stronger end better. trevlig helg.

    MVH cesse

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.