wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513437

    ”Filthy 25”: 18.00min (En bra tid för 50 är

    #513438
    wesaft wrote:
    Nämen Andreas gött o se dig här inne, även om jag vet att du håller koll på mig :)

    Jajamen, tränat farsan sen i höstas, gått ner 10cm runt midjan, 3 till ska bort så han kommer ner till 94 innan midsommar tänkte vi.
    Sen hakade brosan på, sen nu sist en kompis till mig.

    Grymt bra:)

    Tycker din inställning till träning och ditt val av träningsmetoder är föredömliga:up:

    #513439

    Farsan har gjort det mesta själv faktiskt, motiverade sig själv att lägga om kosten och började gå hem från jobbet. Jag har bara givit extra inspiration och tips :)

    Igår: Simning, drog en 50m: 35s 90-95%, var inte en maxning, kändes kanon i vattnet. Sen körde jag på några till ok sträckor och kände på mjölksyran.
    Vikt efter sim: 87,5 kg
    Ska väga mig på morgonen egentligen, men det är inte så noga nu. Litar på den vågen.
    Midja: 84cm

    Över till dagens pass:

    Frontböj (Öhmans video inspirerade mig)
    2x5x50
    3×70
    3×80
    3×90
    3×95
    90 och 95 var inte så fina, sämre djup och vill luta mig fram.
    Menpositivt att få in lite viktvana på 95 inför ett eventuellt försök att maxa frivändningen igen.

    Axelpress
    6×45
    Slut i axlarna efter frontböjen, ingen bra kombination kände jag.

    Chins
    4x15kg

    Bänkpress
    8×40
    6×60
    Gött, axeln ok

    Goodmornings
    2x10x40

    Rygglyft, raka
    2x10xKV

    Kabelrodd
    6×80

    ljumskar, vader, axlar

    #513440

    CrossFiten verkade sjukt jobbig. Lär testa det nån gång asså..

    #513441

    Ja, den var vidrig. Testa den nutz och hör av dig sen :)

    Min MMA-kompis var med till gymmet igår och knäckte mig, han körde alla övningar 50 reps på 32 minuter.
    Då coachde jag mest en annan kompis, var med lite lätt några övningar. Fick in några pistoler på balansplatta, plus lite frivändningsteknik.

    Senare på kvällen körde jag cykling 5 min + crosstrainer 5 min + cykling 5 min.

    Idag blev det en cykeltur till simhallen, körde en del drillar och teknik, sen några snabbare, avslutade med maxning 50m: 34s.
    Dubbela pass, cyklade 40min t&r nu på kvällen till mina föräldrar, lagom fart.

    #513442

    Skulle väntat tills jag klarade 3×150 i marklyft enligt planen, men blev sugen på att testa, trodde att tekniken var bättre :)
    Nästa gång ska jag ta en vilodag dagen innan jag maxar.
    Saknade den där lilla extra laddningen jag behöver.
    Länge sen jag kände mig explosiv.

    Styrkevändningar
    70
    75
    82,5
    87,5
    92,5 Miss
    92,5 Miss
    92,5 Miss

    Push press -> push split jerk
    50kg
    x3->x3
    x3->x2
    x2->x2

    OHS
    20kg
    5
    10
    10

    Chins, Dips(med lite hjälp) superset
    5, 5
    4, 4
    3, 3
    2, 2
    1, 1

    Kort Axelrehab

    #513443

    Pulsklockan funkade bättre idag, ballade inte ut någon gång.
    Fast den visade nog för mycket när jag var trött efter en uppförsbacke, hade nog inte 216, min maxpusl borde inte ligga över 205 iaf. Ska testa den igen framöver, kul ju högre den är :)

    Löpning: 2,5km
    12.00 (isigt visa bitar, var nog ungefär 11.00 tempo)
    avg 168
    max 216?
    min 111
    end 173

    Vägde 90kg på en precisionsvåg idag, fast med shorts och t-shirt. Tror den är ganska exakt, men vet inte om den är kalibrerad, lät som ett kilo extra, fast tyngre är bättre nu :)
    Midja: 83cm

    #513444

    Simning, 3x35s med några fler snabba 50 med 6spark, ska endast köra det nu framöver, mer högfartsträning. Tänkte först köra 25m idag, men den bassängen var upptagen.
    maxning: 32s

    Jag fick till en kanonfin andning idag, trodde knappt att jag var över ytan, vet inte om båda ögonen var under eller bara ena, men sen skapades den den där luftgropen vid hög vart som jag andades i.
    Blev nästan förvånad att jag fick luft :)

    #513445

    Mycket variation! :up: Jag gillar den här journalen.

    #513446

    Nämen how lovely, lovelysmile tittar in. Hej!
    Lite ny kvinnlig flärd var precis vad min dagbok behövde.
    Variation förnöjer :)

    Över till dagens pass.
    Knäböj
    10×60
    3×90
    3×100
    2x3x110

    Pistoler på balansplatta
    h: 7
    v: 8

    Axelpress
    3×40
    6×50

    Chins
    2x20kg + 2 med hjälp

    Bänkpress
    10×40

    Roddmaskin
    x10

    Vader, Ljumskar

    Börjat köra yoga här hemma på morgon, plus lite rörlighetsträning och axelreahb.
    Fast kör nog bara när solen skiner in i mitt söderläge :)

    #513447

    Sitter här med en cappuccino och funderar på hur jag ska lägga upp dagens träning. Blir crossfitinspirerat.

    [img=http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/02/funny-pictures-coffee-frog-biscotti3.jpg]

    #513448

    Cindy 20 minuter, antal rundor (5 kipping pullups(gungande chins), 10 armhävningar, 15 knäböj)

    10 + 2 chins

    Inget höjdarresultat direkt, på 3:e rundan fick jag börja ta paus mitt i chins och armhävningar. Mot slutet var det singlar i chinsen.

    Tog stopp i armarna tidigt, gick tungt. Blev inte så mycket puls direkt, mest stumma armar.

    #513449

    Grace (Stöt 60kg x30 på tid)
    13.05 min PB

    Siktade på 10.00, med 3 lyft per minut, men axlarna blev vajiga, fick gå över till 2:or med olika vilotid efter 18.

    Pers med 1.25, så hyffsat nöjd ändå, var ändå nästan 2 månader sen jag jag stötte något vettigt sist.

    #513450

    Förkalra stöten?

    Körde du 30 reps på 60kg på 13.05 minuter?

    #513451

    ja, 30x60kg på 13.05 minuter.
    Låter väl som uppvärmning för dig :)
    Tanken är väl att det ska vara mycket puls, ett mått på styrka och uthållighet.

    Jag gillar egentligen inte att köra OL som uthållighet, föredrar korta explosiva set, men just den här övningen vill jag förbättra.
    Problemet är att 60kg ligger för nära mitt max, så jag måste vila. Vändningarna är inga problem, där har jag marginal, men explosiviteten i benen försvinner och pressstyrkan och stabiliteten i axlarna är sämre. Ska förbättra detta.

    ”Stången från marken till över huvudet” borde jag skrivit, man får göra hur man vill, jag körde styrkevändning + split jerk.

    Idag simning Ingen jättebra vattenkänsla idag, ibland vevar man men inte kommer lika fort framåt, man ska accellerera armarna i lagom fart.
    Men det var skönt att simma, lite mer mellanpass blev det dock.
    Fick ändå till en 50m: 35s

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.