wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513452

    Fy fasiken, OL träning som kondis slår det mesta, iallafall medellätta stötar med 6+reps

    #513453

    Finns inget bättre & mer skonsamt för kroppen än simning… om man nu inte glömmer vändan och crawlar rakt in i bassängkanten. Pang! säger det… faktiskt.

    Simma lugnt! Bokstavligen menat då.[/b]:)

    #513454

    Ja, det är tur att de har svarta streck i botten av bassängen när den börjar ta slut, för jag tittar rakt ner i botten :)

    Jag har inte lärt mig att vända proffsigt än 😮 (jag stannar nästan alltid och vilar ändå)

    Det kan vara avkopplande med simning om man simmar lugnare utan paus, tänker tillbaka på några simpass med egen bana, fridfullt låta tankarna vandra iväg.

    #513455

    hoppsan blev Crossfit idag igen, skulle köra var 4:e pass var väl planen, men det har passat in så nu när jag tränat på olika gym.

    ”Filthy 38”
    26.50min (mellantid innan burpees 16.00)
    Seg i axlarna sen alla stötar i förrgår märkte jag, men det gick ändå bra.
    ska ner under 30min med 50 reps sen, är inte så långt borta.

    #513456

    Fortfarande 25 reps?

    #513457

    38

    #513458

    Spännande!
    Jag väntar på ett paket, Öhmans bättre begagnade tynglyftningsskor, hoppas de passar.
    Jag kommer vända, rycka, stöta, böja som Öhman nu :)

    #513459

    Jag hade tänkt aktiv vila idag, men fick ett ”ryck” när Öhmans skor kom. Hoppade inte som en känguru även om det är känguruskinn i skorna, underligt.

    Knäböj
    8×50
    3×90
    3×100
    3×110
    0x120

    Marklyft med kass stång, dåligt grepp
    5×60
    3×90
    3×110
    1×130

    OHS
    2x0x40
    1×40
    2×40

    Stöt
    0x70

    Vändningar
    3×70
    3x1x80

    Stöt
    2x2x50
    2x2x60

    #513460

    Ufffft. Mycket tung träning på ett och samma pass där.. se till att äta gott nu! :D

    Trevlig helg

    #513461

    Ja, det blev kaka på kaka igår, kul att du la märke till det, fick passa på att känna på skorna i de övningar som var intressanta.
    Skjöt upp vilodagen tills idag istället, fått i mig mycket mat igår och idag :)

    Får också berätta att Popovs 8 år! gamla världsrekord på 50 fritt har slagits 4 gånger den senaste månaden.
    21,28 är min nya referenstid.

    Alla nya rekord är slagna med en ny superdräkt, fattar inte att de tillåter sådana dräkter. Klart simföretagen ”lobbar” säkerligen väldigt hårt hos internationella simförbundet mm.

    Samma med bänk, mark, böjdräkter, käns väldigt löjligt.

    #513462

    Ja, jag instämmer. Raw ftw. Man borde fan tävla naken.. :D

    #513463

    Ja, då kommer även publikintresset på köpet :)

    Jag var seg igår, tog mig in och simmade ändå, hade två rätt fina 100m och en 150m, nytt är att jag körde 6spark och 3andning hela vägen. Ska bli min nya bekväma standard.

    #513464

    Löpning 2,5km
    11.28 min
    AVE: 175
    MIN: 119
    END: 182
    MAX: 198?

    Låg på 180 när jag sprang aktivt efter starten, 190 när jag var trött, intensivt.
    Låg över 190 stabilt någon kort stund, kändes riktigt och inget fel på klockan.
    Men 198 kan ha varit ett hopp, kändes så.
    Slaskigt idag, fick ta det vackert vissa partier, bakhalt.
    Trodde jag skulle få en bättre tid under 11, inser hur dåligt tränad jag är nu.
    Mitt mål är att slå mitt 10 år gamla rekord på 8.59 efter sommaren.

    Öm/kramapkänning i ländrygg från start, påverkade min hållning och teknik.

    Tänkte först gå ner några kilon inför sommaren, men jag tvekar, skulle väl vara snyggt att gå ner, men mer sugen på prestanda.
    Formen kommer nog på köpet om jag tränar hårt och lägger mig kring underhåll.

    #513465

    Box Jump
    3x1x95
    4x0x110 (halvmissar, har höjden)

    Testade höga box jump för första gången idag.
    De har byggt ut på gymmet, så nu finns det plats att hoppa upp på en bred fönsterkarm :)

    Testade först från en liten pall, 95cm. Efter några inledande missar av ovana gjorde jag 3 hopp.
    Sen utan pall ca 110cm: 4st halvmissar får jag säga trots allt, kom upp med trampdynorna men kunde inte ställa mig upp.
    Vill köpa nya skor, mina löparskors sulor känns för mjuka för maxhopp.
    Jag hoppade alltid högst på en fot när jag spelade basket.

    Chins
    25kg x1+1 med hjälp efter halva -> 15kg x2 -> 0kg x5

    Pushpress
    3×50
    2×60

    Frontböj
    Blev inte ett enda bra set, ryggen ömmar en gnutta. Vet inte riktigt varför, tror det kan vara någon översvankning när jag låtsas kunna yoga på morgonen.

    Natural Glute Ham Raise
    x10 med hjälp
    Kom på den smarta idén att köra med en bänk framför en lats pulldown, hälarna på det mjuka reglerbara där man har knäna i vanliga fall. Mycket skönade än andra sätt jag kilat fast fötterna/benen på.
    Kunde hålla emot långt ner idag, kul. (ska testa hålla i ett rep som hjälp nästa gång, lägga på lite kilon i maskinen)

    Vader, Ljumskar

    137cm hopp av en kort liten kille, imponerande. (DeFranco har många goa tips för idrottsmän)
    [youtube=VUHXKSOvcgE]

    #513466

    Simning Hade en bra känsla idag, klockan visade mindre än jag trodde varje gång jag tittade upp efter en längd.
    Bästa tid 32s
    Mycket mjölksyra idag, hade några andra fina längder också.

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.