wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513497

    Toppen, finns ju hur mycket som helst. Tack för länken!

    #513498

    Fran (Thrusters, Kipping Pullups, supersettade med följande reps, 21, 15, 9)
    11.25min
    Siktade på under 10, men det var ändå ok för att vara premiär.

    Japp, det var ju bara att köra på nu när David_E tipsat mig om Fran.
    Jag är för dålig på pullupsen för att jag ska få upp riktigt flås, men jobbigt var det.
    Ska se om jag kommer ihåg reps, ungefär såhär.
    Thrusters hade jag kunnat pressa mig utan vila, men tog några pauser på axlarna på första sen i mitten på de andra.

    Pullupsen, missade även en del reps mellanåt, tungt, men räknade bara de med hakan över. Tekniken kändes bra, men jag behöver stanna innan jag går in i väggen.
    21: 12, 3, 3, 3 (hade nog klarat mina uppskattade 14 om jag maxat)
    15: 5, 3, 2, 2, 2, 1
    9: 4, 2, 1, 1, 1

    Sen så har jag fått en present som jag önskat mig på gymmet!
    Körde lite teknik på 40kg, blandat stöt mm.
    En tuff stuff XXL-2910 stod och väntade på mig. Inget skönt grepp i chinsstången, men för att böja och marka verkar den suverän.
    Tyngdlyftningsplattform har jag saknat, men den lät väldigt mycket när man släppte ner vikter från bara höft/axlar tex. Men det är en olympisk tynglyftarplattform. Aldrig tränat på en riktig så jag vet inte hur de låter, men på film låter de mindre :)

    • Three layers of premium grade plywood (3/4” – 1/2” – 3/4”) and
    final top layer of 3/4” hardwood
    • 3/4” crumb rubber protective layer on both sides

    Riktigt bra grepp.
    På onsdag ska jag köpa tyngdlyftarskorna, blivit uppskjutet, men nu ska jag köpa, laddad nu.

    #513499

    I går, aktiv vila med en lätt joggtur, körde en kortare sträcka emd högre fart, ~500m

    Idag simning, bästa tid 33s. Skakar på huvudet och kan inte fatta att jag var 5s snabbare i somras, en evighet.

    #513500

    Kalibrerade min enkla analoga hemmavåg igår mot en Mettler TE/J 0,05kg noggranhet, kalibrerad i somras med en avvikelse på 0,03g vid 20kg stod det, (men det var nog kg). Oasen i AstraZenaca, där tränar jag min pappa, bror och kompis, en labbvåg som de har där, litar på den :)

    Min våg visade lite mindre än 0,5kg för mycket, svårt att se, men jag kommer dra av 0,5kg på alla mätningar framöver.

    Vikt: 88,5kg
    Midja: 80cm

    #513501

    Jag har en ny favoritmåltid som jag brukar steka till på kvällen runt 21, räknade på den idag.
    Jag varierar innehållet en gnutta ibland, men så här såg det ut igår. Inga kryddor, sältan i osten +kasslern räcker + den lite peppriga plivoljan, kaon.

    Morot 70g
    Lök 130g
    Halloumi 125g 24% (men räknar på 22% enligt slv) jättegod cypriatisk ost att steka&grilla, testa! finns även en light som inte är riktigt lika god
    Ener 356 kcal
    Prot 24,4 g
    Kolh 3,1 g
    Fett 27,6 g[/b]
    Vitkål 220g
    Kycklingkassler 120g (räknade på ungsstekt kycklingfilé, stämmer inte riktigt)
    Paprika Röd 85
    Broccoli 90g
    Röda bönor 75g
    Olivolja 15g (har på efteråt, har en ny jättegod)
    Sås på kvarg ~100g

    1127 kcal middag
    112g protein 448kcal 41%
    50g fett 450kcal 41%
    47,1g kolhydrater 188kcal 17%

    Stekfett och vitlök räknar jag inte med denna gången. Detta blir en stor skål som mättar ganska bra.

    För att leva upp till nördfaktorn levererar jag givetvis en bild.
    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/matbilder/kvallsmal_hallumi_gronsaker.jpg]

    #513502

    Crossfit idag, och det var väldigt bra tajming att jag skulle råka köra det just idag.

    Quarter Gone Bad
    5 rundor av följande
    15s Thrusters 60kg (reps: 4/3/3/3/3)
    45s Vila
    15s Chins +22,5kg (2×22.5 / 2×22.5 / 3×17.5 / 2×17.5 hantel / 2×17.5) fick gå ner i vikt det var tungt.
    45s Vila
    15s Burpees (5/6/5/6/6)
    45s Vila

    Totalt: 55 reps

    Natural Glute Ham Raise med hjälp av _Ekman, tack :) (som förövrigt dominerade mig i den övningen)
    2×5

    Vader

    #513503
    wesaft wrote:
    Natural Glute Ham Raise med hjälp av _Ekman, tack :) (som förövrigt dominerade mig i den övningen)
    2×5

    Vader

    Dominerade kan man väll inte säga :p

    Men fint pass var det annars du :) Tack för lite hjälp med böjen

    #513504

    Pass på Friidrottens hus idag, jätteskoj.
    De har flera olympiska plattformar där, inga jättefina med lackerad parkett, men med bra dämp.
    Lätt att bara släppa vikterna, då vågar man gå på mer, över 10kg PB i stöt resulterade detta i :)
    Väldigt skönt med ordentliga stänger som surrar som de ska, större skillnad än jag trodde.
    Provade nya skor, 45 o 46, 45 var ok, men ska testa 44 nästa vecka.

    Inspirerande att träna blad friidrottarna, även om det mest var barn som sprang, men en del äldre i gymmet.

    Blev väldigt många lyft idag, många missar mellan också, kommer inte ihåg allt.

    Stöt
    5x1x50
    3xx1x70 PB
    0x80

    Styrkevändningar
    70
    80
    90 Miss

    OHS
    1×50 PB, kanske inte helt fullt djup, men mitt maximala djup.

    Sen fick jag inte prova skorna längre, oj vilken skillnad, som att trycka ifrån med fötterna i mossa med löparskorna på.

    Hängande Styrkevändningar
    3x1x70
    2x1x75
    5x1x80

    Stöt
    2x1x70 PB
    1×75 PB
    1×77,5 PB
    2x1x80 PB
    0x82,5

    Hängande Styrkeryck
    0x50

    OHS
    2x1x50 PB

    Styrkeryck
    2x1x50 PB

    Styrkeryck + en extra OHS
    2x1x50

    Synd att de har så kass chinsstång, ananrs hade jag kunnat tänka mig att byta gym.
    Ska försöka ta mig till Mossebergs AK, tyngdlyftarklubben och känna på gymmet där.

    #513505

    Fotledsvinkel
    Barfota med hälen i marken och knät mot en vägg, hur långt är stortån från väggen.
    Kall innan stretch h:4cm v:7cm, efter lättare stretch: h:5cm v:8cm.

    #513506

    Cindy (20 minuter, 5 Pullups, 10 armhävningar, 15 knäböj)
    14 rundor + chins och armhävningar. PB med 4 rundor.
    Mellantid 10 rundor: 12.30min

    Chinsen gick jättebra, behövde inte stanna och vila en enda gång, explosivt, detta mycket tack vare den nya stången jag tränar på, kan svinga och ta i där, på den gamla så tippade hela ställningen.

    Som helhet jättenöjd, bara en tidsfråga innan jag klarar 20 :)

    Gick helt in i väggen på armhävningarna, kände mig ok i armarna innan, men alla stötar igår satte nog sitt spår. reps följer. Segt värre,
    10
    10
    10
    10
    5, 5
    5, 5
    5, 3, 2
    3, 2, 3, 2
    3, 3, 3, 1
    5, 3, 2
    3, 3, 2, 2
    3, 3, 2, 2
    3, 3, 2, 2
    3, 3, 2, 2
    Missade även flera reps mellan som jag inte räknar.

    #513507
    wesaft wrote:
    Fotledsvinkel
    Barfota med hälen i marken och knät mot en vägg, hur långt är stortån från väggen.
    Kall innan stretch h:4cm v:7cm, efter lättare stretch: h:5cm v:8cm.

    Jädrar du, testade det nu här hemma, tyckte inte det var så stor skillnad på gymmet.

    15,5 cm på både vänster och höger. Kall

    #513508

    Haha, jo jag försökte förklara att jag var stel, du bara såg ut som ett frågetecken ;)
    Nä, men löparskorna har sluttning också, gentemot dina mer platta skor.
    Sen en ynka grad kan göra väldigt mycket i knäböj.

    Jo, jag har mycket att jobba på där, det var ännu värre tidigare, men det tar jättelång tid.

    #513509

    Idag var jag på Åby friidrottsbana och tränade, kul.

    Michael
    3 rundor av
    800m
    50 rygglyft, liggande på mage, upp med knäna också.
    50 situps, med handduk i svanken, upp till helt sittande, svingade med armarna

    Fick känning i vaden, inte bra alls, borde stannat, men det kändes hyffsat, känner inte lika mycket smärta när man är laddad och igång. Brukar kunna stanna men men. Var så länge sen nu ocskå, kännts bra sista tiden.
    Tur i oturen att jag hade ispåse och linda med mig i väskan.
    Får se status i morgon.

    23.42min
    mellantider: första 800m 3 min
    första rundan 7 min
    andra 800m 3.10min
    andra rundan 15.50min
    tredje 800m: 3.30min
    AVE: 151
    MIN: 102
    END: 119
    MAX: 225 nänä, men jag låg över 180 när jag kollade klockan några gånger.

    Situpsen var väldigt jobbiga, tog slut rejält där med krampkänningar.
    sista 50 körde ajg 9,8,…,2,1 med 5-10 sekunders vila, tungt.
    med en hel vad och bättre mage så kan ja gkapa tiden rätt mycekt tror jag, under 20 låter som ett jämnt fint mål.

    #513510

    Kunde gått illa idag när jag trillade bakåt på uppvärmingen, Box Jump.
    Hade koncentration, men kroppen reagerade inte som den brukar, läskigt.
    Tack alla som inte vågade skratta ;)

    Axelpress
    3×50
    3×55 PB
    2×57,5 PB
    3×55 PB
    1×55

    Knäböj
    5×90
    5×95
    5×95
    5×95
    5×95

    edit: Vaden känns bättre en väntat, underbart, även om den varit stram över helgen.

    #513511

    Härligt, ser att du har börjat köra Wod:s till punkt o pricka! Nice :) Bra att du är noggrann och bara räknar godkända repetitioner. Bra tid på första gången på fran speciellt med alla brutna pullups!

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.