wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513512
    Quote:
    Natural Glute Ham Raise med hjälp av _Ekman, tack (som förövrigt dominerade mig i den övningen)
    2×5

    Mycket som kan hända på en vecka. Kul! :)

    #513513

    Hej David_E, jo, jag har fått ett Crossfitryck nu, du hjälpte till med lite motivation, tack :)
    Sugen på att testa Fran igen, mina pullups känns redan väldigt mycket bättre i den nya ställningen.
    Ska testa att följa de dagliga övningar ett tag, bara simma och springa på vilodagarna om jag känner för det.

    Tjena lovelysmile, jag tog en vilohelg i Nässjö, inte en hel vilovecka, det får bli en annan gång.
    _Ekman hjälpte mig på alla reps, jag klarar fortfarande inte av en helt själv.
    Men det var väldigt bra att göra 5 stycken med precis lagom lyft under mina axlar i bottenläget, ska testa ett rep med hjälpvikt nästa gång, när jag ändå är i en latsmaskin.

    #513514

    Ungefär samma som förra veckan.
    Vikt: 88,5kg
    Midja: 79,5cm

    #513515

    Chins
    1×20
    1×25
    1×30 PB
    0x32,5
    0x30 (handflatorna mot mig)
    1×25
    1×20 (handflatorna mot mig)

    #513516

    Nu har jag äntligen köpt ett par tyngdlyftarskor, den mindre storleken blev bra, även om det kändes som hälkappan blev mindre, jaja, detta blir bra.

    Det blev inga nya rekord idag, synd, räknade nästan med det.
    Axlarna borde varit ok efter 48h vila, men jag kände att jag inte var med riktigt där.
    Var väldigt långsam ner in under stången idag.

    Fick in en skön känsla med endast 15kg stången i ryck, bara att nöta på.
    En gammal kastare som definitivt tyckte jag skulle ta mig upp och träna på Mossebergs, roligt att höra, ska dra dit någon dag.

    Många lyft, skriver bara in toppförsöken.

    Stöt
    1×80
    3x0x82,5

    Hängande Styrkeryck
    1×50
    3x0x52,5

    #513517

    Angie

    For time:
    100 Pull-ups (13.40, reps, 8,8,8,6,5,5,5,…,5) missade en rep vid 69. Kändes lite sämre än sist på Cindy, kippingen gick ok, men kom ur gungning flera gånger, får jobba på tekniken, men det är en en milstolpe för mig att klara 100 chins :)
    100 Push-ups (ca 10 min? segt, 10,10,9,8,7,6,5,5,5…,5)
    100 Sit-ups (10,10,9,8,7,6,5,5,5…,5)
    100 Squats (20,20,20,20,20)

    Total tid: 34.10min

    #513518

    När kör du nästa pass på sportlife? :)

    #513519

    Beror lite på vad jag får för övning att göra i morgon av crossfit, kul på ett sätt att inte veta det innan, spännande att läsa varje dag.
    Tränar senast 14-15 i morgon om det är aktuellt, ska leka med systersonen sen efteråt :)

    Något speciellt du vill ha hjälp med?

    #513520

    Idag var det en pina, så det blev ett pinsamt pass.
    Borde vilat idag, eller om det var för tungt för ryggen helt enkelt, länge sen jag körde marklyft.
    Ryggen orkade inte riktigt, blev inte den bästa formen, bra att jag itne gick upp högre, men borde gått ner i vikt istället.

    Marklyft
    5x3x120

    #513521

    I morse körde jag 1h ryckteknik med en sopkvast, kändes bra.

    Fem rundor av:
    15×42,5kg hängande styrkeryck
    400 meter löpning

    Ingen bra dag idag, körde crosstrainer lätt istället för löpning, men drog upp vaden ändå :( Blir 4-8 veckors rehab nu innan jag springer fort igen.
    Fast det var nog på rycken, man tar i med vaderna där med.

    Det lät för mycket på den nya plattformen, försökte ändå hålla emot på vägen ner, svårt när man ligger på gränsen.
    Borde kanske kört på 30kg idag, ovan med ryck.
    Delade upp i 5:or första 2, sen fick jag köra 3:or mot slutet.
    Hann bara med 4 rundor på 34min, sen stängde gymmet.

    Jag störde folk i gymmet, ägaren kom och pratade med mig om ljudet, även tjejerna i solariet hade tydligen störts av ljudet när de låg och lyssnade på musik och solade. Hoppas de kan modifiera/sätta ihop den rätt så den inte låter så.

    Aj, drog av två av mina valkar, blodade ner, men städade upp såklart. Skavde av huden mitt i handen sist på Cindy, men det var inte så farligt.

    Jag har positiva delar av träningen också, kul med ryck, kändes bättre än sist. Inställningen var bra, nästan lite för bra, borde kört lättare.

    #513522

    Eller så far de ta oljudet, när du är den enda på plats som tränar på riktigt! Härligt kämpat med valkarna, så ska det vara :) Trist med vaderna bara!
    Jag hann med alla 5 rundor, jag e bra på löpning, där körde jag på mellan 18,5-20 km/h varje runda fast jag e kass på OL. Måste bli bättre OL. allt blev klart på 26.55min, jämföras med nancy förra veckan (som är OHS istället för HPC) som jag gjorde på 16 min!
    Härligt att kippingen går framåt, kämpa på!

    #513523

    Tjena David!
    Tack för omtanken med vaderna, men det går bra, blir att träna upp ännu en gång.
    Bra tempo på 400m, det är där jag borde ligga sen. Kul att du skriver upp tider och reps då och då, det inspirerar, alltid kul att jämföra.

    Ok, jag brukar inte klaga rakt ut om träningsvärk eller skavanker, men jag bidrar med en fyllebild på dagsformen.
    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/blandat/Valkar_avslitna.jpg]Tur i oturen så var det en artikel i senaste Crossfit Journal hur man tar hand om avslinta valkar

    #513524

    Hehe :p Det var allt blod kvar på skivstången som du använde igår du

    #513525

    Hoppsan, snuskigt, förlåt, jag sprutade desinfektionsmedel och trodde jag rengjorde hyffsat nog. Men det blev stressigt och blodet fastnar lätt i groparna där stången är cnurlad (det ordet blir roligt på svengelska, och om en kines säger det så har man nästan haft sex på gymmet)

    Idag har jag begränsat träningen till en cykeltur till affären och greppträning 30s, hängandes i min stång här hemma med bara fingrarna :)

    #513526

    Thruster x1 (ner i frontböj, sen upp med stången över huvudet)
    60
    65 PB
    67,5 PB
    70 PB
    72,5 PB
    75 miss

    edit: Nu satt det en lapp fastklistrad på halfracken med plattformen: ”Maskinen är här på prov, släpp inte ner vikterna”
    Som att ha en cykel, fast man får bara leda den, bara cykla i nödfall. Eller något annan sämre liknelse.
    Klart den är väl till som säkerhet om man skulle råka tappa vikterna.

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.