wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513527

    Härligt vad händerna såg ut :) Tips när det händer nästa gång. Ha med superlim o limma tillbaka skinnbitarna, nej jag skämtar inte, jag vet hur ont det kan göra om man har de där öppna såren.
    Bra jobbat i thrusters idag, jag kom själv bara upp i 80 kg, behöver mer explosivitet i min frontsquat! Är mycket bättre på backsquat vilket inte gynnar mig i varken thrusters o OL.
    Hur gammal är du?

    #513528

    Du bräcker mig på nytt med råge :) Vänta bara.
    Jag har hunnit bli 29år 187cm 88,5kg
    Ålder och vikt på dig?

    Superlim, haha, jag skrattade gott, på riktigt säger du? Vilket lim?
    Med tanke på att mitt rekord i stöt är 80 nu så var det helt ok med 72,5 som premiär.
    Jag är inte heller så kaxig i botten på frontböjen, kanns som en evighet att vända.
    Vad skiljer det för dig på front och back? ca 20% är väl normalt?

    #513529

    hehe, jag misstänkte att du skulle tro attjag skämtade så jag kände mig tvungen att påpea att jag inte gjorde det. Vilket superlim som helst fungerar, du vet nån av de sorterna som torkar på typ 10 sek.

    Det skiljer rejält mycket mer än så för mig, gör en djup strikt singel på 140 i backsquat. På front så har jag aldrig tryckt upp mer än 100.
    Fast jag tycker thrusters är lättare än stöt, alltså själv push jerken tror jag mitt PR är på 90 elelr 92,5 fast jag har aldrig vänt mer än 75 kg varken i squat clean eller power clean.

    Jag hinner bli 27 i år, 170 cm och väger 73 kg 8%BF fast jag ska ned till 70 som sagt 5 %BF är en bra off form så blir det lättare med löpningen och kroppsegna övningar också :)

    Kul att du kör CF helhjärtat, hur länge har du kört CF inspirerat?

    #513530
    wesaft wrote:
    Tjena David!
    Tack för omtanken med vaderna, men det går bra, blir att träna upp ännu en gång.
    Bra tempo på 400m, det är där jag borde ligga sen. Kul att du skriver upp tider och reps då och då, det inspirerar, alltid kul att jämföra.

    Ok, jag brukar inte klaga rakt ut om träningsvärk eller skavanker, men jag bidrar med en fyllebild på dagsformen.
    [img=http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/blandat/Valkar_avslitna.jpg]Tur i oturen så var det en artikel i senaste Crossfit Journal hur man tar hand om avslinta valkar

    Aj,aj,oj,oj! Om någon tvekat på att du tränar hårt, så visa dom dina händer:( hehehehhehehhe!

    Gött där!

    #513531

    Vikt: 89kg
    Midja: 80cm

    Överåt lite förra vecka, får bli skärpning nu.

    Hej Curly, det är skillnad på att träna hårt och att ha babyhänder :)
    Men jag försöker ligga i med träningen.
    Hur går det för dig med fotarbetet i boxningen?

    David_E Jag syftade på endast överstöten, man borde ligga på minst 10% mer i push jerk än thrusters menade jag. Du får öva på att frivända, det är nog den enda övningen jag slår dig i :)
    I förhållande till kroppsvikt är det nog rätt lika iof.

    Kört CF dag för dag nu endast de senaste veckorna, inspirerad har jag varit sen i somras någon gång. Var tvungen att börja testa mer och mer eftersom jag beodrade pappa och några kompisar att köra olika WOD, undrade varför de blev så trötta :)

    Idag står det 5km löpning på schemat, jag byter ut mot wet west tror jag, eller rodd.

    #513532

    Hehe, man kan inte utsätta andra för CF utan att utsätta sig själv för det . Det är som jag säger till mina klienter, om ni tycker att det här är jobbigt då ska ni se när jag tränar :)
    Löpning ska jag köra, det är jag ju ganska bra på!
    Vad är det för problem med vaderna du har?

    #513533

    Bristningar/sträckningar var lite på gång att jag skulle operera bort muskelhinnorna, men det är mer rörlighet och musklerna jag behöver träna, även om det kan vara ett delvis kompartmentsyndrom också.

    Glömde bort att jag har sår i händerna, då gick vattnet i bassängen bort.

    Jag körde 5k rodd: 21.15min
    Premiär att ro långt, kändes rätt bra även om det brände gött i ryggen.
    Startade lugnt, siktade på under 25min, sen halvvägs kunde jag öka till 2min/500.
    Startade på läge 8, gick ner till läge 6, det passade mig rätt bra tror jag.
    Axelrehab på det.

    #513534

    20 minuter, 10 pullups + 10x30kg thrusters
    9 rundor + 9 pullups

    Jobbigt med greppet och valkarna idag. Siktade på 10, segt att jag missade det.
    pullups:
    5,5
    5,5
    2,6,2
    5,5
    5,3,2
    5,5
    5,5
    5,2,3
    0,4,3,3 Det var tungt att missa första :)
    3,2,2,2
    Missade några fler reps mellan också

    Alla thrusters 5,5

    Mellantid 6 rundor: 8.50min

    #513535

    Aktiv vila idag, tog mig in till gymmet och körde rörlighet och teknik, ryck, vändningar och OHS mm.
    Kände även på HSPU, det fixar jag snart.

    #513536

    Murph

    På tid:
    1,6km löpning
    100 Pull-ups
    200 Push-ups
    300 Squats
    1,6km löpning

    Ersatte löpningen med 8minuter cykling
    uppdelat
    5 Push-ups
    5 Pull-ups
    5 Push-ups
    15 knäböj

    Runda 8-20 fick jag dela 3,2 på armhävningarna, segt.

    Tid: 51.15

    Mellantider
    5: 14.40
    10: 23.00
    15: 32.00
    20:41.50

    Drog upp mitt sår i mitten av handen och den ena avslitna valken lite på nytt.
    Superlimmade tillbaka huden i mitten av handen, verkar funka, får se hur mycket det sinkar läkningen. Tack David_E för tipset.

    #513537

    Hola Amigo!

    Boxningen ligger på is för tillfället. Dom bästa tränarna har slutat:frust: då känns det ine vidare att fortsätta, inte på den klubben iaf. Kör lite då och då med killen (han e ju boxare) de e ju bara sååååååååååååååå kul!!!

    Annars ligger jag i med styrketräningen:) Känns bra, nyss kommit igång igen ordentligt. Haft lite periodvis träning mellan styrka, boxning och löpning;) (löpning är ju något jag verkligen vill ta tag i igen nu när våren är här) har kört några sköna löparpass iaf:D

    #513538

    Axelpress 1×60, 0x62.5
    Push press 3×62.5
    Push jerk 5×57.5 3×60

    #513539

    Idag blev det 50 burpees
    Skulle varit med 30cm upphopp, men skippade detta för att skona vaderna.
    4.33min
    körde 10 åt gången, med vila: 10s, 20s, 30s, 40s
    Var väl inte en maxning direkt, men trött blev jag.

    #513540

    Elizabeth

    21-15-9 reps of:
    Clean 60kg
    Ring dips

    22.05min
    mellantider
    21: 8.20
    15: 14.40

    köpte egna romerska ringar på barnavdelningen på ikea, 89:-
    jobbigare än vanliga dips. kunde bara kör 2 åt gången, 1:or mot slutet, så det tog tid. Vändningarna sög verkligen musten, delade jag upp i 3 set per runda. Inte van med sittvändningar, mest kört styrkevändningar, vilken skillnad.

    #513541
    wesaft wrote:
    Inte van med sittvändningar, mest kört styrkevändningar, vilken skillnad.

    Ja det är sjukt vilken skillnad det är! Måste bli bra i knäna så att man kan sätta igång o träna upp den tekniken också, man blir ju helt slut av det =) men det går nog bara man kommer igång!

    Lycka till med träningen

    ha de bra!

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.