wesafts träningsdagbok

Home Forums Dagböcker wesafts träningsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 910 total)
  • Author
    Posts
  • #513647

    Haft en miniförkylning, men det har gjort att musklerna har vilat sig iform, kände mig bra och stark bra idag. Flåset en gnutta sämre.

    Överstöt
    3×70
    3×75
    3×77.5 PR
    3×80 PR
    1×82.5 PR

    Haha, missade och tappade ner stången på flaket, genast kommer en som jobbar på gymmet och säger till mig. Tyngdlyftningsdiskriminering :)

    Några ryck på det, min kulstötarkompis var där och hjälpte till med lite tekniktips, kul.
    Plus att två crossfitkompisar var där och körde 5×10 front från förra veckan, kul att se.

    #513648

    Förkylningen smög sig på igen, men idag var jag tvungen att köra igång ett pass.

    Armhävningar (siktade på 30)
    30

    K2E (15) handflatorna mot varandra.
    10 + (3 med böjda armar)

    Dips (20)
    15 + (1 med pumpande knän)

    L-sit (30s)
    2s
    2s
    kramp i främre lår nästan direkt, men jag har nog mer att ge om jag inte kört K2E innan.

    ca 20 set blandat med axelrehab på det. Cuban Presses (muscle snatch) var höjdpunkten här.

    #513649

    Nöjd med dagens pass, fortfarande inte helt frisk,
    men kände mig ok att träna idag, tog vila mellan och endast 3 varv.
    Bestämde innan att jag kunde köra två bonusvarv om jag ville, men itne denna gången :)

    Kul att bänken gick så lätt och axeln kändes bra.
    A1 Bänkpress 90kg
    3
    2
    2

    A2 Pull-ups
    21
    16
    15

    A3 Knäböj 90kg
    6
    5
    6
    Länge sen jag böjde, lite ovänt och orörligt i höften, men nöjd ändå.

    Bonusträning:

    Fällkvinar
    30 PR
    fick kämpa ordentilgt och fula up de sista 4 repsen.

    #513650

    Bild över min prestanda och mål, siktar på level 2 innan första feb, level 3 om ett år.

    [http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/blandat/skill_level_1-4_Mal.och.Framsteg.GIF]

    #513651
    wesaft wrote:
    Bild över min prestanda och mål, siktar på level 2 innan första feb, level 3 om ett år.

    [http://hem.bredband.net/samwer/pics/gym/blandat/skill_level_1-4_Mal.och.Framsteg.GIF]

    Coolt :D

    Jag har förövrigt nästan varit level 4 på rodden :D

    #513652

    Nära skjuter ingen hare :)

    #513653

    Randy: 12.11 min

    Hängande Styrkeryck 15x5x35

    Modifierad, körde från knäna och inte botten, mindre totalt arbete.
    Konditionen är inte tillbaka riktigt än, greppet och tummarna kändes. Inte så nöjd idag, ingen bra känsla.

    #513654

    Trodde jag hade mer att ge i stötarna efter 3×80 överstöt förra veckan, men ändå ok med tanke på dagsformen. Styrkevändningar på alla.

    Stöt
    3×70
    2×72.5 + 1 med efterpress, icke godkänd
    3x3x70

    K2E körde med lite lätt gungning idag.
    14
    trode jag hade mitt mål 15 som i en ask här, men det tog tvärstopp.

    #513655

    Vikt: 90.5kg
    Midja: 81cm

    Jag är lite irriterad idag.
    Fick skäll som vanligt att jag skramlar med vikterna av personalen, men det var en tillsägelse med ett varmt leende så det var ok :) Under knät och ner måste man få släppa ner försiktigt för att undvika att skada sig.

    Instruerade marklyft till en adept idag, sen mitt under ett set kommer en ”expert” fram och börjar prata om att han måste titta upp i taket, han fick avbryta sitt set. Visst tanken om att hjälpa till är fin, men mitt under ett set? Sen förespråkar jag blicken snett fram/ner så man inte får ont i nacken.

    Jaja, över till passet. Alla armhävningar obrutna, kändes bra. Fick vila mest under knäböjen.

    ”The Chief”
    Max rounds in 3 minutes of:
    135 pound Power cleans, 3 reps
    6 Push-ups
    9 Squats

    4 + 1 vändning
    3 + 6 knäböj
    3 + 1 armhävning
    4 (glömde starta klockan)
    3

    #513656

    ”Fran”

    Three rounds, 21-15- and 9 reps, for time of:
    42.5 kg Thruster
    Pull-ups

    Uppdelat enligt följande:
    T: 11,4,6
    P: 11,10
    T: 4,4,4,3
    P: 8,7
    T: 5,4
    P: 5,4

    7:17 min PR

    Jag förstår fortfarande inte hur jag kunde ha över 12 minuter sist, jag har en teori om att jag räknade fel den gången i kombination med dålig dagsform.

    #513657

    Dips med pumpande knän
    20 PR

    Gött, kan jag bocka av det målet, 1 med 30kg nästa steg.

    K2E (Hängande knän till armbågar)
    11

    Långt ifrån 15 idag, hade 14 sist. lite seg i latsen sen Fran kanske.

    Michael

    3 rundor:

    800m löpband 0 lutning fart (14,12,12)
    50 Rygglyft på marken, lyfte knän och bröst, delat 25, 25 med 5 sek vila.
    50 Situps ankrade fötter, svingande armar, delat 25, 25 fick kämpa bra sista rundan.

    21.20 min PR (räknar det även om det var löpband)

    Vaden krånglade lite, men ingen fara, länge sen jag sprang, sänkte farten till 12 sista två.

    #513658

    Stöt 30x60kg på tid
    ”Grace”
    7.11 min PR
    (rekord med 6 minuter från April)

    Nöjd med inställningen, men tekniken var ingen höjdare idag, små efterpressar här och där.
    Siktade på 6 minuter med 5 rep varje minut, men det höll bara till 10. Avslutade sista tio med: 4,3,3 resten 5:or.
    Ont i vänstra nyckelbenet, vet inte vad det kommer i från, men ingen fara, det gjorde det hela lite obekvämt.
    Ja, idag skulle jag varit uppe på Mossebergs och kunnat släppa stången, får ta det nästa gång när jag har mer tid.

    #513659

    Löpning 5km löpband, lutning 0, fart 12
    25:00 min

    #513660

    Satte du exakt 25:00? :D Det var ju det du tänkte, bra jobbat :)

    #513661

    Haha, jo det blir lätt så om man sätter en konstant fart på löpbandet :)
    Även om jag tänkte ta det lite lugnt så är dagsformen inte så bra att jag kunde springa så mycket fortare om jag ska vara ärlig.

    Idag blir det Filthy Fifties, maffigt pass emd hög puls, känns i benen att jag sprang igår, men det ska nog itne vara en faktor.

    Uppe i 8s L-sit nu, med i en utmaning, ökar en sekund varje dag, börjar bli svettigt nu. (upp till 30s)

    En annan liknannde utmaning med burpees, där är vi uppe i dag 13 (till 100)
    Jag kör en egen variant, 10 Pseudo Planche Burpees:
    [youtube=fn86CtScA3U]

    Sen kör jag lite annan extra träning här hemma då och då varje dag, rutinen ser ut såhär:
    Handstående mot vägg, försöka stå fritt.
    1 skin the cat hängandes i dörrtrapetsen, försöker göra ett rakt benlyft, hålla back och front tucked lever en kort gnutta.
    Sen ringar, support med handflatorna fram 5 sek, en djup dip med så bra grepp det går, upp till support någa sekunder. Ner till inverted hang för att träna stabilisering i axlarna och rotorcuffarna.
    Inverted pike en stund med en pull-up i det läget.

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 910 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.