Boka upp 13-14 oktober – SM!

Home Forums SKKF informerar Boka upp 13-14 oktober – SM!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 176 total)
  • Author
    Posts
  • #843892

    Träffade en gammal bekant för ett tag sedan som tävlade på 70-talet. Han har av naturliga skäl en något annorlunda form idag. Men, som han stolt påpekade, ”Jag har i alla fall bilderna kvar.”

    #843893
    camilla wrote:
    Västerås är ju jättebra! Någorlunda mitten av landet iaf. Fast om jag bodde i södra Sverige skulle jag nog också vilja att alla tävlingar var där. ;)

    Läser du överhuvudtaget vad folk skriver?
    Poängen var att hålla tävlingen i en storstad så att den kan locka till sig mer publik, sen om det är i söder eller norr spelar ingen roll.

    #843894
    orbis wrote:
    Vill man gå på en riktig byggartävling, då går man och kollar på luciapokalen, stämningen atomsfären och känslan är underbar och lustigt nog finns det alltid rejält med publik.

    Vill man bli avskräckt från allt var byggning heter då besöker man en SM tävling i bodybuildning, tråkigare kan det knappast bli. Men det positiva med det hela är att man infört fotoförbud, då slipper man i alla fall se hur tråkigt det faktiskt är..

    Det är väll det som alla vill ändra på, ett SM ska vara den bästa tävlingen.
    Därför är det viktigt att de tävlande/alla andra kommer med bra förslag och att förbundet lyssnar på alla dessa förslag.
    Det är ingen hemlighet att förbundet har dåligt med pengar, frågan är hur man kan lösa detta problemet på bästa möjliga sätt.

    Jorgen wrote:
    Jag är trött på att få en massa skit för detta så jag kommer inte att kommentera det ytterligare.

    Här har du fel min vän.
    Du ska inte ha en sån inställning, ingen är ute efter att kasta en massa skit på dig.
    Alla här vill ha ett bra SM annars hade väll ingen brytt sig, att folk kommer med en massa förslag är väll bra?
    Att ignorera vad folk skriver är väll inte så lyckat då alla här vill förbundets bästa, varför ställa sig i en försvarsposition hela tiden?
    Det är inte säkert att någon annan hade gjort ett bättre jobb, men folk visar intresset och det är väll det som driver utvecklingen frammåt (syftar inte endast på fottoförbudet)

    #843895

    Tycker utan tvekan att foto förbudet ska läggas ner.
    Har man betalt för att komma in till tävlingen så ska man kunna fota och filma utan att någon ska säga ifrån.
    Mer reklam och några gryma uppvisningar under tävlings helgen kommer att dra in publik. Hoppas att det blir minst lika bra SM som föra året :p

    Mvh,
    Ahmad

    #843896
    Benjamin wrote:
    Här har du fel min vän.
    Du ska inte ha en sån inställning, ingen är ute efter att kasta en massa skit på dig.
    Alla här vill ha ett bra SM annars hade väll ingen brytt sig, att folk kommer med en massa förslag är väll bra?
    Att ignorera vad folk skriver är väll inte så lyckat då alla här vill förbundets bästa, varför ställa sig i en försvarsposition hela tiden?
    Det är inte säkert att någon annan hade gjort ett bättre jobb, men folk visar intresset och det är väll det som driver utvecklingen frammåt (syftar inte endast på fottoförbudet)

    Och ändå blir det så. Jag förstår att det inte är mig som person som det är riktat till (inte så ofta iallafall) och jag vet att det blir jag (och JP) som får kritiken eftersom det oftast är jag (vi) som skriver här.

    Absolut, det är något som jag verkligen tycker är bra. Ju fler som bryr sig och engagerar sig i sporten desto bättre är det. På så vis kan vi föra både sporten och förbundet framåt.

    Jag ignorerar inte vad folk skriver, absolut inte. Och dom tankar och idéer som är bra för jag vidare till den övriga styrelsen. Jag tycker att det är jättebra med alla som kommer med konstruktiv kritk.
    Vissa här verkar dock fortfarande tro att förbundet är ett elakt organ som har till uppgift att hitta på jävelskap för att sabba för dom tävlande och publiken. Men tittar man på sammansättningen i styrelsen så har alla utom jag stått på scenen någon gång, tre är dessutom fortfarande aktiva tävlande och alla har den saken gemensamt att vi brinner för sporten. På samma sätt som så många andra ute i landet gör.

    Det var inte meningen att det skulle låta som något försvarstal från min sida. :)
    Men nu har vi hamnat ännu lite mer OT. Så back to topic.

    #843897
    Jorgen wrote:
    Och ändå blir det så. Jag förstår att det inte är mig som person som det är riktat till (inte så ofta iallafall) och jag vet att det blir jag (och JP) som får kritiken eftersom det oftast är jag (vi) som skriver här.

    Absolut, det är något som jag verkligen tycker är bra. Ju fler som bryr sig och engagerar sig i sporten desto bättre är det. På så vis kan vi föra både sporten och förbundet framåt.

    Jag ignorerar inte vad folk skriver, absolut inte. Och dom tankar och idéer som är bra för jag vidare till den övriga styrelsen. Jag tycker att det är jättebra med alla som kommer med konstruktiv kritk.
    Vissa här verkar dock fortfarande tro att förbundet är ett elakt organ som har till uppgift att hitta på jävelskap för att sabba för dom tävlande och publiken. Men tittar man på sammansättningen i styrelsen så har alla utom jag stått på scenen någon gång, tre är dessutom fortfarande aktiva tävlande och alla har den saken gemensamt att vi brinner för sporten. På samma sätt som så många andra ute i landet gör.

    Det var inte meningen att det skulle låta som något försvarstal från min sida. :)
    Men nu har vi hamnat ännu lite mer OT. Så back to topic.

    :up:

    #843898
    Benjamin wrote:
    Läser du överhuvudtaget vad folk skriver?
    Poängen var att hålla tävlingen i en storstad så att den kan locka till sig mer publik, sen om det är i söder eller norr spelar ingen roll.

    Jag skulle i så fall föreslå Stockholm, tycker det är ett jävla tjat om Göteborg hela tiden…

    #843899
    camilla wrote:
    Jag skulle i så fall föreslå Stockholm, tycker det är ett jävla tjat om Göteborg hela tiden…

    Problemet med dom ökade lokalkostnaderna kvarstår. Oavsett om det är Stockholm eller Göteborg som kommer på tal.

    #843900
    Jorgen wrote:
    Problemet med dom ökade lokalkostnaderna kvarstår. Oavsett om det är Stockholm eller Göteborg som kommer på tal.

    Det har jag förstått, därför kan det gott få vara i Västerås tycker jag. :emo-thumb

    #843901
    camilla wrote:
    Det har jag förstått, därför kan det gott få vara i Västerås tycker jag. :emo-thumb

    Jag har lagt ner ganska så mycket tid på att leta lokaler i Stockholm, och för att få något liknannde Aros Kongress så blir det närmre 3 gånger så dyrt. Vilket innebär att vi måste öka antalet besökare minst lika många gånger. Den chansningen vågar inte förbundet ta idag.

    Västerås ligger ändå bara 1 timme ifrån Stockholm!

    Angående fotoförbudet så har jag fram till idag tävlat i 6 år, omkring 15 tävlingar. De enda privata kort man har från dessa tävlingar som är vettiga är de från hotellrum, dagarna innan samt backstage. Scenbilderna är så dåliga i jämförelse med de bilder proffsen tar så varken jag eller min fru tar längre några bilder från scenen! Det är bättre att lämna det till proffsen!

    Angående fotoförbud backstage så förstår jag att det är roliga bilder att ha. Men vi måste säkerställa att backstage är ett område där de tävlande kan byta om i lugn och ro utan att oroa sig för att det tas bilder på dem. Därför kommer det att bli ett ”fotoområde” backstage i år, där man mer än gärna får ta några bilder på sin adept eller motståndare.

    Jag är övertygad om att detta blir hur bra som helst. :up:

    Vissa skriver att samtliga tävlande är emot förbudet, jag har talat med flera som har full förståelse för förbudet. Men det är som vanligt de som har mest kritik att framföra som gör sina röster hörda, medans övriga är tysta!

    Årets SM kommer som det ser ut att bli det bästa på många många år, missa inte det! :up:

    #843902
    jayjay wrote:
    Mitt tänk agående foto/film förbud.

    Jag har tävlat på SM och tänker förmodligen tävla där igen. Efter många månaders slit med träning och diet står man på scenen i sin förhoppningsvis bästa form någonsin då detta är det man strävar efter varje gång man tävlar. När man står på scenen i ett perfekt ljus med en perfekt färg och sin livs pump det är då man vill att familj, vänner skall ta kort och filma. Jag tävlar inte för att få en liten plakett eller som när jag kom 4:a i -90kg på lucia en t-shirt och ett badlakan, jag tävlar för känslan att vara i min livs form och då förhoppnings vis kunna ha en massa fina kort på en själv att visa för barn och barnbarn när man blir pensionär och inte längre besitter en sådan form. Att vara i sin livs form innebär heller inte att man kanske är bäst på scenen utan man kanske kommer sist av sisodär 15st gubbar. Hur många bra bilder tror ni de som har foto pass knäpper på den som är sämst av 15st jämfört med de som är bäst? Detta beslut drar ner intresset att ställa upp och tävla/delta. Om ni ser till att producera en Sm film där ALLA i varje klass filmas lika mycket och alla förbedömningar och fria finns med så skippar min familj gärna att ta med kamera och jag skulle absolut betala ända upp till 500 spänn för en sådan dvd då den garanterat skulle vara av bättre kvalité än min egen film.

    JayJay

    Verkligen mitt i prick!

    #843903

    öh hur tänker de upprätthålla fotoförbudet?? Med tanke på att det inte stider mot någon svensk lag… Ska de ha ordningsvakter på plats som hävdar att man stör ordningen…. Å kastar ut vederbörande?? För har de inte det, å de försöker ta kameran eller stopa en vid entren, så e det ett brott mot svensk lag…böter och i värsta fall fängelse om man ska hård dra det.

    #843904
    szr383 wrote:
    öh hur tänker de upprätthålla fotoförbudet?? Med tanke på att det inte stider mot någon svensk lag… Ska de ha ordningsvakter på plats som hävdar att man stör ordningen…. Å kastar ut vederbörande?? För har de inte det, å de försöker ta kameran eller stopa en vid entren, så e det ett brott mot svensk lag…böter och i värsta fall fängelse om man ska hård dra det.

    Det stämmer bra ifall det nu hade varit utomhus. Nu är det dock inte det utan på en privat arena och ifall arangörerna bestämmer alltså vad som gäller för att komma in. IFall de har krav på att ingen får ha kamera med sig in så strider det nog inte mot svensk lag. Däremot får de inte ta kameran ifrån dig, men de kan säkerligen neka dig inträde.

    #843905

    Spelar ingen roll om det är privat eller inte….. det finns inget rättsligt stöd att neka mig inträde om jag har en biljett i handen…. då begår de ett kontraktsbrott. Har nämligen kollat runt med lite olika jurister…. de kan stoppa mig om de har ordningsvakter som springer runt och säger att jag stör ordningen annars om jag förstår det hela rätt, så har de ingen rätt till att varken ta kameran eller neka mig inträde om jag har biljett. Då får de göra ett återköp av biljetten…. (de e ju rätt lätt att lägga en kamera i sin väska el.) men men vad vet jag…..

    #843906
    szr383 wrote:
    Spelar ingen roll om det är privat eller inte….. det finns inget rättsligt stöd att neka mig inträde om jag har en biljett i handen…. då begår de ett kontraktsbrott. Har nämligen kollat runt med lite olika jurister…. de kan stoppa mig om de har ordningsvakter som springer runt och säger att jag stör ordningen annars om jag förstår det hela rätt, så har de ingen rätt till att varken ta kameran eller neka mig inträde om jag har biljett. Då får de göra ett återköp av biljetten…. (de e ju rätt lätt att lägga en kamera i sin väska el.) men men vad vet jag…..

    ZZZzzzzZZZzzzzZZZzzz……

    Ge dig. Visserligen öser regnet ner ute men du måste väl kunna hitta något bättre att göra med din tid….?

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.