Boka upp 13-14 oktober – SM!

Home Forums SKKF informerar Boka upp 13-14 oktober – SM!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 176 total)
  • Author
    Posts
  • #843907
    Quote:
    Angående fotoförbudet så har jag fram till idag tävlat i 6 år, omkring 15 tävlingar. De enda privata kort man har från dessa tävlingar som är vettiga är de från hotellrum, dagarna innan samt backstage. Scenbilderna är så dåliga i jämförelse med de bilder proffsen tar så varken jag eller min fru tar längre några bilder från scenen! Det är bättre att lämna det till proffsen!

    Det är väl ingen som tvivlat på att det kommer tas tillräckligt många bilder på dem som ”gjort sej ett namn”.;)
    Problemet ligger väl snarare (som Jayjay så klockrent uttryckte det: ) i okände bosse, som kanske är i sitt livs form, men knappt plåtas då det finns många bättre atleter.

    Men vem vet, alla kanske hittar kort på sej i sina favvoposer & allt förhandstvivel har varit förgäves… Hoppas det!:)

    Håller f.ö. med om att årets SM ser ut att bli kanon! Längtar redan!:pop:

    #843908

    Om proffsen tar lika många foton på varje tävlande så röstar jag JA på förslaget annars är sm en tävling som jag ska undvika:nod .Gäller förbudet luciapokalen och decembercupen också?

    Jayjay:bra sagt:up:

    #843909

    Förstår inte hur detta ska ta sporten framåt.

    Det lockar inte mer folk för man inte ser privat bilder på nätet.

    Lutar mer åt vad Binais skrev tyvärr.

    #843910
    Binais wrote:
    Igår hade jag möjlighet att prata med en lovande junior som hade planer på att tävla på SM men efter det här beslutet tänker han köra DC och Lucia istället!

    Med det här beslutet har ni åstadkommit följande:

    *Förlorar pengar på startavgiften.

    *Killen ville ta med sej ett gäng, vänner, familje medlemmar, tjejen osv. Även

    här forlorar ni ett par tusen kronor på inträdet.

    *Ni har slocknat drömmen för denna unga talang att få tävla på SM.

    *Beslutet skapar bara irritation och oro bland tävlande och sport älskare!

    Det är många tävlande som kommer lägga om sina planer inför höstens tävlingar efter detta beslut! Är ni säkra på att ni har fattat rätt beslut och att detta kommer generera mer (pengar)?

    Hur många av er som har fattat beslutet har tävlat och inser hur viktigt det är med bilder? Bilderna från Arnold classic var uppe på internet innan tävlingen var slut tack vare dagens teknik men det gjorde inte tävlingen mindre besökt än för ett antal år sen när det inte fanns trådlös internet, MMS osv. Tvärtom just dessa bilder och all hype runt mässan och tävlingen skapade nyfikenhet hos de som aldrig varit på tävlingen!

    Enligt mig är detta ännu ett bra sätt att ta döden på sporten i Sverige!

    :up:

    Rätta vägen och gå är att göra det mer attraktivt och tävla, fler tävlande och det blir fler som kommer och tittar. Om en tävlande mer uppfattar sig som en statist som endast finns där för att hjälpa arrangören och dra in mer pengar, mycket effektivt sätt på att rensa på tävlande vilket också leder till färre som tittar. Kvar blir en liten klick som tillhör de som allt koncentreras kring (topskiktet).

    #843911

    :emo-thumb :worship: Skall dom ha foto förbud så borde det fixas dit en fotograf där dom tävlande kan gå och bli fotade + någon som ar massor av bilder på scen som ev sen kan köpas. Man vill ju ha bilder från scen där man jämförs med dom andra i sin klass.

    gosh wrote:
    :up:

    Rätta vägen och gå är att göra det mer attraktivt och tävla, fler tävlande och det blir fler som kommer och tittar. Om en tävlande mer uppfattar sig som en statist som endast finns där för att hjälpa arrangören och dra in mer pengar, mycket effektivt sätt på att rensa på tävlande vilket också leder till färre som tittar. Kvar blir en liten klick som tillhör de som allt koncentreras kring (topskiktet).

    #843912

    Väldigt konstigt Mats, jag ser då inga av de du nämner som skulle tyckt att ett fotoförbud skulle vara bra. Men säkerligen är de bara så att de som väljer att höja sin röst är de som är negativa. De som är posetiva till förbudet håller så klart igen på krutet ;) . Sen att du själv varit med och bestämt att förbudet skall till gör ju inte saken bättre heller

    #843913
    MickeGBG wrote:
    Håller f.ö. med om att årets SM ser ut att bli kanon! Längtar redan!:pop:

    Därför kanske det snarare vore ide och premiera fotning så det blir bra marknadsföring av tävlingen. Vem kommer veta om när SM hålls överhuvudtaget om denna tävling endast hålls för den lilla klick personer som bemödar sig och resa dit och titta? Eller har lust och betala för att titta på bilder i efterhand.

    Detta går verkligen helt på tvärs med allt jag lärt mig om marknadsföring för en produkt mm om man ser byggning som en produkt.

    Jag tror man överskattar intresset av att se deffade och vältränade person om man tror att någon sitter hemma och tänker, ”oh fan, kan jag inte se bilder men då måste jag åka dit och titta istället”. Det är är så mycket annat som spelar in, se folket runt omkring, träffa på bekanta ansikten och stämningen runt tävlingen.

    Är det samma namn tävling efter tävling så tror jag snarare det gör att man tröttnar på och åka och kolla. Ungefär som proffsen i USA, det är ju samma personer varje gång nästan.

    Angående duktiga fotografer:
    Att ha proffsiga fotografer som fotograferar de tävlande och erbjuder bilder borde man infört för länge sedan, det är viktigt att man anstränga sig för de små saker som är betydelsefulla för den tävlande. Har den tävlande betalt dyr tävlingsavgift så borde detta vara en självklarhet.

    #843914

    Skall dom ha foto förbud så borde det fixas dit en fotograf där dom tävlande kan gå och bli fotade + någon som tar massor av bilder på scen som ev sen kan köpas. Man vill ju ha bilder från scen där man jämförs med dom andra i sin klass. Om inte för andra skall se så i varjefall för sig själv:up:

    Hmmm vad hände här. Samma 2 ggr

    #843915

    Ibland är det svårt att se skogen för att träden skymmer.

    Ger därför ett förslag till de som vill ha många bilder på sig själva:

    • Gå ihop 5 – 10 st , ni kan ju kontakta varandra via forumet.
    • Köp ett fotopass
    • Ta den bästa kameran ni har
    • Be den kompisen med bäst fotokunskaper använda fotopasset och ta så många bilder han hinner på bara er.
    • Be flickvännen eller pojkvännen ta bilder på hotellrummet och på andra ställen.

    På detta enkla sätt löser ni det stora problemet med tävlingsbilder och övriga på er själva.

    Ulf Björnfot
    Ordf
    SKKF

    #843916

    När släpps biljetterna för årets SM?

    #843917
    MickeGBG wrote:
    Det är väl ingen som tvivlat på att det kommer tas tillräckligt många bilder på dem som ”gjort sej ett namn”.;)
    Problemet ligger väl snarare (som Jayjay så klockrent uttryckte det: ) i okände bosse, som kanske är i sitt livs form, men knappt plåtas då det finns många bättre atleter.

    Men vem vet, alla kanske hittar kort på sej i sina favvoposer & allt förhandstvivel har varit förgäves… Hoppas det!:)

    Håller f.ö. med om att årets SM ser ut att bli kanon! Längtar redan!:pop:

    Hejsan!
    Som tävlingsfotograf prioriterar inte jag vissa tävlande framför andra….
    Jag arbetade som Body’s tävlingsfotograf under NM, FF 2006, Muscle Tech Grand Prix & Loaded Cup. Från dessa tävlingar finns bilder på samtliga tävlande i så gott som samtliga poser. Så samtliga tävlande plåtas.
    Sedan kan man ju inte som fotograf styra vilka bilder kunden placerar i tidningar & på webben….

    Soliga hälsningar!

    #843918
    Vanessa Frykman wrote:
    När släpps biljetterna för årets SM?

    det undrar jag också!!!!

    #843919

    fotoförbud = videokameraförbud ?

    #843920
    Johannez wrote:
    fotoförbud = videokameraförbud ?

    Ja.

    #843921
    Vanessa Frykman wrote:
    När släpps biljetterna för årets SM?
    resman wrote:
    det undrar jag också!!!!

    Besked kommer inom kort.

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.