Alströmertrofén 13 juni 2009

Home Forums Tävlingar och Events Alströmertrofén 13 juni 2009

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 112 total)
  • Author
    Posts
  • #604042
    Emil_S wrote:
    Jag mäter 188cm och är 25 år, kommer vara 26 fyllda när tävlingen går av stapeln. Räknas jag till ”vanliga” gruppen då?

    Eller e man veteran :whistle:

    Alla kommer att räknas till vanliga gruppen för det är nog inte troligt att det blir junior eller veteranklass redan i år då klasserna blir för små!:(
    Att du hamnar i långa herrar kan du lugnt räkna med då kortaste killen i långa herrar 2008 mätte 181cm.

    #604043
    Stefan Henningson wrote:
    Alla kommer att räknas till vanliga gruppen för det är nog inte troligt att det blir junior eller veteranklass redan i år då klasserna blir för små!:(
    Att du hamnar i långa herrar kan du lugnt räkna med då kortaste killen i långa herrar 2008 mätte 181cm.

    En liten idé skulle väll vara att sätta alla juniorer, korta som långa i en klass?
    Kanske inte funkar så bra, jag vet inte. Var bara en tanke jag fick

    #604044
    Calle Ekman wrote:
    En liten idé skulle väll vara att sätta alla juniorer, korta som långa i en klass?
    Kanske inte funkar så bra, jag vet inte. Var bara en tanke jag fick

    Din idé är precis så det blir vid en ev juniorklass! Problemet ligger mer i att antalet juniorer inte räcker till en egen klass! Då det är många som vill tävla måste vi ha fulla klasser(10st i varje klass) då antalet klasser vi hinner med under en dag är begränsad pga att tiden inte räcker till!

    #604045

    Behövs det funktionärer är det bara att höra av sig Stefan! Hoppas allt är bra annars!
    Mvh Sebastian

    #604046

    Jag är också frivillig att vara funktionär, coach eller vad som kan behövas :)

    #604047
    Zebaztian wrote:
    Behövs det funktionärer är det bara att höra av sig Stefan! Hoppas allt är bra annars!
    Mvh Sebastian
    Peter_Eriksson wrote:
    Jag är också frivillig att vara funktionär, coach eller vad som kan behövas :)

    Det tackar vi för! Men den biten sköter Reino om så ring in erat intresse så får vi se! Men jag hoppas ni kommer dit oavsett?:up:

    #604048

    OM jag förstått rätt så rond 1 = en sorts förbedömning där dom som går vidare får göra sitt fria program?

    rond 2 = fria programmet

    rond 3 = dom 7 obligatoriska poserna?

    sen får man poäng av domarna för 2 och 3, den som får högst vinner helt enkelt.

    #604049
    Quote:
    OM jag förstått rätt så rond 1 = en sorts förbedömning där dom som går vidare får göra sitt fria program?

    rond 2 = fria programmet

    rond 3 = dom 7 obligatoriska poserna?

    sen får man poäng av domarna för 2 och 3, den som får högst vinner helt enkelt.

    Du har förstått det hela nästan rätt, men lägst poäng vinner:up:
    Allt blir som på en vanlig tävling där rond 1 är förbedömningen och rond 2+3 är finalen som de 6 bästa från varje klass går vidare till. Där nollställs poängen för alla, inga poäng från rond 1 följer med till finalen.
    En detalj jämnfört med en vanlig tävling är att vi inte dubblerar poängen i rond 3, vilket gör rond 2 och 3 lika mycket värda poängmässigt.Detta för att höja statusen på det fria programmet och få de tävlande att lägga ner lite tid och tanke på utförandet vilket vi tycker är viktigt. Men självklart bedöms fysiken i första hand även det fria, det hjälper inte att slå volter eller gå ner i splitt om formen är sämre än en knubbsälls:D
    Men, men, knubbsälen kan ändå vinna priset som bästa posör även om han kom sist i det fria programmet i sin klass, om ni förstår hur jag menar?8)

    Ps,Damerna har fortfarande bara 5 obligatoriska poseringar i rond 3 så ingen tror något annat! Men det finns inget som hindrar damerna från att köra alla herrarnas 7 obligatoriska i sitt fria program, om dom så önskar:up:

    #604050

    Hur är det med dopnings test?

    #604051

    Hurså ? =)

    #604052
    Fretan wrote:
    Hur är det med dopnings test?

    Gärna det, du får betala för hur många du vill:up:

    Fast jag tror det inte är så stor idé då Alströmertrofén inte är saktionerad av SKKF och ingen behöver därför ha licens, vilket komplicerar det hela lite!

    Då detta var ditt första inlägg på forumet så får du gärna maila mig om du har några frågor, du kanske vill ha ett samarbete då du verkar brinna för att rena den här sporten:emo-thumb

    Vi behöver eldsjälar som du för att ragga sponsorer då testerna inte är gratis och Alströmer omsätter knappt 20 000:- vilket inte räcker så långt!

    Men du är hjärligt välkommen att hjälpa till.

    Mvh Stefan Henningson

    #604053

    Varför skulle man vilja dopa sig i en sån här nybörjar tävling, förstör ju syftet lite..

    Antar att man märker det om det kommer in någon på 90 kg och lite väl hård..

    #604054
    Tabbe wrote:
    Varför skulle man vilja dopa sig i en sån här nybörjar tävling, förstör ju syftet lite..

    Antar att man märker det om det kommer in någon på 90 kg och lite väl hård..

    Att anta att någon är dopad bara för att man väger si eller så många kilon är inte en bra paralell att dra, hur kan du veta att alla som väger 90 kg och är hårda dopar sig?

    Min förhoppning är att alla som tävlar på Alströmer inte har använt eller kommer någonsin att använda olagliga preparat före/under/efter tävlingen:up:

    Men att säga att någon är dopad bara för att han har muskler och är hård ska vi passa oss för att göra, alla är faktiskt oskyldiga tills motsattsen är bevisad.

    #604055

    Så sant men jag tror du förstod vad jag menade.
    :emo-thumb

    #604056
    Stefan Henningson wrote:
    Att anta att någon är dopad bara för att man väger si eller så många kilon är inte en bra paralell att dra, hur kan du veta att alla som väger 90 kg och är hårda dopar sig?

    Min förhoppning är att alla som tävlar på Alströmer inte har använt eller kommer någonsin att använda olagliga preparat före/under/efter tävlingen:up:

    Men att säga att någon är dopad bara för att han har muskler och är hård ska vi passa oss för att göra, alla är faktiskt oskyldiga tills motsattsen är bevisad.

    Kunde inte sagt det bättre själv;)

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 112 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.