Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885703

    Hej Snuttan och Tack!

    Ja så fort jag får lite fler förvandlingsbilder så lovar jag att dom kommer upp här, nu har ja ju fått motivationen att bita i en stund till :) så förhoppningsvis blir det mer förändring inom kort!

    Kram kram

    #885704

    Lördag är lika med äta, äta och shoppa va tanken. Nu missliyckades jag kapitalt med det senare men har å andra sidan ätit gott och mycket under hela dagen! *ler*

    Körde ett spinningpass mitt på dagen me! 55 svettiga minuter! Skönt som sjutton!

    I morgon blir det spinning samt axlar och självklart skall klockan ställas tidigt eftersom loppet mellan Sälen och Mora måste ses! Men först ska jag kramas med lillasyster, dricka ett glas rött och titta på ”andra chansen”!

    Må så gott allesammans!

    #885705

    Nja, kanske inte, istället går jag I proffsens spår, för framtids förbättringar! :emo-thumb

    Mellan Vasalopp och Fridrotts em, har jag idag hunnit med både en uppiggande prommenad i solen samt ett pass för axlarna!

    Nu ska jag hejja på både Holm och Kallur!

    #885706

    Längesen jag kika in här på forumet…
    Oj…här händer det grejer ser jag!!!!!!!!!!!
    Vilken skillnad…vet precis hur den känslan känns…:p
    Bara att köra på…:emo-thumb

    #885707
    Fia wrote:
    Längesen jag kika in här på forumet…
    Oj…här händer det grejer ser jag!!!!!!!!!!!
    Vilken skillnad…vet precis hur den känslan känns…:p
    Bara att köra på…:emo-thumb

    Tack Fia!

    Ja du, känslan är fantastiskt! Sen tar det ju ett tag innan man faktiskt förstår det själv! I mitt huvud är jag ju fortfarande en klump på strax under 90 kg men det är då det e bra med bilder, för dom ljuger ju inte!

    Lovar, både för mig själv och för dom som tror och stöttar mig, att jag skall köra på och ge så mycket jag bara kan!

    Kram kram
    Pernilla

    #885708

    Måndag morgon brukar inte va den bästa dagen att gå upp innan tuppen, men i morse va det ett undantag! Kickade igång den måndagen med ett spinningpass på 55 minuter i morse kl 06.30!

    Jag skall väll villigt erkänna att jag undrade vad jag hade gett mig in på ca 20 minuter in i passet. Men känslan efteråt var fantastisk! Kan man få en bättre start på en ny vecka?

    Vid elva blir det ett besök på jobbets gym! Återkommer med resultatet därifrån!

    Må så gott därute och Rock On :buttrock:

    Ps. Morgonvikten låg på 68,7

    #885709

    Så där ja! Nu är även dagens gym pass avklarat! Tänk att innan 12 både ha lyckats med 55 min spinning och 45 min styrketräning! Då kan man med gott samvete åka direkt hem efter jobbet, laga middag och matlådor för att sedan glo på CSI!

    Eftersom mitt axelpass igår inte riktigt kändes helt hundra efter ett par timmar i bakspegeln, så körde jag lite mer axlar idag. Detta kompleterades med lite bröst (som jag skall köra igen senare i veckan), allt för att få kontakt med de stackars bröstmusklerna som jag aldrig hittar. Även vaderna fick sig lite träning idag!

    3½ timme till på jobbet, sen hem till katten!

    Kramas

    #885710

    Tisdag lunch, framsida ben och Biceps blev det! Pernilla kommer inte kunna gå som folk i morgon!

    Känner mig som en ballong! Men det beror nog på att Indianerna är på intågande och vattnet samlas i kroppen!

    Idag har jag fått 2 kommentarer som va väldigt glädjande att höra! På jobbets gym kom en av instruktörerna fram och sa att hon älskar mina kommentarer! hahah ja vet inte hur mycket till kommentarer det är, tycker mest att jag frustar och svär!
    För det kom en tjej tillbaks från mammaledigheten idag och utropade: men herre gud, vart har du tagit vägen tok! Dig va det inte mycke kvar av!

    Sånt stärker verkligen självkänslan hon en liten tjej som mig!

    #885711

    Hej hej! Gud va duktig du varit! är grymt impad, från att int ha tränat alls till att vara rejält biten verkar det som. Hejja, hejja!

    #885712
    Nina Larsson wrote:
    Hej hej! Gud va duktig du varit! är grymt impad, från att int ha tränat alls till att vara rejält biten verkar det som. Hejja, hejja!

    Hej Nina!
    Nog har jag tränat, men väldigt lite och väldigt sporadiskt. Tyckte väll förut att bära på träningskortet i plånboken, va att träna… ja jag vet,men så va det! 😮

    Men med det stöd och den hjälp jag har fått här inne, så kan man inte bli något annat än inspirerad! Och ser man resultat, ja då kan man ju inte låta bli att fortsätta!

    Tack tack!

    #885713
    ~Frida~ wrote:
    Sug åt dej komplimangerna och känn hur självkänslan och självförtroendet stiger tjejen!! Du har gjort en enorm prestation på kort tid (-du har ju inte ätit & tränat efter ditt schema speciellt länge)!!!

    Jag är grymt imponerad!!! :worship:

    KRAM Frida :friends:

    Hej Frida

    Nu blir jag ju aldeles generad 😮 DU inponerad av lilla mig!

    Men vet du, med de stödet och det engagemanget som du har och så villigt delar med dig av, kan man inte annat än både kämpa och bli biten av den lilla ”träningsmyggan”! Så prestationen är lika mycket din som min!

    Tack tjejjen, du skall bara veta vad sånt här betyder för mig!

    Stora kramar :friends:
    Pernilla

    #885714

    God morgon mina vänner!

    Först vill jag bara säga att nej, jag kan inte gå normalt i idag hur mycket jag än försöker!

    För att försöka få lite ordning på benen började dagen med ett spinning/core pass! Det va ny musik och ny koreografi på Coren (och även spinningen men det gör det samma), vilket med en idiots säkerhet betyder träningesverk i morgon! Skönt att känna att man jobbar med magen (hmm ja ni det behövs verkligen om detta sladder på magen skall komma bort) och skönt att få lite respons!

    Idag blir det nog (kanske eller ja vet inte) vila från gymet! Tror det räcker med magen som sagt… fast å andra sidan så vet man ju aldrig…. ja ja den som lever får se!

    Mer ”plankor” och ”båtar” åt folket!

    #885715

    God eftermiddag på Er!

    Hoppas att allt är bra! Här e livet på topp, förutom att jag känner mig som en säl, har jordens PMS vilket jag brukar vara ovanligt förskonad ifrån, samt att jag låter som en gammal bil som inte vill starta (prutt, prutt, prutt)! Men förutom det så är allt kalas ;)

    Idag va det igentligen tänkt att ja skulle köra baksida ben, men eftersom jag fortfarande går som en medelålders tant som borde ha rullator, så blev det istället bröst och triseps. Som jag har sagt innan så tycker jag inte om, eller får i alla fall inte till bröstträningen. Idag lånade jag med mig en av tjejjerna som jobbar nere på gymet (på jobbet) och bad henne rätta till mig i mitt utförande. (När det gäller träningen försöker jag vara väldigt noga med att jag just skall stå rätt för att göra rätt) Så nu får vi se om det rättar till sig.

    Jag skall väll tillägga att i takt med min viktminskning har min kroppsuppfattning ändrats något (ehhh mycket) och jag ser mig själv med helt andra ögon än jag gjorde fäörut. Detta beror väll till stor del på att man ser sin kropp och hur den ser ut, vilket man inte gjorde förr då det mest va stort och dallrade överallt! Detta är väldigt svårt att förklara, eftersom det troligtvis sitter mer i mina ögon än i andras. Å ja för den som undrar, jag provar fortfarande storlek 46 i kläder eftersom jag tror att jag behöver det… det gör ja inte… men ja e väll som en gammal hund eller nått! ;)

    nähä… nu ska ja bära datorer och kånka bildskärmar… träning på arbetstid alltså!

    kramas där ute!

    #885716

    Söndag! Känns skönt att bara få sitta i hörnet av soffan och ”säla” utan att ha dåligt samvete över det!

    Igår blev det ett spinningpass på gymet och idag har jag vilodag, från gymmet, men inte från den friska luften!

    Vilodagen beror inte bara på att jag faktiskt behöver det, utan även för att jag va på kalas igår! Trevligt som tusan va det och mycke schlager blev det *trallalaaa*

    I morgon är det ny vecka och nya muskler som skall jobba! *längtar* Till dess bjuder jag på en kalasbild från igår!

    Kramas

    #885717

    Att kickstarta veckan börjar bli en vana, för som man säger så e ju en gång en händelse, två en vana och eftersom det va andra gången med 55 min spinning på måndag morgon kl 6:30 så borde det således vara just det, vana!

    Idag va det mycket lättare att både kliva upp och komma iväg! Tyvärr funkade inte fläktarna i spinningsalen, så svettigt va bara förnamnet på vad man blev!

    Under dagen skall jag även ner på gymet och köra rygg och axlar va det tänkt!

    Må så gott så kommer det en rapport senare!

    PS. nån som har nått tips på PMS dämpande mendel som INTE är choklad? Jag behöver det NU!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.