Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #885628
    ~Frida~ wrote:
    Grattis!!!! Du är väl värd de skorna :emo-thumb
    Rock on!!
    //F

    TACK Frida!
    Det värmer ska du veta!

    :buttrock:

    #885629
    ~Frida~ wrote:
    Jag följer & håller koll på dej dagligen ;)
    Du är duktig!!
    :friends:

    *LER*
    Mmmm å jag är inne hos Er och tittar minst en gång om dagen, ni är en inspirationskällla ska du veta, även för en otränad tjej som mig!

    Men det känns tryggt och peppande att veta att du håller koll på mig, det sporrar bara ännu mer!

    Tack
    //Pernilla

    #885630

    Ja som sagt idag är jag den gladaste, supergirl tjejjen som finns! INGENTIN kan gå emot mig idag! Jag är BÄST! Sen i mars har jag gått ner ca 14 kg å jag e så jävla bra!

    Detta firades först med ett hårt spinningpass efter jobbet och sen en god middag beståendes av lax kokt i Cocos mjölk light, lite sweet chilli och en skvätt saffran. Till detta, råstekt potatis med grön paprika och sesamfrön! *mums*

    Å ännu gladare e jag att jag skall få hjälp med mitt matschema så mitt bantande huvud kanske kan förstå att jag måste äta mer och inte mindre, bara jag äter RÄTT!

    ”JUST IDAG E JAG STARK, JUST IDAG E JAG GLAD”

    #885631

    Idag sa min korpp NÄHÄ! Å jag menar det bokstvilgen även fast jag hade bestämt att ja skulle träna idag, på i gymet på jobbet, efter jobbet. Men som sagt, NEJ sa kroppen å ibland måste man lyssna på den, trots att det bär mig emot!

    Nå väl, jag hann åka och titta på en lgh till en kompis (som bor på Teneriffa och inte kan gå och titta själv) åka hem, rensa lite i garderoben och göra mig en god middag.

    Men i morgon, då ska ja få som jag vill… börjar dagen med 45 min spinning 06.30 å sen e tanken att ja ska köra lite axlar och armar på eftermiddagen. Jag hoppas bara att gymet inte ser ut som det gjorde igår, för då va det fullt me ”nyårs löftes tränande”!

    Nä, det va allt för nu! Måste springa för ja har en date me Herr Blund om en stund *ler*

    #885632

    Efter en relativ god natt sömn (vaknade bara någon gång av att jag ett, va tvungen att besöka bekvämlighetsinrättningen pga allt vatten jag stjälper i mig under dagarna, två, för att det lät som att fönstret va på väg in i lgh pga blåsten) va det dax för morgon spinning igen! 45 svettiga minuter vill jag lova!

    Nu känner jag av träningsverken i rumpan och baksida lår vilket e väldigt skönt!

    Nu ska ja bara jobba en hel dag innan det är dax för lite axlar och armar! Det skall bli interessant och se hur det går *skrattar*

    #885633

    OKI dagen är över och jag är nöjd med resultatet! Har nog aldrig tränat så mycket under en dag, men kroppen känns fräch, jag har medvind och ett ton med motivation så varför låta det bara glida förbi?

    Summering:
    45 min spinning 06.30
    ”styrketräning” eller vad man nu kan kalla det… jag lyfte lite i alla fall *s’
    3 övningar för axlarna 3 gånger 10
    3 övningar för bröst 3 gånger 10
    som uppvärmning 10 minuter på löpbandet

    30 minuter spinning i någorlunda lungt tempo
    30 minuter core träning

    Mat: totalsumman för dagen 1543 kcal varav 22% protein, 17% fett och 61% kohlhydrater (det har blivit några bananer under dagen *s*)

    Jaha det va väll det då! Nu e jag värd ett fotbad, en kopp te och sen är det faktiskt snart dax för kudden… för det kostar på det här *s*

    #885634

    Tjo!

    Är sååå impad av att du orkar köra spinning på morgonen! (är det innan frulle oxå?) isf, ännu mera impad! + med ditt låga kcal intag i åtanke… Jeeezzzuzz, skulle inte orka ta mig ur sängen med det intaget! Bara att applådera och gratulera!
    Det är rätt av dig att vara stolt över dig själv, du har gjort och gör en ofantligt stor prestation!
    Kör hårt och rock on tjejen!!

    #885635

    Hej Elena

    Först och främst tack!

    Vet du va… jag har ökat mitt intag efter att det att en flicka har tagit mig hårt i örat här inne *skrattar* Innan så låg ja på 1300 kcal max om dagen å det funkar de me!
    Ja jag äter faktiskt frukost innan, annars kan ja inte ”ta i” som jag tycker att jag borde göra när jag ändå e där!

    När det gäller vikten så tror jag faktiskt inte att jag inser vad jag har gjort eftersom det enligt mig har tagit så lång tid samt att jag stod stilla i vikt över hela sommaren.

    Men när det gäller det här med träning, då e ja stolt… för här är tjejjen som förr va en duktig soffpotatis och ansåg att kondition va sånt man inte slösade med!

    Återigen, tack för ditt stöd och jag lovar… här e det hårdrock som gäller!

    #885636

    Igår va man kaxig, idag har man träningsverk! Hahah ja men som man säger, det som inte dödar härdar! Hahaha! Det är tur att man har ett kontorsjobb där armarna inte behöver vara ovanför huvudet allt för ofta, för det hade inte gått idag, mina axlar är ömma och mina ben stumma!

    Men inte skall man ligga på latsidan för det!
    Idag, armar (bi- och triceps) samt kanske en gnutta rygg samt spinning för att trycka ut stummheten i benen efter jobbet. Att köra innan jobbet idag gick inte… nej man måste insé sina begränsingar ibland!

    Återkommer med resultatet under kvällen!

    *Rock on*

    #885637

    Jag tror jag har gått in i någon slags varannan dag mode här! Igår va jag vek, idag e jag supergirl igen!

    Nå väl! Körde ingen spinning igår, men däremot flaxade jag med mina flugvikter på gymet! Kändes helt OK, men tekniken sitter inte riktigt där den ska! Detta skall dock ändras på va det tänkt!

    I morse va det i alla fall dax för spinning 30 minuter och efterföljande Core 30 minuter! Det va helt klart skönt att pina magmusklerna lite, men framförallt märker jag att mina axlar har blivit starkare eftersom jag nu med lätthet orkar med övningar som ”plankan” utan att dö just i axlarna (som förut dog långt innan magen).

    Tjuv vägde mig i morse, vågen har gått upp några hekto, men jag tror att det har att göra med kvinnliga hormoner som är i antågande, så jag drar inga stora växlar av det!

    Ikväll ska ja gå på restaurang och unna mig ett litet glas vin! Så det så!

    Må så gott och trevlig helg på Er!

    #885638

    God kväll på Er!
    Idag har ja kört ett hårt spinningpass för de ”små” benen, tror fan ja stog upp å trampade i 30 av 55 minuter (där konditionsdelen var ca 40 min) *huua huua*
    Efter det hällde ja i mig lite protein och så övergick jag till att låta armar och rygg jobba lite!
    Som jag brukar, när jag kör styrka efter spinningpasset, blev det 3 övningar på vardera muskel och jag gjorde både fula miner och svor högt under tiden. Jag har verkligen inga muskler i mina armar *grrrr* däremot börjar ryggen arta sig lite i alla fall!
    Vad allt heter har ja ingen som helst susning om, men maskiner och hantlar använde jag i alla fall. Jag hoppas dock få lite mer koll på namn och sånt efter mitt möte med träningsvägledaren nästa vecka!

    Efter träningen belönade jag mig själv med en MAX Slim-Burgare som faktiskt vad väldigt god till ett väldigt bra kcal pris!

    Å nu sitter jag å väntar på klockan, för lite senare skall jag hem till den ömma syster och svågern för att skruva ner en garderob eftersom dom skall flytta i morgon och Pernilla då skall bära flyttkartonger. Man får se det possetivt, träning som träning ;)

    Ha en fortsatt trevlig lördagskväll mina vänner!
    //Pernilla

    PS. ja vinet va väldigt gott igår, men det blev bara ett glas och jag njöt av varenda liten zip!

    #885639

    Som sagt va, ingen träning idag, men sjukt mycket kartongbärande! Min syster och framförallt svåger har böcker i massor, skivor till en halv skiväffär och LP ja… hur många som helst! Mina armar är i babian stadiet just nu och ögonen går i kros efter upp packandet av alla dessa böcker som bars in! Snacka om en som kommer att sova som en bebis i natt!

    Det bästa med flytten va mammas hemgjorda porterstek med kokt potatis, sås och gele! Vad kan jag säga? Mammas mat är alltid mammas mat, och söndags stek är mumma! Som tur va blev det mat över så Nilla fick matlåda tills i morrn! Det e kärlek det *skrattar*

    I mogon e det måndag igen, en ny vecka med ny träningsverk och svett som lackar i spinningsalen! *tjohoo*

    Håll i er i blåsten!

    #885640

    Ibland säger man att detta är första dagen av resten av ditt liv,idag sa jag när jag vaknade, IDAG är första dagen på ditt ”riktiga” träningsliv. Skillnaden är att idag så menar jag det!

    Jag har fått, av en väldigt kunnig, omtänksam och rar tjej här inne, ett tränings- och kostprogram bara för mig! Jag och min bantarhjärna skall f.o.m idag äta 6 mål mat om dagen, dela upp träningen och framförallt lära mig att vila emellanåt för att nå resultat! Jag har lite svårt att få in i huvdet att jag behöver jämnt intag av mat under hela dagen, att det inte är farligt att äta kohlhydrater och framförallt att kaffe inte är en fullgod frukost! Det kommer att ta ett tag att vänja sig, men som tur e frk Svensson en envis rackare så det e klart ja kommer att vänja mig!

    Dagens träning var rygg samt morgonprommenad. Jag skall villigt erkänna att jag svor både en och två gånger när klockan ringde 04:45 i morse, men när man väl kom upp så gick det bra. 60 minuter innan frukost blev det!
    Ryggträningen bestod av Chins (fast ja gjorde dom i sån maskin eftersom jag inte hade nån som kunde hjälpa mig) Hantelrodd, Sittande kabelrodd och hmm ja va den sista övningen nu heter! Tog inte i för kung och fosterland, utan koncentrerade mig på att känna att det ”tog” istället och med tanke den begynnande verk jag känner så tror ja allt att ja fick till det!

    NU ska ja packa ner alla matlådor i påsen (mång lådor blir det), fixa lite brocoli och sen blir det natti natti för Lilla Nilla!

    #885641
    ~Frida~ wrote:
    Tusen och åter tusen tack för blommorna ;) , du är så himlans gullig Nilla! detta kommer gå galant!!!!

    Stor eloge till dej!!![/b]

    KRAM F :friends:

    Frida!
    Det är jag som skall tacka för all overdelig hjälp du/ni ger mig! Hoppas dom lyser upp i vintermörkret, i alla fall en liten stund!

    Kram kram

    #885642

    Så där ja, nu börjar dagen lida mot sitt slut… i alla fall arbetsdagen! Detta kan jag meddela då jag strax skall äta dagens 4 mål mat (det här e konstigt jag säger ju det) och det snart ”ringer ut”!

    Morgonden började annars som den brukar på onsdagar, 45 svittiga minuter med en GALEN spinninginstruktör! Man svär de första 10 minuterna, sen övergår man till icke så barnvänliga ord resterande 35, men sen, i duchen är man riktigt stolt över sig själv!

    Senare skall jag enligt mitt lilla schema, köra bröst! Jag återkommer med resultat under kvällen!

    Ja just de ja, jag sa ju att jag inte tog i för kung och fosterlad under gårdagens ryggpass! Jag kan meddela att jag är glad över detta idag då jag i alla fall verkar ha hittat musklerna… eller rättare sagt där musklerna borde ha suttit, för jag kan skriva under på att dom känns!

    Nu, försiktigt närma sig mot micron, det skall ätas pasta med broccoli och tonfisk jue!

    Ta det försiktigt där ute!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.