Guldhjärtat 2011 gick till...

Publicerad

Under den strålande galamiddagen på restaurang Estrad, i samband med Fitnessfestivalen 2011 den 3-4 december, utsågs följande vinnare av Guldhjärtat (priset som delas ut för behjärtansvärda insatser under året);

Årets gruppträningsinstruktör: Liselotte Walter, Elixia

Årets gruppträningsinstruktör i Sverige beskrivs som fantastisk. Alltid fulla klasser har ingenting med alkohol att göra. Och är det bästa betyget man kan få. En distriktssköterska som trots tuffa arbetsdagar aldrig missat en klass. Alltid glad. Och när hon kommer upp på scenen har hon en fantastisk pondus och utstrålning. And she can move the hips! Denna person fick faktiskt dubbelt så många röster som tvåan och de personer juryn varit i kontakt med har enhälligt hyllat henne. 

Årets PT: Seth Ronland, Breeze Fitness

Personen ifråga älskar inte bara att framkalla mjölksyra. Han lever med den. Och lär sina klienter i söder att livet består av rörelser, inte enskilda muskler. Han har fötterna på jorden, trots sina elitistiska drag, med bland annat dubbel vinst i SM Athletic Fitness. Hans feedback till kunderna får dem att inte ge upp. Och får dem att göra träningen till en livsstil. 

Årets hemsida/blogg: fitnessguru.se

Svår att sätta fingret på. Ja, man behöver nog båda händernas alla fingrar, och tårna på fötterna med, för att peka på vad som gör den så speciell för hundratusentals besökare. Experttips om kost och träning, bloggar, filmer, musik och produkter, gör den till en kunskapsbank och en inspirationskälla som både syns, hörs och går att ta på bokstavligen, som skiner själv och gärna låter dig skina också. Precis som en riktig guru ska vara.

Årets Klubb/Gym: Formtoppen, Höllviken 

Man har på den här nytänkande anläggningen förstått uttrycket att ett gott skratt, varvat med träning, förlänger livet. Stand-up kvällarna är bara grädde på moset. Här finns specialinriktad tonårsträning, och Kurt, 84 år, leder träningen för de äldre. Anläggningen har idag över 6 300 medlemmar. Närmast står träning i grupp för överviktiga barn! Och det hela började som en dröm. Som nu är sann.

Årets förebild: Martin Lidberg, Inspirata

Denna person inspirerar på riktigt. I sitt värv lever personen träning. Men med samtidig humor och ett växande entreprenörskap. Leendet, med en samtidigt ilsken vilja att vinna, har blivit symbolen vad prestation i världsklass står för. Egenskaper som mångsidighet och förankring inom idrotten har bildat en stabil plattform, som hela det svenska folket har kunnat heja fram under spännande timmar framför TV:n. Han dansade in med en kroppshydda man trodde var bunden till trikåer och svettiga omklädningsrum. Med kroppsmjukhet och ödmjukhet fick han hela 18% av svenska folkets röst i Guldhjärtat.

Årets Hederspris: Nico Lundholm, Umeå

Han är en brygga mellan det sunda kämpandet utan fusk – och den mer affärsinriktade delen av vår bransch. Vi har följt hans karriär, ibland med ett illvilligt tonårsleende, då han oftast kom sist. Men han var med året efter igen. Lika glad. Men sist. Nils-Åke, som han egentligen heter har gjort 17 vasalopp, det bästa på 6.03. Han har samtidigt tävlat på SM i bodybuilding hela 27 gånger. Och efter över 30 års kämpande vann han till sist! En sund idrottsjäl, tvåbarnsfar och en sann kämpe med ett guldhjärta.

Om Guldhjärtat

  • Folkets röst räknas 50%
  • Guldhjärtats juryröster räknas 50%
  • Juryn består av en rad kunniga branschprofiler inom respektive område.

 
Guldhjärtat, arrangerat av Strong Events, delas från 2011 ut för behjärtansvärda insatser i träningsbranschen under det gångna året. Då till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att ge medmänniskor en bättre hälsa och en väl fungerande kropp.

Klicka för högupplöst logotyp av Guldhjärtat

On
Off

3 kommentarer

  • Utveckling är min snuttefilt

    Utveckling är min snuttefilt

    BODY:s chefredaktör Anders Eriksson i nya ledaren

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-11-14 09:51

  • Intervjuregn på Swefit Expo

    Intervjuregn på Swefit Expo

    I helgen gick Swefit Expo i Borås av stapeln, med många fina tävlingar och utställare på plats. Arrangör Sharam Daneshmand passade på att haffa flera av de närvarande atleterna för en stunds samtal.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-12 10:25

  • Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Fem populära övningar som är sämre än du tror

    Att kategoriskt klassa övningar som "bra" eller "dåliga" är vanskligt. Väldigt få övningar är bra eller dåliga i alla situationer. Först måste man fråga sig vem det är som utför övningen och i vilket syfte han eller hon utför övningen.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-08 09:13

  • Sneak peek av nya numret!

    Sneak peek av nya numret!

    Vi har längtat ihjäl oss efter nya numret av BODY (men det har det varit värt). Ni kan inte få tag i det i butik riktigt än, men här kommer en liten förhandstitt så att ni hinner förbereda er mentalt på nästa veckas fullknôkade godispåse!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-11-04 09:45

  • Dags att ge upp?

    Dags att ge upp?

    Du slår knut på dig själv om och om igen men resultaten uteblir ändå. Det är kanske dags att byta övning?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-11-01 12:46

  • Tid mellan tävlingar?

    Tid mellan tävlingar?

    Hur mycket tid ska man ge sig själv mellan tävlingarna, för att hinna utveckla mer muskelmassa och hinna förbättra sin fysik på lång sikt?

    Nyheter Helene Ahlson, 2018-10-30 10:40

  • Maximera effekten av din styrketräning

    Maximera effekten av din styrketräning

    Vi är nog alla överens om att stretching är ett prestationshöjande inslag i en genomtänkt träningsrutin även om åsikterna går isär vad gäller utförande, timing och stretchingens faktiska syfte. Ägna det fem minuter av din dag och din kropp kommer att tacka dig redan i kväll!

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-10-25 11:30

  • Klassiker i Tyngre kostym

    Klassiker i Tyngre kostym

    I helgen gick den sjunde upplagan av Tyngre Classic av stapeln. Efter en lång väntan fick fansen fitness, styrkemätning, viktstänger, glass och e-sport serverat i arrangörernas egen passionsgryta.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-23 18:51

  • Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Svensk dominans på Nordiska Mästerskapen 2018

    Atleter från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Island möttes i Stockholm för att slåss om pokalerna. Ännu en gång stod det klart vilken nation som har bäst koll på träning för tryck, då Team Sweden plockade hem överlägset flest guld.

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-22 07:24

  • Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein för effekt på träning?

    Hur mycket koffein behöver man få i sig för att det ska ge effekt på träningen? Hur mycket kaffe eller energidryck motsvarar det?

    Nyheter Anki Sundin, 2018-10-16 11:02

  • Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Därför går du inte ner (mer) i vikt

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-12 10:48

  • Ge stressmagen ett break!

    Ge stressmagen ett break!

    I dagens övning, som vi hoppas att du tar med dig även imorgon – och alla dagar efter det – får du ett enkelt verktyg som på sikt kommer att göra dig bättre rustad för livet. Att ägna sig åt andningsövningar för att få bukt med oro, stress eller en dålig mage, är väl etablerat hos stora delar av befolkningen i världen. Ändå får många i väst som ägnar sig åt meditation, andning eller alternativmedicin (som kanske inte är så alternativ i andra delar av världen) bära en ofrivillig foliehatt. Få personer idag tycks inse hur mäktig vår kraft faktiskt är, att kunna förändra vårt varande genom hur vi andas. Våga åtminstone ge det en ärlig chans!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-10-09 13:30

  • Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Är du stark nog att spela Pro Hockey? Få reda på svaret här!

    Hur mycket ren gymstyrka krävs för att spela den blixtsnabba kontaktsporten hockey på internationell proffsnivå? Står du dig mot ett NHL-proffs i gymmet?

    Nyheter Redaktionen, 2018-10-04 09:45

  • SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    SM 2018: Dag 3 - Tungviktare och medaljregn

    Tredje och sista dagen på SuperSM 2018 bjöd på bodybuilding i alla klasser – även där det inte hör hemma. Vissa tävlande läxades upp, andra blev överösta av medaljer. Välkomna inslag var par och rullstolsklassen!

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-30 19:52

  • SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    SM 2018: Dag 2 - Nerver, förväntningar och sportsmannaskap

    Kvinnlighet i allsköns former kröntes när Bikini Fitness, Women's Physique och Wellness Fitness avhandlades. På herrsidan avrundades dagen med en knivskarp kamp i Classic Bodybuilding.

    Nyheter Redaktionen, 2018-09-29 15:46

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat