Damir Trokic
Stockholm PowerZite Plivit Trade Smålands Rygg & Idrottsklinik Odensjö Östergård Mias Muskelhälsa
AFPT Strength Shop för tyngdlyftning och styrkelyft | Lyftarshopen

PB i 1 månad. 267,5 x Antal passare!!! Film

2015-02-23 20:43 av Damir_T

De personliga rekorden bara fortsätter! Förra veckans missade
Film - kompenseras idag!

Körde en repetion för varje
Stor-stark-passare som var med, på hela 267,5 kg. Räkna själva ;)

I en hel månad nu har de varit personliga rekord i knäböj, 252,5-257,5-262,5-267,5

Kommentera

Bänk 180x5 lätt samt mark

2015-02-22 19:31 av Damir_T

Onsdagens Pass :

Bänkpress 2x5x180 , 180x4, var lite
Trött i sista...

På fredagen: marklyft 4x1x265.

Kommentera

Kort om min användning av kosttillskott

2015-02-17 19:39 av Damir_T

Hade nästan tagit helt slut på lagret av kosttillskott...

Som tur var kom en låda idag...!
Beställde det vanliga som jag använder dagligen Milk & Whey proteinpulver med blåbärssmak såklart! Samt BCAA med blåbärssmak :) nu räcker detta några månader framöver för den tunga träningen.

Kan väl passa på att skriva lite kort hur jag använder mig av kosttillskott, och detta är egentligen likadant upplägg sedan 2012. Sedan jag började använda just BCAA. Jag har hela utbudet från Strength Sport Nutrition att välja bland, men jag tar de produkter som passar mig bäst.

Dagligen får jag i mig ca 50g protein (Milk & Whey) med blåbärssmak. Detta mixar jag på morgonen ihop med 500g kvarg och 5dl mjölk, lite blåbär och sen lite fun light = En mycket bra Smoothie, som innehåller ca 110g protein. Dricker ca 40% av detta till frukost. 30% innan träningen, och resterande 30% efter träningen (vid hemkomst).

BCAA HYPERTROPHY "överkonsumerar" jag. Egentligen är det fel att säga så, men jag är noggrann med att få i mig optimalt med BCAA kring och under träningen.

Jag tar 2 skopor direkt när jag kommer till träningen, och har detta under passet. Sedan fyller jag på med 2 skopor under passet, mot slutet av det. Totat motsvarar detta 30g BCAA. Ibland häller jag på lite extra när passet är slut. Detta är beroende på hur långt passet varit. Kommer ju att ta smoothien efter träningen också.

Inför mina tyngre pass så säger jag till att dricka: PUSH B4. En PWO av bättre kvalitet. Bra innehåll med BCAA där också.
Under perioder av tung träning, inför tävling osv, tar jag även Kre Alkalyn.

Ni kan läsa mer om produkterna om ni klickar er vidare till Strengths hemsida, och produkterna går att handla bäst och billigast via lyfttarshoppen.se :)

image1.jpeg
Glad vid leveransen!

1 kommentar

Fortsätter med pers i knäböj

2015-02-16 19:03 av Damir_T

Jag bara pangar på. Fortsatt att höja med 5 kg även att vikterna är stora nu. Förra veckan 257,5 x5

Nu skulle de bli 262,5 x 5 - och ganska smidigt dessutom. Ingen film dock, min telefon hängde sig......

Körde ett extra set sen. 250x7! Smidigt detta också :)

Kommentera

Marklyft på 257,5

2015-02-14 18:29 av Damir_T

Körde mina mark igår.
Upp till treor, enligt det program jag kör med 5 or 3or och 1or olika veckor.

Idag var de 2x3x257,5 ! Gick smidigt. Filmen är på sista settet

Körde 5 or i stångrodd upp till 140 kg sen också, samt lite mage.

I måndags var de alltså 257,5 i knäböj och inte 252,5 som jag råkade skriva i texten ! Filmen visade rätt dock!

Kommentera

Smidiga 5or på 175 i bänk

2015-02-11 19:30 av Damir_T

Inte mycket att säga. Forsätter att höja 5 kg i bänken. Körde 4x5x175 !! Smidigt :)

Kommentera

Personligt rekord i knäböj igen!!!!

2015-02-09 20:18 av Damir_T

Så gött!!!!!

Först och främst att jag fick tid över så jag kunde träna på måndagen nu igen.
Började dagen med en morgonpromenad kl 06.00 - sååååå stolt! Nu kör vi lixom!

Idag var de pers igen!

Knäböj 257,5x5
Och sen tangerade jag de ;) så två set med de.

Sedan lite Frontböj...
Ryggen kändes riktigt bra!!!
Knack, knack i trä.

Kommentera

Gårdagens mark på 245! Samt behandling hos Petter!

2015-02-07 11:00 av Damir_T

Är i Eksjö nu!

Varit på behandling hos underbara Petter! Kul att han börjar se resultat av behandlingarna och allt vi kämpat med. Han kollar av kroppen och tycker väl att jag börjar bli bra mycket mer symmetrisk nu. Samt att lyften är betydligt bättre nu. Bara att köra på nu då!

Film från igår på marken

Körde ett snabbt med bra pass
I marken igår. 2x5x245

Kommentera

Mycket tungt böjpass , rekordvikter. Kändes gött!!!!

2015-02-04 21:30 av Damir_T

Vilket pass!!!

Förra veckan kändes 247,5 helt
Ok. Var lite tveksam inför dagens pass att höja 5 kg. Men vad har jag att förlora?

252,5 x 5 - kändes superbra! Lätt och Bra. Så pass att jag körde ett extra set! Och ryggen? Kändes mycket bättre än på länge..... Och vikterna är kring personligt rekord. Jag är helnöjd.

Efteråt: bänkpress 4x5x170 - bra detta också.


Kommentera

Bra tunga böj och bänk!!!

2015-01-28 21:48 av Damir_T

Blev att slå ihop två pass igen. Kör bara de tyngsta övningarna nu.

Satsade på att höja 5 kg i båda övningarna sedan förra veckan.

Böj: 247,5x5

Bänkpress 4x5x165 kg


Kommentera

Nästa sida »

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Damir_T

Damir_T

Här har vi en Styrkelyftare som 2013 gör sitt första år som Senior. Han har under sin tid som junior/ungdom hunnit med 2xEM guld, 2xEM Silver, 1xVM Silver, och ett J-VM Guld!


Personbästa med utrustning på tävling:
Knäböj: 372,5
Bänkpress: 267,5
Marklyft: 327,5
Totalt (på en och samma tävling) 952,5 - Vilket också är ett Svenskt Senior rekord i klass -120.


Just nu är Damirs fokus på att bli av med mycket av det onödiga fettet, han deffar alltså, oj oj. Till sin hjälp har han den bästa, Anki Sundin, som sköter kosten. Träningsplaneringen sköter, sedan 2006, Krister Sthålberg. Andra Intressenter är alla Damirs olika sponsorer som hjälper på många olika sätt!


Aktuella målsättningar: Nå klass 105 till RAW SM sommaren 2013 (med en bibehållen styrka!)


En utökad presentation av mig och allt jag skrivit om, hittar ni i mitt första inlägg på bloggen, kika där!


Ni kan även gå in på min hemsida www.damirtrokic.com !

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 368, mars 2015

  • BODY 367, februari 2015

  • BODY 366, januari 2015

  • BODY 365, december 2014

  • BODY 364, november 2014

  • BODY 363, oktober 2014

  • BODY 362, september 2014