Kristian Sewén

MM Sports Team Body Science Body Science

Song With A Mission!

2013-07-21 23:06 av Anonym 1765819206

Har haft lite ont om tid till att blogga under veckan. Det blir mycket träning och lite tid till allt annat egentligen :P Sen jag bestämde mig att jag skulle köra SM i AF så har jag ju haft lite panik för att få till formen. Lösningen har varit att köra två cardiopass om dagen plus styrketräningen. Ett av passen blir såklart roddintervaller men det andra som jag brukar köra innan lunch blir lite mer varierat.

I torsdags var jag i Västerås så passade såklart på att besöka mina kära trappor :D

Trappor.jpg
104 våningar upp och ner på 30 minuter.

Har dessutom försökt att dra ner lite extra på kalorierna i veckan. Passade på att byta ut lite kolisar mot lågkalorinudlar. Ganska klockrent att ha på diet måste jag säga. Smakar inte värst mycket men det är 8 kcal på 200g pasta och wokar man det tar det ju smak av det såklart.

Nudlar.jpg
Finns att köpa på MMSports.se eller i nån av butikerna.

I fredags passade jag på att träna på dagen innan lunch. Jag skulle nämligen till Lkai-Kiropraktorn för behandling av min axel som krånglar lite och ville inte träna efter det. Så hann med lite roddintervaller och styrketräning med fokus på bröst och triceps innan. På kvällen så visste jag inte riktigt vad jag skulle köra på mitt andra cardiopass... Det fick bli en löprunda eftersom jag kastade ihop en proteinostkaka till middag. Så när jag kastade in den i ugnen tog jag en löprunda på ca 30 minuter.
Jag funderade på när jag senast var ute och sprang några kilometer på det där sättet senast... Kom fram till att det förmodligen var 5 eller 6 år sedan :D Men men. Det var väl ändå helt ok även om jag tycker att intervallträning är både bättre och roligare!

Ostkaka.jpg
När man kom hem var det bara att kalasa på den här :)


Fick flera frågor om receptet i fredags när jag la upp bilden. Slänger upp det här också.

200g Keso
250g Kvarg
drygt 1,5dl Body Science Dietfuel vanilj.
3 ägg
1-2 tsk vaniljsocker
hackade mandlar
två kapsyler mandelarom
Sötningsmedel
lite vatten

Ostkaka ingredienser.jpg
Min dietvariant av Proteinostkaka


Nu på helgen har jag passat på att sova ut ordentligt. Sen var det bara upp och springa till gymmet och köra roddintervaller. Idag hann jag hem för att vila ute i solen innan jag körde andra passet. Andra cardiopasset idag vart böj-intervaller tillsammans med Jenny, Peter, Johan och Elin. JOBBIGT!! 15 set på 15 minuter. Var riktigt jäkla jobbigt måste jag säga, benen krampade mot slutet. Sjukt roligt :D haha

Igår fick jag dock köra styrkan direkt efteråt eftersom jag skulle iväg på Peter och Elinas bröllop. Jättefint bröllop och helt underbar familj! Peter är ju min coach och har varit det sen jag började med det här. Men han är ju såååå mycket mer för mig. Han är ju en av mina absolut närmaste och bästa vänner och det finns kanske ingen som känner mig så väl som han gör. Han och Elina är så fina tillsammans och de har två fantastiska barn tillsammans så det var nog på tiden att de gängade sig ;)


Jag vart lite sentimental när jag höll ett kort tal under middagen, men det finns MYCKET kärlek där. Älskar dem och önskar dem innerligt all lycka och välgång här i livet!!


Bröllop vigsel.jpg
Vigseln, jättefint och så gulligt med barnen som var med :)
Bröllop tårta.jpg
Jaaaa...Klart att jag unnade mig lite tårta, den försökte jag jobba bort på dansgolvet senare ;)

  • Skriv en kommentar

    Ditt namn

    Skicka kommentar

Här i BODYs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.

Senaste inlägg


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden

  • BODY 404, augusti

  • BODY 403, maj 2018

  • BODY nr 1 2018

  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017