Ehrling Wahlgren deltar i årets Robinson!

Publicerad

Lördagen den 10 september är det säsongspremiär på Expedition Robinson på TV3, 20:00. Av intresse för kroppskulturella fans är deltagaren Ehrling Wahlgren, tyngdlyftare och kroppsbyggarlegend från Ystad! Reprisen av premiäravsnittet går söndag 11 september, 17:35.

På hemsidan för Expedition Robinson (länk nedan) kan man rösta på vilken deltagare du tycker ska vinna. Hint, hint. Wink, wink. Nudge, nudge. Know what I mean, know what I mean.


Bild 326425








Bild 326426
  • Namn: Ehrling Wahlgren
  • Ålder: 59 år
  • Yrke: Bodybuilder och tyngdlyftare. Författare och föredragshållare inom friskvård och rehabilitering
  • Civilstånd: Singel
  • Familj: Två döttrar
  • Bor: Ystad
  • Intressen: Träning. Styrketräning och löpning.
  • Beskriv dig själv kortfattat: Envis. Självsäker med mycket åsikter.
  • Om du vinner, vad skulle du göra med vinsten, en miljon kronor? Spara pengarna för att ha dem som buffert.



Notiser i media



Värmen knäckte Ehrling

Värmen sänkte Ehrling Wahlgren, 58. I går undersöktes han av läkare.

– Jag peppade honom att stanna kvar, säger Robert Aschberg.



"Jag kopplar av i kvinnokläder"

Ehrling Wahlgren, 58, är den starkaste och äldste deltagaren i nya "Expedition: Robinson". Hans brokiga liv rymmer både världsrekord i tyngdlyftning - och stunder i kvinnokläder.

– Jag bär dem för att öka min smidighet, säger han.

Bild 326427

Bild 326428

On
Off

1 kommentarer

  • Dags för Fitnessgalan

    Dags för Fitnessgalan

    Fitnessgalan är ännu ett Stockholmsevent på vårkanten som sätter guldkant på tillvaron för oss som lever och andas fitness 24/7. Den tredje upplagan av eventet har flyttat till stora Friends Arena i Solna och arrangeras denna helg, 7–8 maj.

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-04 11:53

  • The Mountain besöker Stockholm

    The Mountain besöker Stockholm

    Under en strongmantävling i Friends Arena, Solna under Fitnessgalan denna helg kommer Hafthor Björnsson (The Mountain) att utmana startfältet. Har de en chans mot den 190 kilo tunge Game of Thrones-skådespelaren?

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-04 10:19

  • Retro: SM Athletic Fitness 1998

    Retro: SM Athletic Fitness 1998

    1998 arrangerades det för femte året fitnesstävlingar mitt på Båstad Centercourt – det var som vanligt fullsatt då SM Athletic Fitness för herrar avgjordes.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-03 12:44

  • Tisdag: Halva priset hos Pressbyrån

    Tisdag: Halva priset hos Pressbyrån

    Tisdag 3 maj är internationella pressfrihetsdagen. Tidningskedjan Pressbyrån högtidlighåller detta genom att erbjuda halva priset på alla magasin i butik, även BODY Magazine.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-05-03 09:26

  • Roddy är Hero på riktigt

    Roddy är Hero på riktigt

    Fenomenet "hjälte" har funnits i alla tider och utgör ofta själva huvudpersonen i berättelserna. De gamla grekerna refererade till hjältarna som heroer, beundransvärda personer som utförde stordåd och försåg landet med heder och ära. 

    Nyheter Redaktionen, 2016-05-02 12:00

  • Sötningsmedel gör dig inte extra fet

    Sötningsmedel gör dig inte extra fet

    En myt som aldrig verkar dö ut är den om att man blir fet av att konsumera sötningsmedel.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-04-29 13:52

  • Cyklisk diet bättre än vanlig diet?

    Cyklisk diet bättre än vanlig diet?

    De flesta styrketränande utformar sin deff enligt den klassiska "-500 kalorier per dag"-modellen, dvs med ett regelbundet och dagligt energiunderskott. Denna studie pekar dock på att en cyklisk diet både kan ha hälsofördelar och vara lättare att genomföra.

    Nyheter Martin Berkhan, 2016-04-27 08:21

  • Mer träning och vassare innehåll

    Mer träning och vassare innehåll

    Nya BODY är tidningen för dig som vill ha resultat av din styrketräning. Vi ger dig allt du behöver veta för att nå din drömfysik och behålla den!

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-26 12:00

  • En bransch med växtvärk

    En bransch med växtvärk

    Det har uppenbart hänt något med allmänheten den senaste tiden. Och med allmänheten menar jag i det här sammanhanget de som inte har någon direkt koppling till varken seriös styrketräning eller levernet som vanligtvis följer med. Eller ja, hade någon koppling. 

    Nyheter Hannah Runsten, 2016-04-25 12:00

  • Detta behöver ditt hemmagym

    Detta behöver ditt hemmagym

    Ett komplett hemmagym – drömmen för alla träningsnördar. Med en skivstång, någon gammal bänk och en ställning till är ju gymmet praktiskt taget vara komplett. Eller?

    Nyheter Andreas Guiance, 2016-04-25 02:17

  • Påverkar sex gymträningen?

    Påverkar sex gymträningen?

    Erik frågade: "Kan sex påverka min träning för muskeluppbyggnad till antingen det sämre eller till det bättre?"

    Nyheter Anders Graneheim, 2016-04-24 12:43

  • Grattis Zone Capone – 50 år!

    Grattis Zone Capone – 50 år!

    Kenneth Lahti (alias Zone Capone) fyller på söndag 50 år – hela redaktionen på BODY Magazine önskar dig ett stort grattis! Vi ser fram emot vad du hittar på de kommande 50 åren, i Gävle, Sverige och världen :-)

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-23 23:47

  • Högproteindiet – ökad risk för att dö?

    Högproteindiet – ökad risk för att dö?

    Denna studie fick ett väldigt genomslag i media när den publicerades, och det är knappast ovanligt med (väldigt) höga proteinintag bland BODYs läsare.

    Nyheter Nicklas Neuman, 2016-04-22 07:44

  • Antonia Proteinbakar: Register

    Antonia Proteinbakar: Register

    Bodyfitness-atleten Antonia Pesevski bjuder varje månad exklusivt i BODY på sina bästa recept på hälsosamma, proteinpackade bakverk och godsaker.

    Nyheter Redaktionen, 2016-04-21 11:26

  • Världens äldste styrkelyftare

    Världens äldste styrkelyftare

    Vid bänkpress-VM blev 93-årige Svend Stensgaard den äldste styrkelyftaren i förbundet IPF:s historia. Han bänkpressade hela 80 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2016-04-20 16:27

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat