Susan Rydmyr – från Partypingla till Bodybuilder

Publicerad

Foto: Marcus Syvertsen

BODYs studiofoto efter Luciapokalen 2009

Georg Hällstorp (alias Fever) har stort intresse i foto och filmning – förutom ultralöpning och kroppsbyggning. Ett av de senaste alstren (tillsammans med frugan Åsa) är en dokumentär om segraren i damveteranklassen på Luciapokalen Bodybuilding 2011, Susan Rydmyr. Se del 1 nedan.

Susan Rydmyr började träna först vid 31 års ålder och blev seriös först hösten 2006. Hon har tidigare vunnit bland annat Damer Seniorer +55 kg på Luciapokalen 2009 och driver till vardags Gymbolaget i Skäggetorp. Susan har även fört en populär träningsjournal på BODYs forum under fyra år innan den egna bloggen tog över.

Susan var även med i Talang 2010 och genomförde en poseringsrutin som inslag – och gick vidare:

Susanne%20Rydmyr%20visar%20musklerna

On
Off

0 kommentarer

  • Äldre kvinnlig bodybuilder sökes

    Äldre kvinnlig bodybuilder sökes

    Produktionsbolaget Standard mailade: "Vi söker en äldre kvinnlig bodybuilder (65+/i sina bästa år) till en reklamfilm. Du behöver inte vara en aktiv bodybuilder men ska vara extremt vältränad."

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-30 06:34

  • Brett spelar Terminatorn från 1984

    Brett spelar Terminatorn från 1984

    Kroppsbyggaren Brett Azar gör i Terminator: Genisys sin skådespelarkarriärs största roll. Brett spelar där den ursprungliga Terminator-Arnold från 1984 som i filmen har en fajt med Terminator-Arnold från 2015.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-29 20:03

  • Nutrition för nybörjare

    Nutrition för nybörjare

    Alla är nybörjare någon gång, så är det bara. När du bestämt dig för att bygga upp dina muskler, bli starkare, eller kanske helt enkelt forma kroppen till att bli snyggare och mer vältränad så är det först träningen du ska lägga fokus på.

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-29 06:21

  • Vältränad litteratur för gymråttor

    Vältränad litteratur för gymråttor

    Vill du utvecklas som atlet och människa måste du ständigt lära dig nya saker. Här några bra böcker från det senaste året för alla de som spenderar alldeles för mycket tid framför bloggar, twitter och instagram.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-27 06:22

  • Fler knäppa träningsknep!

    Fler knäppa träningsknep!

    Läste du Ove Rytters "Knäppa knep för att lyckas med träningen" i senaste BODY och vill ha fler av hans smarta tricks och rutiner som hjälper dig kvar på rätt spår när motivationen ibland tryter? Här kommer de!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-26 13:14

  • En ung Schwarzenegger på scenen!

    En ung Schwarzenegger på scenen!

    Ett brittiskt företag som filmade viktiga såväl som oviktiga världshändelser för biopublik har släppt hela sitt åttioårig arkiv på YouTube i hög kvalitet. De fångade bland annat en 19-årig Arnold – få visste vad som komma skulle.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 20:35

  • Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor failar hårt i reklamfilm!

    Noghor Jemide gjorde slarvsylta av Gladiatorerna i 2012 års upplaga av tv-programmet. I denna reklamfilm så går han dock själv på pumpen då passaren är för upptagen av den smaksatta drycken för att göra sitt jobb.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-25 18:04

  • Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Nått en platå? Kickstarta träningen!

    Lär dig hur du optimerar din näringstiming, hur du håller dig skadefri och bygger muskler i axelträningen, samt hur du bakar med bars. Detta samt recept, forskning, kostråd och mycket mer i nya BODY – ute i dag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-25 07:00

  • Bekräftelsedemonen

    Bekräftelsedemonen

    Jag får ofta frågan om vad den största trenden inom träning och fitness är. Det finns många saker man skulle kunna svara – nya dieter, träningsprotokoll, gymutrustning – men, jag skulle säga att den största träningstrenden just nu inte har så mycket med träning att göra. Den har med sociala medier att göra. I själva verket, den största träningstrenden just nu ÄR de sociala medierna.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-06-24 16:00

  • Unga skandinaviska vikingar sökes!

    Unga skandinaviska vikingar sökes!

    Gillar du tv-serien Vikings? 1–2 juli kommer man i Stockholm att casta ett antal skandinaviska killar i 17–23 års ålder att spela huvudkaraktärens Ragnar Lothbroks uppvuxna söner.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-23 17:50

  • Diddy attackerade coach med en kettlebell?

    Diddy attackerade coach med en kettlebell?

    Rapparen Sean Combs (även känd som Diddy) har arresterats efter att påstått ha attackerat en universitetscoach med en kettlebell. Också ett sätt att utföra kettlebell swing...

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-23 12:48

  • Testosteron och dess inverkan på din muskeltillväxt

    Testosteron och dess inverkan på din muskeltillväxt

    Det räcker med att du hör ordet testosteron, så känner du dig lite extra stark, manlig och muskulös. Detta hormon har en klar inverkan på dina träningsresultat. Men vad gör det mer specifikt, och hur kan du påverka dina egna nivåer?

    Nyheter Jacob Gudiol, 2015-06-23 08:15

  • BODY besöker events – tipsa oss!

    BODY besöker events – tipsa oss!

    Vill ni att BODY besöka ert gym, er teamträff, ett litet eller stort branschevent på din ort? Kontakta då oss och berätta om vad som händer i krokarna!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-22 11:21

  • Försmak på kommande BODY!

    Försmak på kommande BODY!

    BODY juli har börjat dimpa ned hemma hos våra prenumeranter och från torsdag 25 juni återfinner du tidningen i en butik nära dig. Här en kort tjuvtitt på den kommande utgåvan!

    Nyheter Redaktionen, 2015-06-22 09:53

  • Möt Arnold i Hollywood!

    Möt Arnold i Hollywood!

    Arnolds promotion fortsätter. Här är högsta vinsten för de som donerar en slant till välgörenhet en resa till Los Angeles och premiären av Terminator Genisys – bli intervjuad på röda mattan samt efterfesta med Arnold!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-06-18 17:41

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat