Gladiatorerna redo!

Publicerad

Amanda Lahti och Linnéa Johansson.
Foto: Robin Persson/TV4

I kvällens Gladiatorerna (det andra avsnittet av tolv) möts på herrsidan elitgymnasten Martin Agerstig och den fotbollsspelande Nabeel al-Mashahdi. På damsidan tävlar Linnéa Johansson mot den handbollsspelande Amanda Lahti. Dessutom gör den nya gladiatorn Spirit sin tv-debut!

Läs mer om kvällens utmanare på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Linnéa intervjuades i P4 Norrbotten i måndags, avsnittet startar 7 minuter in i sändningen här nedan:

Lyssna: 10.30 - 11.00 måndag 07 jan 2013

NSD: Blivande officer vågade utmana muskelknippe

Det finns inte mycket som skrämmer blivande officeren Linnea Johansson. Jo, kanske att utmana Bullet i Gladiatorerna i TV 4.
- Hon var lite ruggig, vilket muskelknippe!

GP: "Bullet består av 80 kilo muskler"

Amanda Lahti, 22-årig läkarstudent från Partille, är en av utmanarna i fredagens Gladiatorerna i TV 4.

Det andra avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%202

NSD: Linnea från Boden leder i Gladiatorerna

Efter en spännande kamp ligger Linnea Johansson, Boden, i topp i TV4:s program Gladiatorerna.
- Det här är så mycket jobbigare än vad det ser ut att vara på tv, sa hon efter att ha vunnit tävlingen i fredagens program.

NSD: Linnea gick vidare i Gladiatorerna

Linnéa Johansson från Boden vann fredagens hinderfinal i TV4:s Gladiatorerna.
NSD hallåar henne under lördagen när Linnea befann sig på gymmet.

Hudiksvalls Tidning: Per Bylund - Gladiatorernas reparatör

Per Bylund från Hudiksvall är nyutexaminerad kiropraktor från Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna. Under våren och sommaren jobbade han med produktionen för Gladiatorerna i Karlstad.

Årets första bloggutmaning står mellan utmanaren Nabeel al-Mashahdi och crossfitbloggaren Ali Parchami som driver bloggen Den hårda skolan (Ali var även en av utmanarna i förra årets Gladiatorerna). Grenarna som de tävlade i var chins, burpees och boxjump. Utmana dig själv i samma grenar och ha chans att vinna en crossfit-resa till Portugal. Se mer på maximutmaningen.se.

Aftonbladet: Gladiatorn Sarah Bäckman mobbades grovt i skolan

Från utfryst och mobbad till åttafaldig världsmästare i armbrytning. Sarah Bäckman, 21, är TV 4:s nya gladiator.
– Jag får ofta höra att man inte kan se ut som jag gör, säger hon.

P4 Skaraborg: Gladiatorn Roddy Benjaminson: "Utan träningen fungerar jag inte"

Roddy Benjaminson är högaktuell som en av huvudkaraktärerna i TV4:s fredagsunderhållning Gladiatorerna. Det blir hans sjunde säsong som Hero och Roddy tycker fortfarande att det är lika roligt att göra programmet som han beskriver som ett enda stort vuxendagis.

Lyssna: "Det är jobbigt att se sig själv på TV"

Go'morron Östergötland: Pansar på besök

I helgen hade TV-programmet "Gladiatorerna" säsongspremiär, mer uppumpat och adrenalinstint än någonsin. De fyra utmanarna tog sig an de vältränade och synnerligen respektingivande gladiatorerna. Men hur är det egentligen: är det så tufft som det verkar, är de arga på riktigt, är det spel eller blodigt allvar?

Lyssna: Peter Blaha, alias Pansar i Gladiatorerna på besök

Nabeel%20al-Mashahdi%20m%C3%B6ter%20Tor%20p%C3%A5%20plattan

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Sänd in bild – bli vår omslagsmodell!

    Nu har du chansen att hamna på omslaget till Sveriges bästa träningstidning! Var med och tävla om att pryda omslaget till januariutgåvan av BODY. Senast på fredag behöver du sända in ditt bidrag för att delta!

    Nyheter Redaktionen, 2014-09-01 23:53

  • Inför Olympia Weekend 2014

    Inför Olympia Weekend 2014

    I fredags kom ett efterlängtat besked; Bodybuilding.com kommer precis som vanligt att livesända proffstävlingarna under Olympia Weekend utan kostnad. Tiderna för action är sent på natten/tidigt på morgonen svensk tid. För de som inte är nattugglor eller morgonpigga kommer repriser att finnas ganska snart efter att sändningarna är över.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-31 19:34

  • Specialavsnitt av Gladiatorerna

    Specialavsnitt av Gladiatorerna

    TV4 sänder 20.00 denna fredag ett extra avsnitt av Gladiatorerna – kändisspecialen. Medeldistanslöparen Malin Ewerlöf Krepp ställs mot proffsboxaren Mikaela Laurén och komikern Mårten Andersson möter den tidigare proffsboxaren Armand Krajnc.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 23:10

  • Tips: Workshop i styrkelyft i Solna

    Tips: Workshop i styrkelyft i Solna

    Vill du veta hur hur du snabbt blir bättre och starkare på knäböj, bänkpress och marklyft med en bättre teknik? Då är teknikworkshopen Jenny "Kitsune" Adolfsson håller i Solna lördag 20 september en bra start.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-30 22:57

  • Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Vann du Gillette-kit eller hörlurar från JBL?

    Tävlingarna i septemberutgåvan av BODY gav dels fem deltagare chansen att vinna kit med rakhyvel + gel från Gillette, dels en deltagare bluetooth-hörlurar från JBL. De som drogs som vinnare kommer från Öckerå, Bollebygd och Västerås. Blir det du som får ett paket inom kort?

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-26 21:23

  • Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Se nu till att nominera någon du tycker bör uppmärksammas!

    Priset Guldhjärtat delas varje år ut till personer och företag som arbetar med hjärtat, för att skapa starkare hjärtan, samt en fungerande kropp. Vem vill du se få pris under Galamiddagen i samband med FitnessFestivalen? Du som har en favorit, börja slipa på motiveringen. Den är direkt avgörande!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-25 09:28

  • Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    Läsarnas egna fototävling firar 30 år!

    BODY Open genomförs i år för det trettionde året i rad! Tävla mot kompisarna, eller mot dig själv. Ta chansen och gör din första tävling – bli publicerad i BODY! Vi plockar fram dina positiva sidor – och vi kommer med konkreta råd.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 15:38

  • Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica bloggar nu på BODY.se

    Veronica Kapica är regerande svensk och nordisk mästarinna i Bikini Fitness. Följ henne i hennes nya blogg på BODY.se för att ta reda på hur hon jobbar vidare på sin vinnande fysik inför höstens satsning. Varmt välkommen, Vevve!

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-24 14:29

  • Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    Egna gym ny trend för brittiska sportkedjor

    De brittiska sportkedjorna JD Sports och Sports Direct utökar sina kärnverksamheter med gym. Hittills har endast ett öppnat men många fler är på gång.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-22 23:31

  • Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    Stark underhållning i SVT:s Atleterna

    I SVT:s tävlingsunderhållning "Atleterna" ska 24 idrottare från olika sporter tävla i en tiokamp bestående av grenar som löpning, klättring och simning. Hur bra kommer Christian "Knasen" Eikedal (Athletic Fitness), Deivid Lopes Da Silva (Classic Bodybuilding) och Fredric Liljebjörn (CrossFit) att prestera? På lördag sänds det första av tio starka avsnitt.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-22 09:15

  • Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Stor, större, störst: Fitnessfestivalen

    Inom kort är det 100 dagar tills dörrarna öppnas till ett inferno av aktiviteter på Svenska Mässan i Göteborg under Fitnessfestivalen, som fyller 10 år. Och nu blir större än någonsin.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-20 00:00

  • Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    Sänd in dina bilder till "Fysik på gatan" och bli publicerad i BODY!

    BODYs avdelning för notiser och skvaller har kallats Presspytt i snart 30 år. Den tar gärna emot ditt eget bildbidrag under rubriken "Månadens fysik på gatan". Du mailar in en eller flera bilder du är nöjd med till presspytt@body.se, och bifogar uppgifter på dig själv, så publicerar vi sedan läsarbidrag regelbundet.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-19 18:23

  • Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Bodyfitness- och Bikini Fitness-workshops under hösten

    Ett gäng ytterst erfarna tävlande och coacher kommer att hålla workshops under hösten för de som vill lära sig hantera klackarna på Bodyfitness- och Bikini Fitness-scenen. De orter som får besök är Stockholm i september (inkluderar Women’s Physique-instruktioner), Luleå i oktober och Göteborg i november.

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 12:45

  • Workshops i tyngdlyftning

    Workshops i tyngdlyftning

    Fitnesstorget i Västerås anordnar ett par workshops i tyngdlyftning: "För de som vill förbättra tekniken inom de olympiska lyften ryck och stöt! Vi har ett max antal deltagare på 10 st per workshop. Förkunskaper som krävs: Du bör kunna utföra en ordentlig ryckböj samt ha koll på det allra mest grundläggande i momenten."

    Nyheter Magnus Branzén, 2014-08-19 11:11

  • En diger samling utmärkta råd!

    En diger samling utmärkta råd!

    Septemberutgåvan av BODY har de bästa styrketräningstipsen, forskning om träning och kost, personporträtt med de som har lyckats, kostråden för mer muskler och mindre fett, skvaller och mycket annat.

    Nyheter Redaktionen, 2014-08-18 12:00

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat