Gladiatorerna redo!

Publicerad

Amanda Lahti och Linnéa Johansson.
Foto: Robin Persson/TV4

I kvällens Gladiatorerna (det andra avsnittet av tolv) möts på herrsidan elitgymnasten Martin Agerstig och den fotbollsspelande Nabeel al-Mashahdi. På damsidan tävlar Linnéa Johansson mot den handbollsspelande Amanda Lahti. Dessutom gör den nya gladiatorn Spirit sin tv-debut!

Läs mer om kvällens utmanare på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Linnéa intervjuades i P4 Norrbotten i måndags, avsnittet startar 7 minuter in i sändningen här nedan:

NSD: Blivande officer vågade utmana muskelknippe

Det finns inte mycket som skrämmer blivande officeren Linnea Johansson. Jo, kanske att utmana Bullet i Gladiatorerna i TV 4.
- Hon var lite ruggig, vilket muskelknippe!

GP: "Bullet består av 80 kilo muskler"

Amanda Lahti, 22-årig läkarstudent från Partille, är en av utmanarna i fredagens Gladiatorerna i TV 4.

Det andra avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%202

NSD: Linnea från Boden leder i Gladiatorerna

Efter en spännande kamp ligger Linnea Johansson, Boden, i topp i TV4:s program Gladiatorerna.
- Det här är så mycket jobbigare än vad det ser ut att vara på tv, sa hon efter att ha vunnit tävlingen i fredagens program.

NSD: Linnea gick vidare i Gladiatorerna

Linnéa Johansson från Boden vann fredagens hinderfinal i TV4:s Gladiatorerna.
NSD hallåar henne under lördagen när Linnea befann sig på gymmet.

Hudiksvalls Tidning: Per Bylund - Gladiatorernas reparatör

Per Bylund från Hudiksvall är nyutexaminerad kiropraktor från Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna. Under våren och sommaren jobbade han med produktionen för Gladiatorerna i Karlstad.

Årets första bloggutmaning står mellan utmanaren Nabeel al-Mashahdi och crossfitbloggaren Ali Parchami som driver bloggen Den hårda skolan (Ali var även en av utmanarna i förra årets Gladiatorerna). Grenarna som de tävlade i var chins, burpees och boxjump. Utmana dig själv i samma grenar och ha chans att vinna en crossfit-resa till Portugal. Se mer på maximutmaningen.se.

Aftonbladet: Gladiatorn Sarah Bäckman mobbades grovt i skolan

Från utfryst och mobbad till åttafaldig världsmästare i armbrytning. Sarah Bäckman, 21, är TV 4:s nya gladiator.
– Jag får ofta höra att man inte kan se ut som jag gör, säger hon.

P4 Skaraborg: Gladiatorn Roddy Benjaminson: "Utan träningen fungerar jag inte"

Roddy Benjaminson är högaktuell som en av huvudkaraktärerna i TV4:s fredagsunderhållning Gladiatorerna. Det blir hans sjunde säsong som Hero och Roddy tycker fortfarande att det är lika roligt att göra programmet som han beskriver som ett enda stort vuxendagis.

Go'morron Östergötland: Pansar på besök

I helgen hade TV-programmet "Gladiatorerna" säsongspremiär, mer uppumpat och adrenalinstint än någonsin. De fyra utmanarna tog sig an de vältränade och synnerligen respektingivande gladiatorerna. Men hur är det egentligen: är det så tufft som det verkar, är de arga på riktigt, är det spel eller blodigt allvar?

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Linus Carlén i Cloettas reklamfilm!

    Humorgruppen De Vet Du fick i uppdrag att göra reklam för Cloettas bar. Inspelningen gjordes på Gumse Gym i Sollentuna, och kroppsbyggaren Linus Carlén (BODYs omslagsmodell i majutgåvan) har en roll :-)

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 17:01

  • 15 år. 295 kg. Världsrekord!

    15 år. 295 kg. Världsrekord!

    I ungdomsklassen 105 kg så höjde den femtonårige Ryuki Fujimoto från Japan världsrekordet i bänkpress i alla sina tre lyft, totalt med 42.5 kg under VM-tävlingarna i Sundsvall. Det nya rekordet lyder på 295 kg.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-21 08:03

  • BODYs tävlingsguide går i mål!

    BODYs tävlingsguide går i mål!

    Serien om hur en tävlingssatsning steg för steg går till avslutas med den viktigaste delen: tävlingsdags och återhämtning. Detta plus styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket mer i juniutgåvan – i butik nu!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-21 05:00

  • Do you even beach 2015?

    Do you even beach 2015?

    När sommaren nu är precis runt hörnet är det dags för många att sammanfatta årets satsning. För alla som tävlar i byggning och fitness har vårens stora tävlingar precis gått av stapeln och tillsammans med coacher och team kan man nu sitta ner och analysera resultat och scenbilder. Kanske väntar en tids välbehövlig vila.

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-05-20 16:00

  • Träningsläger med proffs i USA!

    Träningsläger med proffs i USA!

    Det finns träningsläger, och så finns det träningsläger. På ...destination i Dallas, Texas får ett litet gäng lära sig av proffs och elitprofiler under en intensiv vecka i slutet av sommaren!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-20 13:31

  • Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika krönte EM-resan med guld!

    Ròdika Bodrug satte på söndagen pricken över i:et för Sveriges landslag genom att knipa guldet i galet tuffa Bikini Fitness -163 cm (39 deltagare!). På torsdag är nya BODY ute – med Ròdika på omslaget!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 19:10

  • Få dina bilder publicerade i BODY!

    Få dina bilder publicerade i BODY!

    Vi tar gärna emot dina bilder till "Månadens fysik på gatan". Maila in bilder du är nöjd med + info om dig – sedan så publicerar vi läsarbidrag regelbundet i BODYs skvalleravdelning Presspytt!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-18 17:23

  • Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström kammade hem guld!

    Frida Sjöström såg till att Sveriges EM-söndag gick i fortsatt gyllene tecken, genom seger i Bikini Fitness veteranklass 35–44 år! Lär av hennes råd för hur man passar in en tävlingssatsning i en stressig vardag!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 19:42

  • Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    Dubbla EM-guld till Jones Ahmad!

    De svenska EM-framgångerna fortsätter genom talangen Jones Ahmad – guld bärgades i både Men’s Physique Juniorer +175 cm och Seniorer -178 cm! Här berättar han mer om sin axelträning!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-17 13:51

  • Marina dubbel silvermedaljös på EM!

    Marina dubbel silvermedaljös på EM!

    Marina Chamoun tog under lördagen hem både silver i Bodyfitness 35–44 år och i seniorer +168 cm! En toppfysik som är omöjlig att missa, vare sig hon står på scen eller på sitt nystartade gym i Tranås!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-16 20:14

  • Svensson demonstrerar bänkpress

    Svensson demonstrerar bänkpress

    Fredrik Svensson och Josephine Werngren visade programledaren Jenny Strömstedt på TV4:s Nyhetsmorgon hur godkända tävlingslyft i bänkpress genomförs. VM i Bänkpress avgörs nästa vecka i Sundsvall!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-05-16 16:21

  • Patrick Monga gräver guld!

    Patrick Monga gräver guld!

    Fredagens EM-trupp fortsätter leverera – Patrick Monga tog hem guldet i Bodybuilding -100 kg! Här får du hans recept på en smarrig och proteinboostad omelett!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 19:53

  • Fotiadis overallsegrare på CBB-EM!

    Fotiadis overallsegrare på CBB-EM!

    Andreas Fotiadis besegrade under torsdagen många meriterade tävlande genom en EM-seger i -180 cm – samt overalltitel i Classic Bodybuilding! Låt honom visa dig hur du bygger en bred rygg med övningen chins!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 05:34

  • Silver till Calle på Junior-EM CBB!

    Silver till Calle på Junior-EM CBB!

    Calle Bolund visade under torsdagen att sjätteplatsen på VM-finalen 2014 inte var en fluga, då han tog ett silver på junior-EM i Spanien!

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-15 04:05

  • EM-guld i CBB till Bicepsmannen!

    EM-guld i CBB till Bicepsmannen!

    Peter "Bicepsmannen" Ljunggren tog under torsdagen hem Sveriges första guld under EM 2015 då han vann Classic Bodybuilding +50 år! Häng med när Peter förklarar hur han skaffade sig ett par av landets saftigaste – och starkaste – klubbor...

    Nyheter Redaktionen, 2015-05-14 20:51

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat