Gladiatorerna redo!

Publicerad

Amanda Lahti och Linnéa Johansson.
Foto: Robin Persson/TV4

I kvällens Gladiatorerna (det andra avsnittet av tolv) möts på herrsidan elitgymnasten Martin Agerstig och den fotbollsspelande Nabeel al-Mashahdi. På damsidan tävlar Linnéa Johansson mot den handbollsspelande Amanda Lahti. Dessutom gör den nya gladiatorn Spirit sin tv-debut!

Läs mer om kvällens utmanare på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Linnéa intervjuades i P4 Norrbotten i måndags, avsnittet startar 7 minuter in i sändningen här nedan:

NSD: Blivande officer vågade utmana muskelknippe

Det finns inte mycket som skrämmer blivande officeren Linnea Johansson. Jo, kanske att utmana Bullet i Gladiatorerna i TV 4.
- Hon var lite ruggig, vilket muskelknippe!

GP: "Bullet består av 80 kilo muskler"

Amanda Lahti, 22-årig läkarstudent från Partille, är en av utmanarna i fredagens Gladiatorerna i TV 4.

Det andra avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%202

NSD: Linnea från Boden leder i Gladiatorerna

Efter en spännande kamp ligger Linnea Johansson, Boden, i topp i TV4:s program Gladiatorerna.
- Det här är så mycket jobbigare än vad det ser ut att vara på tv, sa hon efter att ha vunnit tävlingen i fredagens program.

NSD: Linnea gick vidare i Gladiatorerna

Linnéa Johansson från Boden vann fredagens hinderfinal i TV4:s Gladiatorerna.
NSD hallåar henne under lördagen när Linnea befann sig på gymmet.

Hudiksvalls Tidning: Per Bylund - Gladiatorernas reparatör

Per Bylund från Hudiksvall är nyutexaminerad kiropraktor från Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna. Under våren och sommaren jobbade han med produktionen för Gladiatorerna i Karlstad.

Årets första bloggutmaning står mellan utmanaren Nabeel al-Mashahdi och crossfitbloggaren Ali Parchami som driver bloggen Den hårda skolan (Ali var även en av utmanarna i förra årets Gladiatorerna). Grenarna som de tävlade i var chins, burpees och boxjump. Utmana dig själv i samma grenar och ha chans att vinna en crossfit-resa till Portugal. Se mer på maximutmaningen.se.

Aftonbladet: Gladiatorn Sarah Bäckman mobbades grovt i skolan

Från utfryst och mobbad till åttafaldig världsmästare i armbrytning. Sarah Bäckman, 21, är TV 4:s nya gladiator.
– Jag får ofta höra att man inte kan se ut som jag gör, säger hon.

P4 Skaraborg: Gladiatorn Roddy Benjaminson: "Utan träningen fungerar jag inte"

Roddy Benjaminson är högaktuell som en av huvudkaraktärerna i TV4:s fredagsunderhållning Gladiatorerna. Det blir hans sjunde säsong som Hero och Roddy tycker fortfarande att det är lika roligt att göra programmet som han beskriver som ett enda stort vuxendagis.

Go'morron Östergötland: Pansar på besök

I helgen hade TV-programmet "Gladiatorerna" säsongspremiär, mer uppumpat och adrenalinstint än någonsin. De fyra utmanarna tog sig an de vältränade och synnerligen respektingivande gladiatorerna. Men hur är det egentligen: är det så tufft som det verkar, är de arga på riktigt, är det spel eller blodigt allvar?

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Arnold tillbaks även i "Terminator 6"!

    Sajten The Arnold Fans fick vid ett möte med Schwarzenegger i Budapest en exklusiv nyhet. Trots att Terminator: Genisys ännu inte haft premiär är en uppföljare på ingång, och Arnold är på!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-27 13:31

  • Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Trippla omslag för Ahmad Ahmad

    Under en vecka i februari har IFBB-proffset Ahmad Ahmad prytt inte mindre än tre omslag på muskeltidningar runtom i världen: Tjeckien, Polen och USA!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-26 12:58

  • Träning som yrke allt mer populärt

    Träning som yrke allt mer populärt

    Personlig tränare är ett yrke som blir allt mer populärt. Och nog kan det kännas som en dröm att få arbeta med det roligaste som finns: träning! Vi tar oss en titt på vad som krävs för att bli en framgångsrik tränare.

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-25 09:54

  • 8 kostmyter du bör glömma

    8 kostmyter du bör glömma

    Dagens stora informationsflöde kring kost är positivt, men det gör även att feltolkningar uppstår. Dessa blir ofta seglivade och kan i efterhand lätt framstå som sanningar. Vi avlivar härmed några av de vanligaste myterna!

    Nyheter Daniel Larsson, 2015-02-24 13:30

  • Styrkebyggaren är det nya idealet

    Styrkebyggaren är det nya idealet

    Vart tog de bröst & biceps-tränande vägen? Varifrån kommer plötsligt alla sumolyftande gymtränande med bälten, böjskor, knäskydd och en påstådd preferens för bendagar? I denna Bro Science-video förklaras det nya idealet!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-24 11:46

  • John Pasanen till Strongman-VM

    John Pasanen till Strongman-VM

    Förutom Espenkrona deltar även den fyrtio kilo lättare John Pasanen på amatör-VM för strongmen. John har vunnit Sveriges Starkaste Man -105 kg fyra gånger. Läs mer om och lyssna till en intervju med honom!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 16:57

  • Varför inte ett utegym i trädgården?

    Varför inte ett utegym i trädgården?

    I vår lanseras en träningsställning för trädgården, som rymmer två personer som tränar samtidigt. Övningsutbudet inkluderar kroppsvikt, elastiska band, slingträning (TRX) samt skivstång...

    Nyheter Martin Willners, 2015-02-20 15:42

  • Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Platsannons: Dcore söker medarbetare

    Dcore, verksamt inom sportmode, skriver: "Älskar du träning och vill jobba med likasinnade? Som Kvalitets- och Produktionsansvarig kommer du att utveckla och driva Dcores arbete med att kvalitetssäkra produktionerna. Vi söker dig som är villig att arbeta i ett högt tempo där snabba förändringar hör till vardagen".

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-20 14:17

  • Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Espenkrona till Strongman-VM i USA!

    Under Arnold Sports Festival i Columbus, Ohio genomförs många tävlingar. En av dem är amatör-VM för strongmen, segraren erbjuds att delta på kommande års Arnold Strongman Classic. I år har Johan Espenkrona, den strongman du ser i nya BODY, kvalat!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-19 14:01

  • Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    Nu startar BODYs stora tävlingsguide

    I en fyrdelad serie går vi igenom hur man genomför en tävlingssatsning steg för steg, från start till mål. Artikelserien startar i BODYs marsutgåva. Det och styrketräningstips, recept, forskning, kostråd, skvaller och mycket annat, i butik på torsdag. Provpåse med BCAA i colasmak medföljer!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-18 19:00

  • Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Tammerpokalen 2015 får nytt datum

    Anders Graneheim meddelar att nybörjartävlingen Tammerpokalen (och lägret Tammer Training Camp) behöver senareläggas en vecka. SM-veckan Sommar arrangeras nämligen i Sundsvall i år, vilket leder till brist på lediga hotellrum för tävlande och åskådare det tidigare påtänkta datumet.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-18 13:11

  • Segra eller dö?

    Segra eller dö?

    Vinnarskalle, vad betyder det egentligen? frågar en av redaktionsmedlemmarna och jag skruvar plötsligt på mig. Ja, jag borde väl veta det, tänker jag, eftersom jag alltid tänkt att jag är en verklig vinnarskalle. Jag menar, komma tvåa eller trea är inget jag går i gång på men samtidigt, när sjutton var det jag stod överst på en prispall senast med en gyllene medaljong runt halsen? Tidiga tonåren?

    Nyheter Robert Stasinski, 2015-02-18 09:00

  • Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng avgjord

    Sveriges Starkaste Dräng arrangerades i helgen på Malmömässan. Tävlingsledaren Sebastian Davidsson, känd från Bonde söker fru, är själv flerfaldig segrare. Årets totalsegrare vann inte bara tävlingen utan även alla fem delmoment!

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 14:03

  • Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson åter på SVT

    Magnus Samuelsson, Världens Starkaste Man 1998, är tillbaka i rollen som polisen Gunnar Nyberg i tv-serien om A-gruppen, Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art. Start 21.00 i kväll i SVT1 och SVT Play.

    Nyheter Magnus Branzén, 2015-02-15 12:45

  • Tävla om rakapparat från Braun!

    Tävla om rakapparat från Braun!

    Nyheter Redaktionen, 2015-02-13 15:41

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat