Gladiatorerna redo!

Publicerad

Amanda Lahti och Linnéa Johansson.
Foto: Robin Persson/TV4

I kvällens Gladiatorerna (det andra avsnittet av tolv) möts på herrsidan elitgymnasten Martin Agerstig och den fotbollsspelande Nabeel al-Mashahdi. På damsidan tävlar Linnéa Johansson mot den handbollsspelande Amanda Lahti. Dessutom gör den nya gladiatorn Spirit sin tv-debut!

Läs mer om kvällens utmanare på maximutmaningen.se samt tv4.se/gladiatorerna. Fler nyheter finns i BODY.se-taggen Gladiatorerna. Linnéa intervjuades i P4 Norrbotten i måndags, avsnittet startar 7 minuter in i sändningen här nedan:

NSD: Blivande officer vågade utmana muskelknippe

Det finns inte mycket som skrämmer blivande officeren Linnea Johansson. Jo, kanske att utmana Bullet i Gladiatorerna i TV 4.
- Hon var lite ruggig, vilket muskelknippe!

GP: "Bullet består av 80 kilo muskler"

Amanda Lahti, 22-årig läkarstudent från Partille, är en av utmanarna i fredagens Gladiatorerna i TV 4.

Det andra avsnittet kan ses i efterhand på TV4 Play en vecka framöver:

Gladiatorerna%20del%202

NSD: Linnea från Boden leder i Gladiatorerna

Efter en spännande kamp ligger Linnea Johansson, Boden, i topp i TV4:s program Gladiatorerna.
- Det här är så mycket jobbigare än vad det ser ut att vara på tv, sa hon efter att ha vunnit tävlingen i fredagens program.

NSD: Linnea gick vidare i Gladiatorerna

Linnéa Johansson från Boden vann fredagens hinderfinal i TV4:s Gladiatorerna.
NSD hallåar henne under lördagen när Linnea befann sig på gymmet.

Hudiksvalls Tidning: Per Bylund - Gladiatorernas reparatör

Per Bylund från Hudiksvall är nyutexaminerad kiropraktor från Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna. Under våren och sommaren jobbade han med produktionen för Gladiatorerna i Karlstad.

Årets första bloggutmaning står mellan utmanaren Nabeel al-Mashahdi och crossfitbloggaren Ali Parchami som driver bloggen Den hårda skolan (Ali var även en av utmanarna i förra årets Gladiatorerna). Grenarna som de tävlade i var chins, burpees och boxjump. Utmana dig själv i samma grenar och ha chans att vinna en crossfit-resa till Portugal. Se mer på maximutmaningen.se.

Aftonbladet: Gladiatorn Sarah Bäckman mobbades grovt i skolan

Från utfryst och mobbad till åttafaldig världsmästare i armbrytning. Sarah Bäckman, 21, är TV 4:s nya gladiator.
– Jag får ofta höra att man inte kan se ut som jag gör, säger hon.

P4 Skaraborg: Gladiatorn Roddy Benjaminson: "Utan träningen fungerar jag inte"

Roddy Benjaminson är högaktuell som en av huvudkaraktärerna i TV4:s fredagsunderhållning Gladiatorerna. Det blir hans sjunde säsong som Hero och Roddy tycker fortfarande att det är lika roligt att göra programmet som han beskriver som ett enda stort vuxendagis.

Go'morron Östergötland: Pansar på besök

I helgen hade TV-programmet "Gladiatorerna" säsongspremiär, mer uppumpat och adrenalinstint än någonsin. De fyra utmanarna tog sig an de vältränade och synnerligen respektingivande gladiatorerna. Men hur är det egentligen: är det så tufft som det verkar, är de arga på riktigt, är det spel eller blodigt allvar?

Sex av Gladiatorerna bloggar på BODY.se!

BODY Radio (vår egen podcast) har haft flera av gladsen som gäster – några av dem återkommande:

On
Off

0 kommentarer

  • Fråga experten: Vad är det för skillnad på olika omega-3 kapslar?

    Fråga experten: Vad är det för skillnad på olika omega-3 kapslar?

    Jag har ätit omega 3-kapslar ett tag och har alltid valt den billigaste sorten. Nu har jag förstått att ett tillskott av högre kvalitet kan ge bättre effekt med lägre dosering. Vad ska jag titta på för att få tag på en bra variant? Måste källan vara fisk eller räcker det med linfröolja?

    Nyheter David Jonsson, 2017-10-23 10:45

  • Nyhet! Den perfekta träningsmaten

    Nyhet! Den perfekta träningsmaten

    Den perfekta träningsmaten är webbkursen för dig som tränar hårt och som vill veta mer om vad du kan göra med kosten för att öka din prestation och svara bättre på träningen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-19 18:00

  • Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    När jag kör olika pressövningar blir jag stel i nacken dagarna efter och på senaste tiden har jag dessutom fått utstrålningar i armarna dagarna efter. Det högg dessutom till i nacken när jag körde latsdrag bakom huvudet nyligen. Nu kan jag varken pressa eller dra något på gymmet utan smärta och jag har fått sämre hållning än vanligt. Vad sjutton kan jag ha gjort? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-19 10:15

  • Studie: Olika övningar – samma effekt

    Studie: Olika övningar – samma effekt

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 10:08

  • Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 09:29

  • Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    När en tung träningsperiod står för dörren gör du klokt i att lägga grunden och att stärka upp med energi. Är det kvalitativ massa du är ute efter så är det kvalitativ mat som gäller. Här får du koll på hur du planerar kosten för större volym och styrka.

    Nyheter Anki Sundin, 2017-10-18 09:50

  • Träna med Star Wars-gymprylar

    Träna med Star Wars-gymprylar

    Letar du efter inspiration till att besöka gymmet? Är du ett Star Wars-fan har du kanske nu fått en anledning att lyfta skrot.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-16 16:44

  • Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!

    Nyheter Jonas Lundgren, 2017-10-16 13:21

  • BODYs omslagsmodelltävling – tjejer

    BODYs omslagsmodelltävling – tjejer

    Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om fina prispaket från från Gorilla Wear och NEBBIA!

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-13 07:00

  • BODYs omslagsmodelltävling – killar

    BODYs omslagsmodelltävling – killar

    Var med och avgör vilka som får pryda omslaget till januariutgåvan och tävla samtidigt om fina prispaket från från Gorilla Wear och NEBBIA!

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-13 06:55

  • Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Hårt jobb, vilja och balans – så ser det framgångsrecept ut som låtit Jerker "Jay Jay" Johansson kombinera framgångsrikt tävlande med familjeliv, husbygge och karriär. Vi träffade den ödmjuke kroppsbyggaren för en pratstund om dåtid, nutid och framtid. Text: Fredrik Nyman Foto: Seth Janson.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:39

  • Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Ove startade BODY 1981 och verkar i dag som arrangör av Fitnessfestivalen och Luciapokalen. Här är hans senaste spaningar inom träningsbranschen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:19

  • BODYs omslagsmodelltävling 2017

    För tionde året i rad går BODYs omslagsmodelltävling av stapeln. Tio finalister, fem tjejer och fem killar, har valts ut av redaktionen. Nu lägger vi över ansvaret på dig!

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 07:00

  • Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Henrik Ryman är kostcoachen och personliga tränaren som driver hälsorestaurangen Locals med filosofin att mat ska vara god, nyttig, lättlagad, mättande och gjord på bra råvaror som allra helst finns i vårt närområde.

    Nyheter Henrik Ryman, 2017-10-11 10:38

  • Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    För att kunna träna hårt är det viktigt att bryta av med stärkande återhämtning. Varför inte förena nytta med nöje! Här får du tips på filmer och böcker som ger dig kunskap och träningsinspiration hela hösten. Luta dig tillbaka och känn hur visheten infinner sig i takt med att dina biceps ökar i omfång.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-10 09:57

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat