Redaktören listar:  5 sätt att röra runt i grytan

Foto: Istock

Redaktören listar: 5 sätt att röra runt i grytan

Publicerad

Ta tillfället i akt att fråga dig hur ditt kommande år kommer att te sig och vad du vill att det ska resultera i. Här är fem smarta tips från Sara-Ida Nyström, Bodys tillförordnade chefredaktör.

1. Coach?

Har du en coach som du litar blint på men inget händer? Då kan det vara dags att lyssna inåt och hitta dina egna svar. Tränar du istället själv men famlar med resultaten, så är det kanske just en coach som pekar med hela handen du behöver. 

2. Mjölksyra?

Jobbar du alltid i högreps tills senorna sprängs? Testa att sänka repsen en period och hålla dig under sexor – hitta njutningen i att vara maxstark! Är du redan brutal i lyft men saknar kvitto i muskelvolym? Öka då istället repsen upp mot femton och supersetta gärna ut det sista. 

3. Flås

Tillhör du den sistnämnda typen i punkten ovan kan du behöva jobba upp pulsen för att orka med. Högreps kräver bra tryck i pumpen – bättre flås i till exempel knäböj skulle gynna många. 

4. Träningspartner?

En träningspartner kan hjälpa dig mot nya mål om du hittar rätt. Det bör vara en person som är lika mån att nå sina mål som du, och som vill ta dig mot nya höjder. Är fokus dock mer på att tjattra än att passa, så tränar du effektivare själv. 

5. Matvanor

Det finns många "tyckare" kring kost. Vissa regler är klara utifrån målbild – men vägen att praktisera dem kan variera. Lirar du bättre på tre mål mat om dagen än sex, så är det din väg fram. Skaffa fakta och utvärdera den ärligt. Din väg fram är alltid den som funkar bäst för Dig. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Body diskuterar: Går alkohol och träning ihop eller inte?

1 kommentar

Sinaen: Lätt sagt men ni sa tidigare att man har olika tolerans, Jag skulle säga att redan vid så små mängder som 2-4 cl starksprit (om man räknar ut innehållet från de man dricker) blir man lidande i...

Twitter

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017