Fixa sommargymmet – redskapen som håller dig i form

Fixa sommargymmet – redskapen som håller dig i form

Publicerad

Svårt att hitta ett gym att gå till under semestern eller tar myrorna i brallan över när du ligger i hängmattan? Här får du tips på redskap som du kan införskaffa till landet eller ta med under semestern, som gör att du får utlopp för energin och behåller formen.

Kroppskontroll

Öva muscle-ups eller kör aningen mer utmanande chins under trädet i sommar. Olympiska ringar finns att köpa på gorillasports.se för 399 kronor. 

 

Utegym 

Rigga upp denna kraftfulla ställning på tomten för armgång och chins. Dessutom utgör den en stabil bas att hänga trx-band och ringar i. Pris 9 999 kronor på abilica.se 

Helkropp

Koppla på hela muskelkedjan och bli totalt slutkörd genom att välta ett däck på 80 kilo. Beställ från tress.com/se för 5 762 kronor. 

Ett däck kan användas för utomhusbruk.

Funktionellt 

TRX-band är ett mobilt gym att ta med på resan. Utmana dig själv och din styrka genom att öka belastningen med tuffare vinklar. Pris 1 995 kronor på gymgrossisten.com

Klassiker

Denna populära kula låter dig variera träningen i all oändlighet. Nyttja sommarens förutsättningar till att hitta ny kontakt i invanda mönster, genom att byta hantlarna till kettlebells från Eleiko. Från 375 kronor
mmsports.se 

 

Varierande styrketräning

Fyll sandsäcken med sand, placera den fram på bröstet och ge dig ut på utfallsgång med axelpress runt sommarhuset. Finns i två olika max vikter och kostar från 999 kronor på svensktkosttillskott.se

Gymslägga 

Har du ingen ved att klyva är denna slägga ett bra substitut för att träna upp styrka, uthållighet och koordination. För tips på övningar sök på "sledgehammer training" på Youtube. Vikt mellan 6 till 30 kilo och kostar från 449 kronor på gorillasports.se

Spänst 

Stärk vaderna och låren genom att hoppa upp och ner på en jumpbox. Lådorna kan ställas till olika höjder och finns i tre storlekar. Pris från 1 695 kronor på pegboard.se 

Stark rygg

Träna överkroppen och greppstyrkan på ett utmanande sätt med hjälp av en Pegboard. Finns i flera olika modeller och beställs via pegboard.se från 499 kronor.

Om du inte vill klättra uppåt kan du även montera den vågrätt.

On
Off

0 kommentarer

  • Nyhet! Den perfekta träningsmaten

    Nyhet! Den perfekta träningsmaten

    Den perfekta träningsmaten är webbkursen för dig som tränar hårt och som vill veta mer om vad du kan göra med kosten för att öka din prestation och svara bättre på träningen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-19 18:00

  • Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    När jag kör olika pressövningar blir jag stel i nacken dagarna efter och på senaste tiden har jag dessutom fått utstrålningar i armarna dagarna efter. Det högg dessutom till i nacken när jag körde latsdrag bakom huvudet nyligen. Nu kan jag varken pressa eller dra något på gymmet utan smärta och jag har fått sämre hållning än vanligt. Vad sjutton kan jag ha gjort? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-19 10:15

  • Studie: Olika övningar – samma effekt

    Studie: Olika övningar – samma effekt

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 10:08

  • Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 09:29

  • Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    När en tung träningsperiod står för dörren gör du klokt i att lägga grunden och att stärka upp med energi. Är det kvalitativ massa du är ute efter så är det kvalitativ mat som gäller. Här får du koll på hur du planerar kosten för större volym och styrka.

    Nyheter Anki Sundin, 2017-10-18 09:50

  • Träna med Star Wars-gymprylar

    Träna med Star Wars-gymprylar

    Letar du efter inspiration till att besöka gymmet? Är du ett Star Wars-fan har du kanske nu fått en anledning att lyfta skrot.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-16 16:44

  • Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!

    Nyheter Jonas Lundgren, 2017-10-16 13:21

  • Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Hårt jobb, vilja och balans – så ser det framgångsrecept ut som låtit Jerker "Jay Jay" Johansson kombinera framgångsrikt tävlande med familjeliv, husbygge och karriär. Vi träffade den ödmjuke kroppsbyggaren för en pratstund om dåtid, nutid och framtid. Text: Fredrik Nyman Foto: Seth Janson.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:39

  • Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Ove startade BODY 1981 och verkar i dag som arrangör av Fitnessfestivalen och Luciapokalen. Här är hans senaste spaningar inom träningsbranschen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:19

  • BODYs omslagsmodelltävling 2017

    För tionde året i rad går BODYs omslagsmodelltävling av stapeln. Tio finalister, fem tjejer och fem killar, har valts ut av redaktionen. Nu lägger vi över ansvaret på dig!

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 07:00

  • Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Henrik Ryman är kostcoachen och personliga tränaren som driver hälsorestaurangen Locals med filosofin att mat ska vara god, nyttig, lättlagad, mättande och gjord på bra råvaror som allra helst finns i vårt närområde.

    Nyheter Henrik Ryman, 2017-10-11 10:38

  • Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    För att kunna träna hårt är det viktigt att bryta av med stärkande återhämtning. Varför inte förena nytta med nöje! Här får du tips på filmer och böcker som ger dig kunskap och träningsinspiration hela hösten. Luta dig tillbaka och känn hur visheten infinner sig i takt med att dina biceps ökar i omfång.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-10 09:57

  • Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-05 15:49

  • Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Jag ska köra min första tävling i Men's Physique, men är lite orolig eftersom jag hört om så många som blivit nedbedömda eller diskade på grund av shortsens längd, trots att de har beställt från tävlingssajter. Vad gäller? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-04 15:43

  • Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Har du mätt ditt kroppsfett? Är metoden du valde tillförlitlig? Hur skiljer sig tillvägagångssätten åt och vilka är bäst? BODY går igenom de åtta vanligaste metoderna med respektive för- och nackdelar.

    Nyheter Martin Brunnberg, 2017-10-03 12:56

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat