Smarta lådor – perfekta för gymmet

Smarta lådor – perfekta för gymmet

Publicerad

Bra mat och tillbehör är byggarens bästa vän. Här tipsar vi om olika matlådor som är perfekt att använda sig av till pickniken, ta med sig till jobbet eller när man behöver få i sig något innan gymmet.

Läcksäker 

 

Var säker på att maten inte rinner ut i väskan med en läcksäker matlåda från Ecolunchbox. Tillverkad i rostfritt stål, rymmer 700 gram och kostar 325 kronor på addnature.com

Bärbar mikro

Med en elektrisk lunchlåda som rymmer 1,5 liter behöver du inte längre en mikro för att få en varm måltid. Koppla in matlådan i ett strömuttag så hålls den varm tills du är redo att äta. Kostar 299 kronor på fungadgets.se

Mellanmål

Yoghurtkopp från Sagaform som kan fyllas med tre deciliter kvarg samt valfritt tillbehör i locket. Praktisk när du behöver lite extra energi under dagen eller innan träningen. Pris 45 kronor på designonline.se

Kall utan kyl

Håll maten kall under dagen utan kylskåp med Frozzypack no. 2. Rymmer 1,2 liter mat som håller sig fräsch i cirka sju timmar. Pris 169 kronor hos svensktkosttillskott.se

Komplett 

Allt du behöver för en picknick eller lunch på jobbet. Lunchboxset med bestick och walking bag från Bergner. Rymmer 1,2 liter och kostar 179 kronor på fyndiq.se

På språng

Salladsbägare från Sagaform som tar liten plats i väskan. Rymmer 80 centiliter och är perfekt när du är på språng då du alltid har gaffeln med dig. Pris 99 kronor på royaldesign.se 

Mat eller dryck

Håll temperaturen på din dryck eller mat med hjälp av denna mattermos från Stanley. Rymmer 530 milliliter och håller maten varm eller kall i tolv timmar. Pris 429 kronor på sportamore.se 

Tre lager 

Matlåda som håller isär olika komponenter som såsigt och krispigt. Tillverkad i rostfritt stål i tre delar på en total volym på 1,1 liter från Ecolunchbox. Pris 345 kronor på addnature.com

Matglada 

Matlådan för de hungriga! Med denna classic lunchbox från Stanley på 5,2 liter hoppas vi att du kommer hålla dig mätt några timmar i alla fall. Pris 489 kronor på eventyrsport.se

On
Off

0 kommentarer

  • Träna med Star Wars-gymprylar

    Träna med Star Wars-gymprylar

    Letar du efter inspiration till att besöka gymmet? Är du ett Star Wars-fan har du kanske nu fått en anledning att lyfta skrot.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-16 16:44

  • Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!

    Nyheter Jonas Lundgren, 2017-10-16 13:21

  • Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Hårt jobb, vilja och balans – så ser det framgångsrecept ut som låtit Jerker "Jay Jay" Johansson kombinera framgångsrikt tävlande med familjeliv, husbygge och karriär. Vi träffade den ödmjuke kroppsbyggaren för en pratstund om dåtid, nutid och framtid. Text: Fredrik Nyman Foto: Seth Janson.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:39

  • Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Ove startade BODY 1981 och verkar i dag som arrangör av Fitnessfestivalen och Luciapokalen. Här är hans senaste spaningar inom träningsbranschen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:19

  • Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Henrik Ryman är kostcoachen och personliga tränaren som driver hälsorestaurangen Locals med filosofin att mat ska vara god, nyttig, lättlagad, mättande och gjord på bra råvaror som allra helst finns i vårt närområde.

    Nyheter Henrik Ryman, 2017-10-11 10:38

  • Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    För att kunna träna hårt är det viktigt att bryta av med stärkande återhämtning. Varför inte förena nytta med nöje! Här får du tips på filmer och böcker som ger dig kunskap och träningsinspiration hela hösten. Luta dig tillbaka och känn hur visheten infinner sig i takt med att dina biceps ökar i omfång.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-10 09:57

  • Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-05 15:49

  • Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Jag ska köra min första tävling i Men's Physique, men är lite orolig eftersom jag hört om så många som blivit nedbedömda eller diskade på grund av shortsens längd, trots att de har beställt från tävlingssajter. Vad gäller? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-04 15:43

  • Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Har du mätt ditt kroppsfett? Är metoden du valde tillförlitlig? Hur skiljer sig tillvägagångssätten åt och vilka är bäst? BODY går igenom de åtta vanligaste metoderna med respektive för- och nackdelar.

    Nyheter Martin Brunnberg, 2017-10-03 12:56

  • Hur länge behöver musklerna vila?

    Hur länge behöver musklerna vila?

    Är det skillnad på behov av vilotid beroende på typen av styrketräning man utsätter musklerna för? Och på vilket sätt påverkar man musklerna negativt om man tränar dem intensivt utan att de fått den vila de behöver? 

    Nyheter Abbe Benaouda, 2017-10-02 07:54

  • Fråga experten: "Vilket tillskott är det viktigaste att behålla?

    Fråga experten: "Vilket tillskott är det viktigaste att behålla?

    Framöver kommer jag inte regelbundet har råd att köpa alla tillskott jag brukar (proteinpulver, fiskolja, pwo och så vidare). Vilket tillskottet är det viktigaste att behålla?

    Nyheter Ulf Carlsson, 2017-09-30 10:17

  • Så påverkar dina tatueringar träningen

    Så påverkar dina tatueringar träningen

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-09-28 10:00

  • Experten svarar: "Vad är den huggande smärtan i ländryggen?"

    Experten svarar: "Vad är den huggande smärtan i ländryggen?"

    Varje gång jag kommer igång på gymmet upplever jag mer smärta i ländryggen, som blir bättre när jag inte tränar på några veckor. Det senaste året har jag börjat studera igen med mycket sittande. Det är nu svårt att resa sig upp. Även när jag tränar magövningar som benlyft och fällkniven får jag en huggande smärta efteråt.  Vad är problemet? Är det farligt för mig att träna? Vad kan jag göra? 

    Nyheter Redaktionen, 2017-09-25 10:25

  • Du vet inte det du inte vet

    Du vet inte det du inte vet

    Det stormar därute. Inte bara i det stundande höstmörkret. Ute i världen virvlar orkaner av hopplöshet och domedagsprofetior om var vi är på väg. Som land, som värld, som människor. Ju mörkare orosmolnen blåser upp, desto mer sluter vi oss – men är det verkligen ett konstruktivt sätt att närma oss den nya framtiden? 

    Nyheter Sarah-Ida Nyström, 2017-09-25 09:38

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat