10. Mer lallande än tränande

Den här typen av individer tränar inte bara själv väldigt sparsamt, utan lyckas också med bedriften att effektivt förstöra fokus och träningsintensitet för alla andra i närheten. 

Spontant kan man tro att folk är på gymmet för att i första hand träna – men så är inte fallet för alla. Den sociala delen är för somliga betydligt viktigare, och för en del nästan den enda anledningen att beträda gymmets lokaler överhuvudtaget. Om du själv inte är av denna personlighetstyp har du troligtvis något irriterat lagt märke till andra som är det. 

Vanligt är ett gäng killpolare i övre tonåren som lagt beslag på en eller flera skivstänger och bänkar, alternativt kabelhissar för att pumpa bänk och precisionsskjuta de olika delarna av triceps. De fokuserar dock inte så mycket på träningen, utan ser den mest som ett onödigt ont för att kunna hänga i träningslokalen. Således genomför grabbarna grus ungefär ett set vardera var tionde minut för att sedan återigen lägga allt fokus på att samtala om föregående helg och tillhörande utgång. 

Inte sällan är det någon i gänget som också högljutt talar i telefon under långa intervaller. Får du då för dig att dennes hantlar är lediga så kan du dock glömma det. Istället bemöts du med frasen : "öh, de där kör jag med"! Detta trots att han under senaste halvtimmen enbart låtit munlädret jobba.

On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av BODYs besökare

Body diskuterar: Går alkohol och träning ihop eller inte?

1 kommentar

Sinaen: Lätt sagt men ni sa tidigare att man har olika tolerans, Jag skulle säga att redan vid så små mängder som 2-4 cl starksprit (om man räknar ut innehållet från de man dricker) blir man lidande i...

Twitter

Forum

Facebook

Artikelkommentarer


Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017