Här är bästa teknikprylarna för gymmet

Här är bästa teknikprylarna för gymmet

Publicerad

Vi vet att du har koll på tekniken i böjen och i bänken, men har du koll på den övriga tekniken som du kan ha användning av på gymmet? Här listar vi olika prylar som hjälper dig att hålla koll på träningen samt skapa de bästa förutsättningarna för ett kontrollerat utförande.

iMuscle 2 

Få koll på vad musklerna heter och vilka funktioner de har med hjälp av denna app. Du navigerar enkelt mellan 150 muskler och 650 övningar för att  konstruera ditt eget träningspass.

Pris 30 kronor för iOS och Android. 

iMuscle 2.

Seconds Pro - Interval Timer

En timer med tydligt urverk för högintensiv intervallträning. Kör ett förprogrammerat tabatapass eller lägg upp egna intervaller.

Appen finns för iOS och Android och kostar 50 kronor. 

Seconds Pro - Interval Timer.

Lifesum

Håll koll på intaget, få inspiration och planera din kost. Fyll i varje måltid för att hålla dig uppdaterad på hur mycket kalorier, protein, fett och kolhydrater du har fått i dig under dagen.

Gratis och finns både för iOS och Android. 

Lifesum.

Locofoto

Är du så bredaxlad att du har problem att få in allt i bilden? Med detta vidvinkelskal får du med hela kroppen, övningen eller teamet, trots trånga utrymmen.

Pris 329 kronor på teknikdelar.se

Locofoto.

 

Zombies, Run! 

Med denna app är det nästintill omöjligt att stanna under löprundan eller tycka att löpningen är tråkig.

Gratis för både iOS och Android.  

Zombies, Run!

Livsmedelsdatabasen 

Informativt sökverktyg där får du reda på vilken energibalans råvaran innehåller. 

Gratis och finns för iOS och Android. 

Gym1rm 

En bra app att ha tillhands när du vill veta vad dina muskler rent matematiskt skulle klara av för vikter i ett maxlyft. Gratis och finns för iOS och Android.  

RepCount 

Enkel app där du fyller i dina träningspass. Du kan enkelt följa din styrkeutvecklig med hjälp av grafer, se tabell över personbästan och mycket mer. Pris 40 kronor för iOS, kommer snart för Android. 

Coach's Eye

Videoplattform som ger dig möjlighet att räkna ut dina vinklar i knäböjen eller se frivändningen i slowmotion och analysera den. Pris 50 kronor för iOS och Android.  

Self kamera

Missa inte det rätta ögonblicket i övningen som gör att du kan få bra feedback från dina Instagramvänner. Timer-app som gör det möjligt att få upp till 10 foton i följd, upp till 60 sekunders fördröjning. Gratis för iOS och Android. 

On
Off

0 kommentarer

  • Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    Fråga experten: Balans mellan fram-och baksida?

    När jag kör olika pressövningar blir jag stel i nacken dagarna efter och på senaste tiden har jag dessutom fått utstrålningar i armarna dagarna efter. Det högg dessutom till i nacken när jag körde latsdrag bakom huvudet nyligen. Nu kan jag varken pressa eller dra något på gymmet utan smärta och jag har fått sämre hållning än vanligt. Vad sjutton kan jag ha gjort? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-19 10:15

  • Studie: Olika övningar – samma effekt

    Studie: Olika övningar – samma effekt

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 10:08

  • Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Forskning: Mandlar skyddar ditt hjärta

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-19 09:29

  • Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    Nutrition: Lägg grunden för att orka mer

    När en tung träningsperiod står för dörren gör du klokt i att lägga grunden och att stärka upp med energi. Är det kvalitativ massa du är ute efter så är det kvalitativ mat som gäller. Här får du koll på hur du planerar kosten för större volym och styrka.

    Nyheter Anki Sundin, 2017-10-18 09:50

  • Träna med Star Wars-gymprylar

    Träna med Star Wars-gymprylar

    Letar du efter inspiration till att besöka gymmet? Är du ett Star Wars-fan har du kanske nu fått en anledning att lyfta skrot.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-16 16:44

  • Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Recept: Avokadobakade ägg med chorizo

    Under sina många år som kock har Jonas Lundgren besökt och samlat på sig recept och inspiration från världens alla hörn som han nu delar med sig av här – självklart i sann BODY-anda med bra råvaror och näringsvärden i fokus!

    Nyheter Jonas Lundgren, 2017-10-16 13:21

  • Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Profilen: Jerker "Jay Jay" Johansson – skapare av sitt eget öde

    Hårt jobb, vilja och balans – så ser det framgångsrecept ut som låtit Jerker "Jay Jay" Johansson kombinera framgångsrikt tävlande med familjeliv, husbygge och karriär. Vi träffade den ödmjuke kroppsbyggaren för en pratstund om dåtid, nutid och framtid. Text: Fredrik Nyman Foto: Seth Janson.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:39

  • Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Senaste nytt med Ove Rytter: "Conbody"- träning utvecklad i fängelse

    Ove startade BODY 1981 och verkar i dag som arrangör av Fitnessfestivalen och Luciapokalen. Här är hans senaste spaningar inom träningsbranschen.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 10:19

  • BODYs omslagsmodelltävling 2017

    För tionde året i rad går BODYs omslagsmodelltävling av stapeln. Tio finalister, fem tjejer och fem killar, har valts ut av redaktionen. Nu lägger vi över ansvaret på dig!

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-12 07:00

  • Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Recept: Så gör du en god kycklingburgare – XL

    Henrik Ryman är kostcoachen och personliga tränaren som driver hälsorestaurangen Locals med filosofin att mat ska vara god, nyttig, lättlagad, mättande och gjord på bra råvaror som allra helst finns i vårt närområde.

    Nyheter Henrik Ryman, 2017-10-11 10:38

  • Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    Lista: Filmer och böcker för träningsinspiration

    För att kunna träna hårt är det viktigt att bryta av med stärkande återhämtning. Varför inte förena nytta med nöje! Här får du tips på filmer och böcker som ger dig kunskap och träningsinspiration hela hösten. Luta dig tillbaka och känn hur visheten infinner sig i takt med att dina biceps ökar i omfång.

    Nyheter Redaktionen, 2017-10-10 09:57

  • Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Så påverkar tuggummituggande kaloriförbrukningen

    Nyheter Andreas Abelsson, 2017-10-05 15:49

  • Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Vad gäller angående shortslängd i Men's Physique?

    Jag ska köra min första tävling i Men's Physique, men är lite orolig eftersom jag hört om så många som blivit nedbedömda eller diskade på grund av shortsens längd, trots att de har beställt från tävlingssajter. Vad gäller? 

    Nyheter Helene Ahlson, 2017-10-04 15:43

  • Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Body listar: 8 metoder för fettmätning

    Har du mätt ditt kroppsfett? Är metoden du valde tillförlitlig? Hur skiljer sig tillvägagångssätten åt och vilka är bäst? BODY går igenom de åtta vanligaste metoderna med respektive för- och nackdelar.

    Nyheter Martin Brunnberg, 2017-10-03 12:56

  • Hur länge behöver musklerna vila?

    Hur länge behöver musklerna vila?

    Är det skillnad på behov av vilotid beroende på typen av styrketräning man utsätter musklerna för? Och på vilket sätt påverkar man musklerna negativt om man tränar dem intensivt utan att de fått den vila de behöver? 

    Nyheter Abbe Benaouda, 2017-10-02 07:54

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat