Målgång: #SGPnedräkningen

Målgång: #SGPnedräkningen

Publicerad

Resan mot Sweden Grand Prix är över för i år och vi på BODY tackar våra bloggare för att vi fått följa deras färd mot tävling.

Att tävla kräver mycket från de som ställer upp. Inte bara träning och kost ska planeras, utan även vänner och jobb påverkas under den begränsade tid då allt måste stämma. Vid avslutad satsning är det därför nära nog regel att en känsla av tomhet infinner sig.

Därmed inte sagt att det bara är slitsamt att vara på diet. Tvärtom upplever många det som skönt att veta att man styr över sitt eget öde. Dagen efter uttryker många längtan efter "mer". En placering som inte motsvarar förväntan resulterar i besvikelse och inte sällan i revanschlust. En vinst ger blodad tand och smak på mer. Oberoende av hur det går lämnar en tävlingssatsning sällan någon uttråkad eller oberörd. Att testa sina gränser och ställa sig mot andra är märkligt nog beroendeframkallande, oavsett utgång. 

Så gick det för bloggarna
Av våra tre stjärnor som till slut stod på scenen var Mats Ljung den som lyste klarast. I en starkt motstånd plockade han hem ett brons i sin klass. "Ingen vinst" tänker du kanske, men Mats fullkomligt strålar när han uttrycker hur nöjd han är. Han såg också helt fenomenal ut från publiken och inte minst snyggt var det när han vid priscermonin klev ur linen för att skaka hand med samtliga medtävlande finalister. Så jobbar en sann sportsman.

– Det är en ära bara att få stå på scen ihop med så meriterade killar! Jäkligt häftigt att de kom hit till Sverige och Sweden Grand Prix, skriver han i sitt sammanfattande blogginlägg

Anna laddar om till nästa vecka.

Anna Norberg hamnade lite förvånande utanför pallen. Efteråt var hon besviken – och det får man vara. Det är skillnad på att vara "deltagare" och att vara "atlet" och Anna är tveklöst det senare. Målet är högt satt, med all rätt. Vi hoppas att hon lägger detta till historien och blickar framåt, för hon har mycket kvar att ge. 

Även Lisa Ivarsson gick till final men blev utan ädlare valör. Att Lisa är ambitiös går troligen inte att missa för någon i hennes omgivning, men i sitt sammanfattande blogginlägg beskriver hon en känsla hon inte kan sätta fingret på. Viljan att jobba för sina drömmar finns, men även längtan tills det är över. Som vi sagt förut: Sunt! Härligt också att höra om vänner som backar upp längs vägen och finns med, inte minst idag för att uppmärksamma hennes födelsedag idag – Vi på BODY hoppas att hon firar ordentligt. 

Lisa längst till vänster.

Shahin då? Hur gick det för honom som coach? Hans atlet Israel Tshibangu såg aningen förlägen ut när han först klev upp på scenen, men så snart det gått upp var han skulle stå släppte nervositeten och han levererade en fysik som inte lämnade mycket tveksamhet. Till sist stod han som vinnare i sin klass, Men´s Physique +182 cm. 

Vi tackar våra bloggare i #sgpnedräkningen för att de delat med sig av sina berättelser i förberedelsen mot tävling. För er som missade Mats, Anna och Lisa får ni en ny chans nästa vecka på Swefin Expo i Åhaga, Borås. 

Vi ses där! 

On
Off

0 kommentarer

  • 5 SPECIALARE med Lovisa Stenman

    5 SPECIALARE med Lovisa Stenman

    Lovisa Stenman i fem specialare som definitivt lyfter din rumpa till nya höjder. Vår grymma fotograf Seth Janson bjuder här på en teaser. I nya numret av BODY får du detta – och mycket mer!

    Nyheter Seth Janson, 2018-08-18 08:30

  • Knapra brosk och skinn för friskare leder och tåligare hud?

    Knapra brosk och skinn för friskare leder och tåligare hud?

    Är det bra att äta brosk och skinn på till exempel kyckling? Jag har hört att det är bra för lederna –och att det motverkar stretchmärken på huden som blir av träning.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-16 09:45

  • Håll dig frisk och förkylningsfri i höst!

    Håll dig frisk och förkylningsfri i höst!

    Få saker är mer förödande för träningen än att vara sjuk. Har man någon mindre skada kan man ofta träna runt den med alternativa upplägg och övningar, men är man sjuk blir det ingen träning alls gjord. Ingen träning betyder negativa resultat, eller till och med helt uteblivna sådana. Hösten och vintern är nära förestående, kanske mer nära än man vill tänka på, och det betyder för många slutet på lata dagar på stranden och i stället nya hårdsatsningar i gymmet. För att få ut så mycket som möjligt av de här satsningarna krävs att man kan träna utan ofrivilliga avbrott. Det sista man behöver är att tillbringa en vecka i sängen med hostmedicin och näsdukar.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-08-15 09:43

  • Äntligen i butikshyllorna!

    Äntligen i butikshyllorna!

    Den olidliga väntan är över och nya numret av BODY finns åter på hyllorna i en butik nära dig

    Nyheter Redaktionen, 2018-08-14 12:30

  • Vad är det med motivation?

    Vad är det med motivation?

    Nyheter Anders Eriksson, 2018-08-14 09:15

  • Baksidornas baksidor

    Baksidornas baksidor

    Jag har svårt att bygga baksida lår. När jag väl tränar baksidorna så har jag såpass bra kontakt att det börjar krampa. Efteråt kan jag knappt böja mig framåt. Ett återkommande problem är smärta i ländryggen, ibland så illa som ryggskott. Dock händer det inte mycket med muskelns utveckling. Tränar jag fel?

    Nyheter Robin Anzengruber, 2018-08-11 11:05

  • Äntligen nytt nummer av BODY!

    Äntligen nytt nummer av BODY!

    Om bara några dagar landar nya numret! Här kommer en liten förhandstitt på innehållet, som i vanlig ordning bjuder på en hel del massa. Sommaren är inte slut än, men de flesta har fått börja fundera på att ta sig tillbaka till vardag med jobb, skola och gym. Dags att ta i med hårdhandskarna på träningen igen! 100 sidor inspiration för alla som förbättrar sin kropp. 

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-08 15:45

  • Antoni Khadraoui klar för Mr. Olympia

    Antoni Khadraoui klar för Mr. Olympia

    Antoni Khadraoui från Uppsala kommer att tävla på årets Mr. Olympia. På bilderna skriver han på kontrakten i sällskap av sin bodybuildingmentor, BODY:s grundare Ove Rytter.

    Nyheter Jonas Trollvik, 2018-08-07 16:00

  • Outnyttjad potential - snabba gainz!

    Outnyttjad potential - snabba gainz!

    Styrketräningen du inte kör, som förbättrar prestationen i all övrig träning!

    Nyheter Linda Ericson, 2018-08-05 15:15

  • Vad är kroppsfett? Hur mäter vi det och vad är hälsosamt?

    Vad är kroppsfett? Hur mäter vi det och vad är hälsosamt?

    Fett är en del i människans grundstruktur tillsammans med bland annat muskler, vatten, ben och organ där samtliga komponenter är avgörande för vår hälsa. I synnerhet mängden fett är direkt relaterad till fysiskt välmående och prestationsförmåga. BODYs Linda Ericson berättar här om våra olika typer av kroppsfetter, vad som räknas som hälsosamma nivåer och hur vi gör för att mäta det.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-08-03 11:20

  • Större bröst med punktträning? BODYs träningsexpert Abbe Benaouda svarar

    Större bröst med punktträning? BODYs träningsexpert Abbe Benaouda svarar

    Mina bröstmuskler växer inte i volym vid bröstbenets mitt. Hur bör jag lägga upp min träning om jag vill öka bröstmuskelns volym just vid bröstbenets mitt? Går det att punktträna bröstmuskeln?

    Nyheter Abbe Benaouda, 2018-08-01 11:00

  • The Hunger Games. Vad styr?

    The Hunger Games. Vad styr?

    En vanlig missuppfattning är att hunger styrs utifrån hur tomt eller fullt det är i magen. I själva verket regleras den i allra högsta grad av hormoner. Linda Ericson berättar om de två viktigaste spelpjäserna.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-30 12:58

  • 5 tillgängliga sätt att maxa din fettförbränning

    5 tillgängliga sätt att maxa din fettförbränning

    Det spekuleras mycket kring fenomenet viktnedgång och fettförbränning i allehanda träningsforum, gymsällskap och antagligen även i de flesta fikarum. Temat är konstant glödhett och frågeställningen i stort sett alltid densamma: Hur maximerar vi fettförbränningen?

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-26 14:30

  • Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    Purfärska nyheter om vårt mest älskade livselixir

    För några årtionden sedan ansågs kaffe inte vara något man drack med hälsan i åtanke. Alla drack det, men "visste" samtidigt att det inte var speciellt bra för kroppen. I dag vet vi bättre.

    Nyheter Andreas Abelsson, 2018-07-21 12:40

  • Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Muskler som sackar efter? Kanske dags att syna träningen i sömmarna!

    Obalanser i den muskulära utvecklingen? Sluta skyll på genetiken och försök gör något åt dem istället. Linda Ericson berättar hur.

    Nyheter Linda Ericson, 2018-07-18 11:35

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat